Vplivnostni (influencer) marketing

Če se ukvarjate s prodajo, ste zagotovo že slišali za vplivneže oziroma influencerje, verjetno ste na družbenih omrežjih tudi že zasledili #sponzorirano ali #oglas, sedaj pa se sprašujete, če bi se delo z vplivneži obneslo tudi v vašem poslu?

Glede na trenutne trende, bodo vplivneži vroča “roba” tudi v prihodnje, zato priporočamo, da skočite na potujoči vlak.

Vplivnostni (influencer) marketing

Kdo je vplivnež?

Naziv vplivnež prihaja iz angleške besede “influence”, kar pomeni vpliv.

Vplivneži/influencerji so znane osebnosti, ki na tak ali drugačen način vplivajo na množico ljudi. Dandanes pa ponavadi govorimo o vplivnežih/influencerjih z družbenih omrežij, s tem pa imamo v mislih blogerje, youtuberje, instagramerje, vlogerje … – torej uporabnike družbenih omrežij z veliko sledilci. Vplivneži/influencerji naj bi bili verodostojni, prepričljivi in imajo široko mrežo sledilcev, s katerimi so v tesnejšem odnosu kot blagovne znamke in podjetja. Njihove objave sprožajo valove odzivov in komuniciranja, ki so pomembni za njih, blagovno znamko, izdelke ali podjetja, za katera delajo. Veliko potrošnikov išče potrditev vplivneža, preden se odločijo za nakup. In kdo je lahko vplivnež/influencer? To je lahko kdorkoli, ki je zelo aktiven na spletu in ima veliko sledilcev, je strokovnjak na svojem področju, ve kako tržiti samega sebe, ima popolno kontrolo na različnih platformah in s tem možnost vpliva na mnenje tisočerih ljudi.

Zakaj je dobro sodelovati z vplivneži?

Če se želite za promocijo svoje blagovne znamke poslužiti vplivnežev, je Instagram najboljša izbira za doseganje novega občinstva.

Ljudje zaupajo mnenju uporabnikov produkta bolj kot oglasnim sporočilom blagovne znamke. Trženje preko vplivnežev posnema osebno prodajo, kjer “posameznik kupi od posameznika”. Vplivnež ima s svojimi sledilci stalne dobre osebne odnose, posamezniki zaupajo njegovemu mnenju, zato je oglaševanje izdelka preko vplivneža lahko zelo dobro za vašo blagovno znamko. Ko vplivnež v svojih objavah priporoča produkt, imajo njegovi sledilci občutek, da jim produkt priporoča prijatelj in komu bi zaupali bolj kot prijatelju?

Sodelovanje z vplivneži je prav tako relativno poceni. V primerjavi s stroški kvalitetno pripravljenih video oglasnih sporočil ali oglasnih panojev, lahko za delo v vplivneži zapravite veliko manj denarja, a še vedno dosežete široko publiko. Kar pomeni, da tudi če ste majhno podjetje, ki nima na voljo velikega proračuna za oglaševalske kampanje, se lahko poslužite in uspete z uporabo vplivnežev.

Cena dela z vplivneži

Družbena omrežja, predvsem Instagram, so za vplivneže postala zlata jama za zaslužek. Zapisanih pravil, kako naj bi se gibale cene ni. Glavna metrika pri določanju cene za posamezno objavo ali zgodbo je predvsem število sledilcev. Več kot ima vplivnež sledilcev, večji doseg nam omogoča, višjo ceno bo postavil. Najvišje število sledilcev imajo svetovni zvezdniki, ki za posamezno objavo tudi mastno zaračunajo. Na prvem mestu se z 211 milijoni sledilcev nahaja Cristiano Ronaldo, sledi Ariana Grande pa Dwayne “The Rock” Johnson, Selena Gomez … Slednji vam za posamezno Instagram objavo zaračunajo krepko nad 500.000 €.

Ob bok velikim imenom, vse bolj postavljajo tudi mikro in nano vplivneži, ki bodo z vašim podjetjem sodelovali tudi v zameno za brezplačni produkt. Nano vplivneži so Instagram uporabniki, ki imajo nekaj tisoč sledilcev, mikro vplivneži pa posamezniki, ki jim sledi med 10.000 in 100.000 posameznikov, a definicije glede številk si niso enotne. Seveda pa ceno za posamezno objavo/omembo/zgodbo pri določenem vplivnežu najlažje izveste tako, da ga/jo enostavno povprašate.

Kako lahko kot majhno podjetje odnesete največ?

Da bi od Instagrama odnesli kar se da največ, ne potrebujete ogromne vreče denarja. Čeprav velika imena Instagram sveta za posamezno objavo konkretno zaračunajo, se lahko obrnete na nano vplivneže, ki imajo sicer manjše število sledilcev, a so ti toliko bolj aktivni, nano vplivneža pa bolj kot “zvezdnika” dojemajo kot prijatelja, nekoga na kogar se lahko zanesejo, čigar mnenju lahko zaupajo.

Ko nano vplivnež na svojem profilu objavi določen produkt, imajo sledilci občutek, da z njimi deli prijateljski nasvet, kar pozitivno vpliva na vašo blagovno znamko. Ker imajo nano in mikro vplivneži načeloma večji doseg in višjo vključenost (engagement) sledilcev, lahko s pomočjo 20 nano in mikro vplivnežev dosežete širšo in bolj nišno določeno publiko kot bi jo z odmevnim Instagram vplivnežem. Sodelovanje z nano vplivneži se splača predvsem nišnim podjetjem, ki targetirajo lokalno publiko.

Če imate v lasti butično trgovino z modnimi kosi za ženske, ki se nahaja v centru določenega mesta, bi lahko razmislili o sodelovanju z nano vplivnicami v mestu. Na Instagramu poiščete na primer tri dekleta iz istega mesta, ki imajo med 2.000 in 10.000 aktivnih sledilcev in jim predlagate dolgoročno sodelovanje. V zameno za Instagram objave, na katerih nosijo vaša oblačila, si lahko vsak mesec v vaši trgovini izberejo določeno število kosov.

Kako najti primernega vplivneža za vašo blagovno znamko?

Najti prave in kvalitetne vplivneže za vašo blagovno znamko je lahko precej težaško delo, če ne veste, kaj vse morate preveriti. Številke sledilcev so le ena izmed številnih metrik na podlagi katerih, se odločimo za “pravega” vplivneža. Iskanje vplivnežev lahko prepustite nam, a če bi vseeno radi tudi sami malce potipali področje, vedno preglejte vsaj naslednje :

VKLJUČENOST SLEDILCEV (ang. Engagement rate) Če ima vplivnež visoko vključenost sledilcev pomeni, da so slednji pozorni na vsebino, ki jo ta objavlja, da ga spremljajo in se aktivno vključujejo v pogovor. Odstotki aktivnosti sledilcev se pri večjih vplivnežih gibljejo pri okoli 2 ali 3, a višji kot je odstotek, bolje je.

KVALITETA SLEDILCEV:
Glede na to v kateri branži se nahajate, je smiselno iskati tudi vplivneže. Slednjim namreč sledijo posamezniki, ki bi bili lahko zainteresirani za vaše produkte. Seveda morate preveriti tudi iz kje sledilci prihajajo, koliko so stari, kateri spol prevladuje, kateri jezik govorijo … Iščete namreč vplivneže s publiko, ki se najbolje približa vašemu idealnemu kupcu.

ŠTEVILO SLEDILCEV: Številke sledilcev niso več tako pomembne kot so bile še nekaj let nazaj. Stopnja vključenosti sledilcev namreč pada z velikostjo Instagram profila, a vseeno si želite sodelovati z vplivnežem, ki ima primerno število kvalitetnih sledilcev.

PREVERITE KVALITETO IN VSEBINO OBJAV: Podobno kot raziščete kvaliteto vplivneževih sledilcev, preverite tudi kvaliteto posameznih objav. Se vplivnežev slog pisanja in kakovost fotografij sklada s podobo, ki jo želite projicirati z vašo blagovno znamko?

PREVERITE DOLŽINO ZAPISA OB POSAMEZNI OBJAVI: Poskusite poiskati vplivneže, ki ob objavi radi zapišejo daljše besedilo, namesto da svoje mnenje izrazijo samo z uporabo čustvenčkov.

Kako vem, če se mi delo z vplivnežem sploh obrestuje?

Zagotovo se boste slej kot prej vprašali, kako sploh veste, če se vam naložba v vplineža obrestuje. Da bi lahko razvili uspešno marketinško strategijo za kampanje z vplivneži, si morate postaviti načrt z jasnimi in dosegljivimi cilji.

Če so do leta 2019 podjetja za merjenje uspešnosti kampanje upoštevala število všečkov, komentarjev in delitev, se sedaj vse bolj preusmerjajo k dejanskim številkam prodaje, konverzij in obiska spletne strani ali fizične trgovine. Da bi številke videli iz prve roke je dobro, da konverzijam sledite s pomočjo povezav, ki jih vplivneži uporabijo pri svojih objavah.

Cilji, ki si jih postavite so lahko različni. Zasledujete lahko večje število všečkov, sledilcev, komentarjev na vašem profilu, več obiska na vaši spletni strani, spremljate prodajo ali pa recimo gradite na prepoznavnosti blagovne znamke. Kot agencija vam lahko pomagamo, da skupaj oblikujemo vaše cilje in jih tudi uspešno dosegamo.

Zakaj se druga podjetja odločajo za vplivnostni marketing?

Odgovori so preprosti:

  • Glede na nizke stroške je vplivnostni marketing zelo efektiven
  • Vplivnostni marketing je zelo učinkovit, saj se stavi na zaupanje sledilcev v vplivneža (neznane znamke in podjetja z malo zaupanja težko konkurirajo velikim in znanim podjetjem)
  • Široka mreža vplivnežev na različnih platformah
  • Klasični oglasi imajo kratek rok trajanja oziroma točno tako dolg kot ga podjetje plača, video ali fotografije na družbenih omrežjih pa ostanejo vidne dlje časa. Lahko bi rekli tudi, dokler jih avtor ne izbriše
  • Z izbiro pravega vplivneža se zelo natančno doseže ciljna skupina, pravega vplivneža (za male kampanje) se najde na Instagramu na ustreznem področju – temi, ki nas zanima. Za zanesljivo oceno velikosti mreže na družbenih omrežjih pa služijo na platformah socialnih omrežij analizna orodja. Pri večjih marketinških kampanjah se za iskanje primernega vplivneža uporabljajo profesionalna orodja (InfluencerDB, Influma, Buzzsumo, HYPR, Buzzstream, Klear, Onalytica, Brandwatch).
  • Pri vplivnostnem marketingu blagovna znamka potrošnike nagovarja posredno. Namesto, da znamka hvali sama sebe, to v njenem imenu stori vplivnež, ki mu ljudje iz ciljne skupine blagovne znamke zaupajo. Zato je pomembno, da se podjetje pri izbiri vplivneža odloča glede na svoj produkt. Če je izdelek poceni in se prodaja masa izdelkov, potrebujete vplivneža z ogromnim številom sledilcev, rečemo lahko: masa prodaja maso. V primeru, da podjetje izdeluje drage produkte za točno določeno skupino uporabnikov (ki je ponavadi manjša), potem izberejo vplivneža, ki s kvalitetnimi, kirurško natančnimi informacijami oskrbuje manjšo skupino sledilcev, ki je lahko tudi demografsko omejena. Kot primer lahko vzamemo podjetje, ki izdeluje draga gorska kolesa in potrebuje vplivneža, ki je strokovnjak na tem področju. Ima seveda manj sledilcev, vendar ti zaupajo njegovemu mnenju, na podlagi katerega se odločijo za nakup več tisoč € vrednega kolesa.
  • Za podjetja je torej ključno, da izbere vplivneža, ki odgovarja produktu in govori jezik ciljne skupine. Pri večjih in mednarodnih marketinških kampanjah pri izbiri vplivneža ni odločilno samo število sledilcev tega posameznika, pač pa tudi koliko drugih vplivnežev z njim sodeluje.