Domov > Blog > Influencer in influencer marketing

Influencer in influencer marketing

Kdo so influencerji družbenih omrežij in kako pomemben je za podjetja influencer marketing? Poleg teh omenjenih informacij lahko z branjem tega članke izveste še dodatne uporabne informacije.

Influencer

Ime influencer prihaja iz angleške besede influence, kar pomeni vpliv.

V bistvu so influencerji znane osebnosti, ki na tak ali drugačen vplivajo na množico ljudi. Dandanes pa po navadi govorimo o influencerjih z družbenih omrežij, s tem pa imamo v mislih blogerje, youtuber-je, instagramerje, vlogerje – torej uporabnike družbenih omrežij z veliko sledilci. Živijo od tega, da se vedno pojavljajo v javnosti oz. na družbenih omrežjih. Influencerji bi naj bili verodostojni, prepričljivi in imajo široko mrežo sledilcev s katerimi so v tesnejši vezi kot blagovne znamke in podjetja. Njihove objave sprožajo valove odzivov in komuniciranja, ki so pomembni za njih, blagovno znamko, izdelke ali podjetja za katera delajo. Veliko potrošnikov poišče potrditev influencerja, preden se odločijo za nakup. In kakšna oseba je lahko influencer? To je lahko kdorkoli, ki je zelo aktiven na spletu in ima veliko sledilcev, je strokovnjak na svojem področju, ve kako tržiti samega sebe, ima popolno kontrolo na različnih platformah in vpliva na tisoče ljudi.

Influencer in influencer marketing - vloger

Influencer marketing

Pri Influencer marketing-u uporabijo podjetja influencerje s široko mrežo na družbenih omrežjih v marketinške in komunikacijske namene. Cilj je, na podlagi zaupanja določene ciljne skupine influencerju, graditi vrednost in verodostojnost lastne blagovne znamke. Influencer vpliva na oceno in mnenje o produktu, storitvi, podjetju, delodajalcu. Influencer marketing pa ni pojav obdobja interneta. Znane in pomembne osebnosti, novinarji in filmske zvezde so bile vedno nosilci marketinških kampanj ali ambasadorji blagovnih znamk. »Novost« časa družbenih omrežij je le ta, da so ljudje iz ulice z velikim številom sledilcev postali pomembni socialni influencerji. Predvsem podjetja veseli, da so v primerjavi z filmskimi zvezdami in znanimi osebnostmi, presenetljivo poceni. Iz tega se razvije razmerje ugodno za obe strani: influencerji morajo svojim sledilcem ponujati vedno nove zanimive in inovativne teme – mlada podjetja in start up-i pa po navadi ponujajo prav to: novo, zanimivo, inovativno (so šele v fazi graditve pozornosti in prepoznavnosti blagovne znamke).

Za influencer marketing pa se ne odločajo le podjetja, ki so na začetku poslovne poti, uporabljajo ga tudi velika in znana podjetja, kot so Ribena, Birchbox, TaylorMade Golf in Gap. Britanska Ribena je sodelovala z znano vlogerko Giovanno Fletcher, skupino instagramerk imenovano Confetti Crowd ter 30-imi mikro-influencerji na instagramu. Rezultat je bil za 10% povečanje prepoznavnosti blagovne znamke in 6% rast podjetja.

Zakaj se podjetja odločajo za influencer marketing?

Odgovori so preprosti:

  • Glede na nizke stroške je zelo efektiven
  • Učinkovit, saj se stavi na zaupanje v influencerja (neznane znamke in podjetja z malo zaupanja težko konkurirajo velikim in znanim podjetjem – tukaj se izkoristi zaupanje v influencerja)
  • Široka mreža
  • Klasični oglasi imajo kratek rok trajanja oz. točno tako dolg kot ga podjetje plača, video ali fotografije na družbenih omrežjih pa ostajajo vidne po želji avtorja
  • Z izbiro pravega influencerja se zelo natančno doseže ciljna skupina, pravega influencerja (za male kampanje) se najde na instagramu na ustreznem področju – temi, ki nas zanima. Za zanesljivo oceno velikosti mreže na družbenih omrežjih pa služijo na platformah socialnih omrežij analizna orodja. Pri večjih marketinških kampanjah pa se za iskanje primernega influencerja uporabljajo profesionalna orodja (InfluencerDB, Influma, Buzzsumo, HYPR, Buzzstream, Klear, Onalytica, Brandwatch).
  • Pri influencer marketingu blagovna znamka sama ne pove kako dobra je, to vlogo prevzamejo influencerji, ki jim ljudje iz ciljne skupine, blagovne znamke, zaupajo. Zato je pomembno, da se podjetje pri izbiri influencerja odloča glede na svoj produkt. Če je izdelek poceni in se prodaja masa rabi podjetje influencerja z ogromnim številom sledilcev, rečemo lahko: masa prodaja maso. V primeru pa, da podjetje izdeluje drage produkte za točno določeno skupino uporabnikov (ki je po navadi manjša), potem izberejo influencerja, ki s kvalitetnimi, kirurško natančnimi informacijami oskrbuje manjšo skupino sledilcev, včasih tudi demografsko omejeno. Primer tega je na primer podjetje, ki izdeluje draga gorska kolesa in rabi influencerja, ki je strokovnjak na tem področju. Ima seveda manj sledilcev vendar le-ti zaupajo njegovim informacijam in kupijo več tisoč € vredno kolo.

Za podjetja je torej ključno, da izbere influencerja, ki odgovarja produktu in govori jezik ciljne skupine. Pri večjih in mednarodnih marketinških kampanjah pa pri izbiri influencerja ni odločilno samo število sledilcev tega posameznika, pač pa tudi koliko drugih influencerjev z njim sodeluje.

Vlogerji

Vlog (video blog) je multimedijsko beleženje zanimivosti, dogodkov, zgodb itd. Je torej avdio-vizualen in na kreativen način narejen blog. Kot pri pisanju bloga, ima tudi ustvarjalec vloga jasno sporočilo, ki se lahko nanaša na zanimivo temo, deželo, produkt…
Razlikujeta se le po tem, da blog po navadi služi kot posredovalec informacij ali mnenj do različnih tem, vloger pa želi v večini primerov gledalca zabavati (vendar pa je tudi med uspešnimi vlogerji veliko takih, ki se ukvarjajo s temami: moda, lepota, življenjski stil, počitnice oz. potovanja). Večino vlogov najdemo na spletnem kanalu YouTube, ki je najpopularnejša video – platforma na svetu.

Če želite ustvariti gledan vlog upoštevajte nekaj pravil:

  • Dolžina vloga naj bo med 5 in 10 minutami (pri daljših vlogih pozornost gledalcev pada)
  • Uporabite tehnike obdelave (poleg posebnih efektov in korekcij barv lahko uporabite tudi reze, kot sta L Cut in Jump Cut, uporabljajte tudi različne zaslonke)
  • Pazite na primerno osvetljenost (pri premalo ali preveč osvetljenih videih imajo gledalci težave pri spremljanju)
  • Uporabljajte stativ
  • Snemajte iz različnih perspektiv
  • Pripravite dober teaser – kratek tekst, ki bo privabil pozornost in pitch – vsebinsko zgoščeno predstavitev
  • Pripravite si dober tekst vloga (če vlog zajema več tem, podajte na začetku njihov pregled)
  • Bodite kreativni (pustite pečat, po katerem bodo gledalci prepoznali vaše vloge)

In kdo ne pozna Luka Marčetića – slovenskega vlogerja, ki je že leta 2009 posnel skoraj 30 vlogov z naslovom Pr´Hostar.

Zanimivo se je preizkusiti na različnih področjih, saj vsaka nova izkušnja širi obzorje. Če pa imate podjetje in vas mika uporaba družbenih omrežij v marketinške namene, pa zaupajte to delo nekomu z znanjem in izkušnjami. Pokličite nas ( 070 773 850 ) ali pa nam pišite ( info@ideaz.si ) in se prepričajte, da smo pravi za vas.