Kaj je Tik Tok?

Vse do avgusta 2018 je bila aplikacija Musical.ly izjemno popularna forma za deljenje kratkih videoposnetkov (do 15 sekund) z več kot 100 milijoni uporabnikov. Aplikacija je uporabnikom omogočala številne možnosti glasbenih ali govornih podlag, s katerimi so lahko snemali smešne in zabavne posnetke ali tudi vsem zelo priljubljene “lip sync” posnetke.
Avgusta 2018 je aplikacijo prevzelo kitajsko podjetje, z ustanovitvijo nove aplikacije pa so bili uporabniki z vso vsebino ter računi avtomatsko prestavljeni na novo platformo Tik Tok.

Kaj je Tik Tok?

Tik Tok je aplikacija za deljenje kratkih videoposnetkov. Uporabnikom omogoča ustvarjanje in deljenje raznovrstnih 15 sekundnih videov. Ste vedeli, da na Kitajskem uporabljajo ločeno aplikacijo, imenovano Duyin z istim namenom kot Tik Tok, ki ima preko 300 milijonov aktivnih mesečnih uporabnikov? :)

Kako se Tik Tok razlikuje od predhodnice Musical.ly?

Aplikacija temelji na istem konceptu kratkih videov, vendar z veliko širšim obsegom in se za razliko od Musical.ly ne osredotoča le na sinhronizacijo ustnic z glasbo oz. posnetkom (“lip sync”). Tik Tok ponuja širok nabor zvokov in izsekov pesmi skupaj z možnostjo dodajanja posebnih učinkov ter filtrov. Prav tako ponuja možnost za neposredno dodajanje videoposnetkov, ustvarjenih na vašem telefonu.
Septembra 2022 je Tik Tok dodal tudi opcijo reakcij, ki omogoča uporabnikom, da posnamejo svojo reakcijo in jo delijo. Prav tako je zelo zanimiva funkcija, ki jo Tik Tok ponuja funkcija “digitalnega dobrega počutja”, ki uporabnike opozori, ko na aplikaciji preživijo več kot 2 uri.

Tik Tok se predstavlja kot družbeno omrežje za deljenje videoposnetkov. Uporabniki Tik Toka lahko ustvarjajo različne videoposnetke – od izzivov, plesnih videov, čarovniških trikov, smešnih in zabavnih posnetkov itd. Ključni razlikovalni faktor med Musical.ly in Tik Tokom je, da ima slednji veliko širši obseg za ustvarjanje videov.

Kako je priljubljenost Tik Toka naraščala in se stopnjevala?

Od začetka delovanja je priljubljenost aplikacije Tik Tok izjemno zrasla. Oktobra 2018 denimo je bila to najbolj prenesena aplikacija za fotografije in videe na svetu v trgovini App. Aplikacija naj bi zbrala več kot 500 milijonov aktivnih uporabnikov mesečno.

Nekaj glavnih razlogov za izjemen uspeh aplikacije so:

Podpora znanih osebnosti:
Aplikacijo uporablja zelo veliko znanih oseb, med drugimi tudi ameriški voditelj Jimmy Fallon, ki je v začetku močno pripomogel k priljubljenosti in vzponu aplikacije. Tik Tok izvaja plačana partnerstva z znanimi osebnostmi iz različnih regij, ki aplikacijo promovirajo lokalnemu občinstvu.
Zanimanje za Tik Tok se je pri Jimmyju sicer pričelo samo od sebe, kasneje pa so ga pri aplikaciji izkoristili še s plačanim partnerstvom. Novembra 2018 je Jimmy pričel s svojim lastnim izzivom, v katerem je uporabnike pozval naj se udeležijo izziva kotaljenja v premetu po tleh, pri tem pa je dosegel izjemen uspeh oz. viralnost. V samo 1 tednu je njegov originalen video zbral več kot 8000 prijav in 10.4 milijona vpletenosti (ang. engagement).
Partnerstva znanih oseb so ključna taktika v strategiji geografske širitve Tik Toka. Aplikacija uporablja vplivneže in znane osebnosti ter tako ustvarja šum po platformi in viralno vsebino.

Lokalna vsebina:
Drugi ključni faktor izjemnega uspeha Tik Toka je dejstvo, da kljub temu, da je globalna aplikacija, daje še vedno velik poudarek na lokalni vsebini. Platforma mnogokrat predstavlja lokalne izzive in tekmovanja ter preko ključnikov # predstavlja lokalne trende.
Tik Tok izvaja ločene in raznolike izzive po državah in trgih. Za vsako takšno tekmovanje udeleženci prejmejo teme za ustvarjanje videoposnetkov, najboljši ustvarjalci videoposnetkov pa so nagrajeni. Takšno tekmovanje ne vodi le k ustvarjanju na tisoče lokalnih videoposnetkov v vsaki sodelujoči državi, pač pa tudi pomaga uporabnikom pridobiti priznanje in nove sledilce. Hkrati aplikacija uporablja tudi trendovske ključnike, preko katerih uporabnikom predlaga teme za ustvarjanje vsebin. To pa pripomore k izkoristku lokalnih trendov in ustvarjanju viralne vsebine za platformo.

Preprosto ustvarjanje vsebin, deljenje in ogledi:
Tik Tok je popolnoma poenostavil ustvarjanje in deljenje videoposnetkov ter to popeljal na višjo raven. Vse, kar morajo uporabniki storiti, je posneti karkoli iz svojih dnevnih rutin in jih takoj objaviti. Zaradi kratkega formata ne snemanje ne ogled ne vzameta veliko truda in časa. Videoposnetki se začnejo predvajati takoj, ko posameznik odpre aplikacijo. Predvajati se začnejo drug za drugim, gledalec pa se izgubi v poplavi zabavnih, zanimivih in zasvajajočih posnetkov. Ravno zaradi zasvajajoče narave vsebin, lahko ljudje na Tik Toku preživijo tudi ure z gledanjem posnetkov.

Kako si lahko znamke oz. podjetja pomagajo s Tik Tokom?

Tik Tok ni platforma, kjer se predvajajo tipični “display” oglasi, zaradi svoje hitre rasti in popularnosti pa se vseeno čedalje več podjetij zaveda njegovega potenciala in dosega. Vse več blagovnih znamk že uporablja razne Tik Tok izzive in tekmovanja, da bi uporabnike spodbudili k ustvarjanju vsebine, povezane z blagovno znamko. Podjetja si veliko obetajo tudi z uporabo ključnikov za promocijo marketinških kampanj na sicer dokaj podoben način kot na ostalih družbenih omrežjih. Če te zanimajo še ostali načini trženja si poglej članek 6 vrst oglaševanja na spletu.

Prihodnost Tik Toka

Trenutna priljubljenost Tik Toka je osupljiva, vendar to še vedno ni zagotovilo, da bo aplikacija tudi v prihodnje dosegala takšne razsežnosti kot denimo Facebook, Instagram in Youtube. Dober primer tega je Vine, ki je bil nekoč izredno priljubljena aplikacija za deljenje video vsebin, danes pa je skorajda ne poznamo več.
Da bi obdržal trenutno priljubljenost, bo moral Tik Tok konstantno dodajati inovacije in nove poti, kako vplesti svoje uporabnike. Prav tako mnogi menijo, da bo aplikacija morala postati nekoliko bolj marketinško prijazna in naravnana, če želi obstati na trgu kot močno družbeno omrežje in predvsem marketinško orodje.

Tik Tok je zabavna, zanimiva in zasvajajoča aplikacija, ki je v zadnjih mesecih in letih dosegla izjemen porast v priljubljenosti. Platforma ima vsekakor velik potencial, da postane novo veliko in pomembno marketinško orodje, kako pa bo ta potencial izkoriščen, bomo še videli.
Kakšno vsebino na Tik Toku pa ti najraje spremljaš? Vabljen, da nam svoje ideje in preference zaupaš na kavi ali nas pokličeš na 070 773 850.

Razbijamo mite: Facebook Attribution proti Google Analytics

Razbijamo mite: Facebook Attribution proti Google Analytics

Pogosto se zgodi, da se oglaševalci na Facebooku pritožujejo nad razliko med tistim kar vidijo v storitvi Google Analytics in pri upravitelju oglasov Facebook. Pripisovanje Facebooka (Facebook attribution) kaže v kampanjah veliko boljše rezultate kot GA, medtem ko Google Analytics poroča o manjšem številu transakcij in prihodkov od družabnih omrežij. Google Analytics in Facebook Pixel […]

Facebook trgovina

Facebook trgovina

Epidemija koronavirusa je negativno vplivala na številne panoge, a prinesla tudi nekaj novosti v oglaševalskih vodah. Podjetja so ugotovila, da morajo okrepiti svojo digitalno prisotnost, Facebook pa je – kot vedno – izkoristil priložnost in svojim uporabnikom ponudil nov bonbonček – Facebook trgovino.     

Upravljanje družbenega omrežja Facebook

Družbeno omrežje Facebook ni novo niti ni ideja, da vsako podjetje potrebuje prisotnost na tem in ostalih družbenih omrežjih.