Kako deluje Instagram algoritem v letu 2024

Instagram algoritem je pravzaprav skupek večih algoritmov, ki imajo en cilj: da vas zadržijo na aplikaciji dlje časa tako, da vam dostavljajo vsebino, ki jo boste dojemali kot relevantno in zanimivo. Ustvarjalci pravijo, da želijo, da svoj čas za aplikaciji dobro izkoristite, zato vam želijo s pomočjo tehnologije dostaviti najboljše vsebine.

Kakšno strategijo ubrati na Instagramu v letu 2023?
Kako pričneš sodelovanje s pravo digitalno agencijo?

DELOVANJE INSTAGRAM ALGORITMA

Na delu je več Instagramovih algoritmov – vsak za drug del aplikacije, naj si gre za objave na časovnici ali recimo Reelse.

Vsak Instagramov algoritem rangira vsebino na podlagi različnih dejavnikov:

Algoritem za novice (Feed algorithm): Spremlja vaše aktivnosti na časovnici (všečki, komentarji, delitve in shranjevanja) ter informacije o objavi in osebi, ki je objavila.

Algoritem za zgodbe (Stories algorithm): Spremlja, katere zgodbe ste si ogledali in/ali nanje reagirali.

Algoritem za stran Explore (Explore Page algorithm): Spremlja vašo dejavnost na strani Explore (všečki, komentarji in delitve) ter informacije o objavi in osebi, ki je objavila.

Algoritem za Reels (Reels algorithm): Spremlja vašo dejavnost pri Reelsih (všečki, komentarji, delitve in shranjevanja) ter informacije o Reelu in osebi, ki je objavila.

Instagram algoritem.

 

 

INSTAGRAM ALGORITEM ČASOVNICE

Algoritem časovnice se je v zadnjih nekaj letih močno spremenil in se usmeril v model, ki daje prednost zanimanju.

Kako algoritem ve, katera vsebina vas bo najverjetneje zanimala?

Po besedah izvršnega direktorja Instagrama, Adama Mosserija, gre za kompleksen postopek: “S časom dodajamo in odstranjujemo signale in napovedi, trudimo se, da bi bili boljši pri prikazovanju tistega, kar vas zanima.”

Ti signali vključujejo:

Informacije o objavi: Je to fotografija ali video? Kdaj je bila objavljena? Koliko všečkov ima?

Informacije o objavitelju: Kako zanimiv je za vas? Ali je vaš prijatelj? Kako pogosto se ljudje angažirajo z njihovo vsebino?

Vaša aktivnost: Ali običajno gledate veliko videov? Kakšno vrsto vsebine ponavadi spremljate?

Zgodovina vaših interakcij: Ali običajno všečkate ali komentirate objave objavitelja?

IZ TEGA SLEDI – Instagramov algoritem spremlja vsako interakcijo, ki jo opravite v aplikaciji – od objav, ki jih všečkate, do oseb, s katerimi komunicirate – z namenom, da vam prikaže ustrezno vsebino.

Kaj še lahko vpliva na rangiranje objav na časovnici?

Kakovost slike ali videa

Originalnost (npr. ali je bila objava že deljena na Instagramu)

Kršitve pravil skupnosti Instagrama

Prijavljena vsebina

Katere interakcije so najpomembnejše za Instagramov algoritem?

Interakcija je ključna.

Instagram upošteva, kako verjetno je, da boste komentirali, všečkali, shranili, preživeli čas ali kliknili na profil.

Ko načrtujete svojo vsebino in naslove, si postavite naslednja vprašanja:

Je verjetno, da bo ta objava všečkana ali komentirana?

Je to objava, ki bi jo nekdo shranil in se vrnil k njej?

Ali ta objava vključuje klic k dejanju (npr. “Kliknite povezavo v mojem profilu”), ki bo spodbudil nekoga, da klikne na vaš profil? Ustvarjanje vsebine, ki spodbuja to vrsto interakcije, vam lahko pomaga “izkoristiti” Instagramov algoritem v svojo korist.

INSTAGRAM ALGORITEM REELSOV

Podobno kot pri objavah na časovnici, Instagram prednostno obravnava Reelse na podlagi tega, kar verjame, da bo gledalec najverjetneje pogledal in na vsebino reagiral.

Po besedah Instagrama bi morale blagovne znamke in ustvarjalci ustvarjati Reelse, ki so zabavni, navdihujoči ali eksperimentalni, ter uporabljati ustvarjalna orodja, kot so besedilo, učinki kamere ali filtri.

Izogibajte se reelsom nizke ločljivosti, reelsov, ki so preveč zamegljeni, so že bili objavljeni na Instagramu, vsebujejo robove ali so očitno reciklirani iz druge aplikacije. Teh reelsov Instagram ne bo želel izpostavljati.

https://www.instagram.com/p/CLFMSunBRX1/?utm_source=ig_embed&ig_rid=2798d5cb-967b-40fb-9851-b04a33e0180a

 

INSTAGRAM ALGORITEM ZGODB (STORIES)

Algoritem Instagramovih zgodb običajno daje prednost vsebini profilov, s katerimi ste najbolj pogosto v interkaciji kot specifični vsebini zgodbe.

Kaj deluje?

Zgodovina ogledov: Kako pogosto si ogledujete zgodbe določenega profila.

Zgodovina interakcij: Kako pogosto se vključite v zgodbe profila. Dobro je torej spodbujati interakcijo in uporabljati ankete, stickerje.

Vaše splošno razmerje z avtorjem.

Zaradi kratkotrajne narave zgodb ni tako pomembna aktualnost, vendar lahko rahlo vpliva na rangiranje, ko zgodba preseže 10 ur.

 

INSTAGRAM ALGORITEM EXPLORE STRANI

Algoritem na strani Explore dostavlja vsebino, za katero meni, da vas bo najbolj zanimala, na podlagi vaših prejšnjih interakcij.

Medtem ko je vaš domači razdelek na Instagramu večinoma sestavljen iz vsebine od profilov, ki jim že sledite, je razdelek Explore skoraj v celoti sestavljen iz vsebine od novih profilov.

Najpomembnejši dejanja, ki jih vplivajo na stran Explore, vključujejo všečke, shranjevanja in delitve.

Najpomembnejši signali, ki jih preverjajo, so:

Informacije o objavi: Kako priljubljena se zdi objava – na primer, kako hitro uporabniki z njo interagirajo.

Vaša dejavnost na strani Explore: Kako ste preteklo interagirali z objavami.

Informacije o profilu, ki je objavil: Kolikokrat so se ljudje interagirali z njim v zadnjih nekaj tednih, včasih tudi vi.

Algoritem na Explore strani upošteva tudi vizualno vsebino vaših objav skupaj z besedami v vašem opisu. S stalnim deljenjem privlačne vsebine s prepričljivimi opisi, relevantnimi ključnimi besedami in oznakami za določeno področje, optimizirate svoje objave za Explore stran.

https://www.instagram.com/p/Cs6gh_NgPF0/

KAKO IZKORISTITI ALGORITEM SEBI V PRID

Če želite izboljšati svoje rangiranje z Instagramovim algoritmom, je najbolje, da spodbudite sledilce, da ti z vašim profilom naredijo čim več interakcij (všečki, komentarji, shranjevanja in kliki) kot je mogoče.

  1. Redno objavljajte Instagram Reelse.
  2. Spodbujajte interakcije z nalepkami v zgodbah.
  3. Spodbujajte komentiranje objav s privlačnimi opisi.
  4. Dodajte oznake in ključne besede.
  5. Prosite sledilce, naj vas dodajo v seznam priljubljenih.
  6. Uporabite Instagram Analytics, da vidite, kaj deluje.
Facebook trgovina

Facebook trgovina

Epidemija koronavirusa je negativno vplivala na številne panoge, a prinesla tudi nekaj novosti v oglaševalskih vodah. Podjetja so ugotovila, da morajo okrepiti svojo digitalno prisotnost, Facebook pa je – kot vedno – izkoristil priložnost in svojim uporabnikom ponudil nov bonbonček – Facebook trgovino.     

Razbijamo mite: Facebook Attribution proti Google Analytics

Razbijamo mite: Facebook Attribution proti Google Analytics

Pogosto se zgodi, da se oglaševalci na Facebooku pritožujejo nad razliko med tistim kar vidijo v storitvi Google Analytics in pri upravitelju oglasov Facebook. Pripisovanje Facebooka (Facebook attribution) kaže v kampanjah veliko boljše rezultate kot GA, medtem ko Google Analytics poroča o manjšem številu transakcij in prihodkov od družabnih omrežij. Google Analytics in Facebook Pixel […]

Vavčerji za digitalizacijo podjetij

Vavčerji za digitalizacijo podjetij

Konkurenčnost na trgu, povečanje dodane vrednosti in prihodkov od prodaje zahteva od podjetja nenehen razvoj. Doba digitalizacije pomeni stalne spremembe, za kar je potrebno znanje. Podjetjem ni enostavno ostati v koraku z globalno konkurenco.