Kako pohitriti spletišče WordPress?

Predstavljajte si supermarket, v katerem so izdelki na policah pokriti z neprosojnim pokrovom, na katerem sta slika in ime izdelka ter gumb za odprtje pokrova. Slednji preko neoptimiziranega vezja sproži zastarel in počasen mehanizem, ki potrebuje par sekund, da dvigne pokrov. Bi v taki trgovini kupili več kot en izdelek (če sploh) in ali bi se vanjo še kdaj vrnili? Sedaj pa si namesto izdelka predstavljajte eno izmed strani na neoptimiziranem spletnem mestu.

Kako pohitriti spletišče Wordpress?

Tudi če se tega prej niste zavedali, vam je zdaj najbrž jasno, kako pomembna je hitra in odzivna spletna stran za vaše obiskovalce. V tem prispevku vam bomo pojasnili, kako lahko preverite hitrost in pospešite vaše spletno mesto WordPress.

Mislite, da je vaše spletišče hitro? Morda se motite

Kot pravi rek »vsake oči imajo svojega malarja«, je tudi zaznavanje hitrosti nekega spletnega mesta subjektivno. Vam se morda zdi dovolj hitro, veliko ljudi pa se bo zmrdovalo nad neodzivnostjo. Na srečo obstajajo orodja, ki so sposobna izmeriti hitrost nalaganja, nekatera izmed njih pa vam celo predlagajo rešitve za pohitritev.

PageSpeed Insights je Googlovo orodje za spremljanje hitrosti spletne strani. Orodje ločeno preuči mobilno in namizno različico strani ter poda predloge za pohitritev.

GTMetrix je orodje podjetja GT.net za hitrostno analizo spletišča. Preizkusi se izvajajo le na namizni različici, se pa poleg zgoraj navedenega PageSpeeda izvede še Yahoo-jev algoritem YSlow. Razlike v algoritmih omogočajo boljšo analizo ozkih grl, orodje pa je sposobno prikazati tudi grafični prikaz nalaganja strani.

Pomagajte si sami …

Morda boste presenečeni, a nekatere težave se lahko rešijo tudi brez poseganja v samo kodo spletišča. V nekaj minutah lahko namestite vstavek, ga nastavite in pustite, da samodejno opravlja svoje delo, kar nekaj težav pa boste rešili tako, da ustrezno pripravite vsebino pred objavo. Tudi če hitrost nalaganja znižate zgolj za sekundo, bo to zaznavno povečalo povprečen čas zadrževanja obiskovalcev na vašem spletišču.

40 % odstotkov obiskovalcev zapre spletišče, ki se nalaga več kot 3 sekunde.

How Loading Time Affects Your Bottom Line, Kissmetrics Blog

Optimizacija slik

Eden izmed največjih porabnikov pasovne širine obiskovalca so gotovo slike. Neoptimizirane datoteke se bodo obiskovalcem s počasnimi povezavami nalagale dolgo, tistim z omejeno količino prenosa podatkov pa odžirale dragocene kilobajte. Največ lahko pridobite z izborom prave vrste in dimenzij slike.

Če so slikovni podatki sestavljeni iz velikega števila barv in ne vsebujejo prozornih območij, potem je najbolje, če sliko shranite kot vrsto JPG s stopnjo stiskanja okrog 80 % (s preizkušanjem lahko najdete optimalno razmerje med kakovostjo in velikostjo), v nasprotnem primeru pa priporočamo izbor vrste PNG, ki podpira prozornost in omogoča stiskanje slike brez izgub.

Dimenzije slik, ki jih pridobite iz fotoaparata ali optičnega bralnika, navadno niso primerne za objavo na spletu, saj so običajno prevelike. Večina obiskovalcev spleta ima ločljivost zaslona nižjo ali enako FullHD (1920 x 1080 slikovnih točk), zato je smiselno, da dimenzije omejite na to vrednost.

Ker vaš program za obdelavo slik mogoče nima najboljšega algoritma za shranjevanje, boste lahko manjše prihranke na velikosti pridobili s pomočjo ponovnega stiskanja slik brez izgub. V ta namen lahko uporabite enega izmed številnih spletnih orodij, za manj vešče uporabnike pa so na voljo tudi vstavki (npr. Smush Image Compression and Optimization), ki omogočajo samodejno optimizacijo slik. Večina jih sliko pošlje na zunanji strežnik, kjer se izvede optimizacija, zato odsvetujemo uporabo v primeru občutljivih podatkov.

Zamenjajte ali onemogočite počasne vstavke

Nekateri vstavki, ki ste jih namestili v želji, da bi vaši namestitvi WordPressa dodali dodatne zmožnosti, lahko močno upočasnijo nalaganje vašega spletišča. Običajno se razširitve, ki so krive za počasnost programov, išče tako, da se vse onemogoči, nato pa vklaplja eno za drugo. Na živi strani je takšno početje zelo nerodno, a na srečo obstajajo vstavki, ki olajšajo iskanje ozkih grl (npr. P3 – Plugin Performance Profiler). Vstavek samodejno preuči nalagalni proces WordPressa in pokaže grafični prikaz rezultatov. Počasen vstavek lahko nato onemogočite ali pa v skladišču vstavkov najdete hitrejšo alternativo.

Ustvarite statične strani

WordPress je močno odvisen od podatkov, ki se nahajajo v podatkovnih zbirkah, enako pa velja za vstavke. Ob vsakem obisku katerekoli dinamične strani se mora ta sestaviti iz delčkov, kar lahko na določenih vrstah gostovanja povzroči povečano obremenjenost strežnika in počasnejšo odzivnost. Za nespremenljive strani ni smiselno, da bi se ob vsakem obisku znova sestavile, zato jih lahko ustvarite npr. le enkrat na uro in nato predustvarjeno različico pokažete vsem, ki jo bodo obiskali. Takšno predpomnjenje močno razbremeni strežnik, s pomočjo vstavkov (npr. WP Super Cache) pa lahko proces popolnoma avtomatizirate.

… lahko pa vam pomagamo tudi mi

Navedene izboljšave predstavljajo le ščepec možnosti, ki jih lahko izkoristite za pohitritev vašega spletnega mesta WordPress. Večina drugih trikov je zahtevnejše narave in lahko ob nepravilni izvedbi povzroči nedelovanje spletišča ali pa pokvari določene dele prikaza. V Spletni agenciji Ideaz smo specialisti za izdelavo hitrih WordPress strani, kar nekaj izkušenj pa imamo s hitrostno optimizacijo že obstoječih. Stopite v stik z nami in preučili bomo vaše spletno mesto ter predstavili možne rešitve.

Kontaktni obrazci za WordPress

Kontaktni obrazci za WordPress

Kontaktni obrazci na spletnem mestu niso zgolj način za nadomeščanje stika preko klasičnega e-poštnega odjemalca, ampak jih lahko uporabite tudi za zbiranje naročil na e-poštne sezname, oddajo povratnega odziva, ki se ga da masovno obdelati, razpošiljanje podatkov večim uporabnikom in še marsikaj. V tem prispevku si bomo ogledali nekaj priljubljenih vstavkov WordPress za kontaktne obrazce.

Kaj so Core Web Vitals in zakaj so pomembni za lastnike strani/spletnih trgovin?

Kaj so Core Web Vitals in zakaj so pomembni za lastnike strani/spletnih trgovin?

Core Web Vitals oz. Osnovni podatki za splet je podnabor Web Vitals in se osredotoča na tri najbolj pomembne metrike za uporabniško izkušnjo.

Izdelava ali prenova spletne strani

Prehod na GA4

Zagotovo ste že slišali, da s 1. julijem 2023 Google Analytics prehaja na novi GA4. Google bo takrat tudi uradno odklopil Universal Analytics, vseprisotno platformo za zbiranje podatkov, ki je dominirala na področju analitike spletnih strani vse od leta 2014.