Domov > SEO optimizacija

SEO optimizacija

Postopek za doseganje čim boljših pozicij na iskalnikih se imenuje optimizacija za spletne iskalnike ali s tujko SEO (Search engine optimization). Pri spletni optimizaciji gre v grobem za izboljševanje dveh stvari – relevantnosti prikazanih vsebin in avtoritete spletnega mesta. On-site in tehnična optimizacija skrbita za relevantnost, off-site optimizacija pa za avtoriteto.

On-site SEO

Optimizacija na spletni strani ali on-site optimizacija pomeni, da so vsebine in struktura spletnega mesta narejene skladno s smernicami spletnih iskalnikov.

Preden se lotimo optimizacije spletnega mesta, moramo določiti ključne besede. To storimo na podlagi podatkov o najbolj iskanih pojmih na spletnih iskalnikih ter stopnji konkurence na posamezno poizvedbo. Zatem se lahko lotimo on-site optimizacije.

Osnovni elementi on-site optimizacije, na katere moramo paziti, so:

  • domena
  • struktura strani
  • besedila, fotografije in njihove oznake
  • naslovi in hierarhija vsebin
  • interne povezave
  • meta oznake
  • zemljevidi spletnih strani (sitemaps)
  • datoteka robots.txt
  • preusmeritve

Ali drugače, gledamo predvsem na organizacijo HTML elementov – vse od naziva strani, naslovov in podnaslovov, meta oznak, strukturiranja vseh označevalnih značk, do povezav znotraj spletnega mesta ter kako so narejene vsebine.

Tehnična optimizacija

Predpogoj, da zasedeno najvišje pozicije v zahtevnejših panogah, je zelo kvalitetno izdelana spletna stran, ki se bliskovito hitro nalaga in se zelo dobro prikazuje na različnih napravah, še posebej na mobilnih telefonih.

Pri izdelavi spletnih mest moramo tako paziti tudi na naslednje stvari:

  • strežniški zahtevki (DNS, SSL,…)
  • CSS predloge in zmanjševanje kodnih datotek
  • zmanjševanje velikosti fotografij
  • stiskanje datotek
  • asinhrono nalaganje
  • uporaba data URI shem
  • če je smiselno, tudi uporaba CDN omrežij
  • predpomnjenje (caching)

V Spletni agenciji Ideaz za elemente tehnične optimizacije skrbimo že ob izdelavi spletnih mest, ponujamo pa tudi skrbne preglede in popravljanje obstoječih spletnih mest. Še posebej smo veseli projektov, ki temeljijo na WordPressu ali WooCommerceu.

Off-site optimizacija

Izraz optimizacija izven spletne strani ali off-site optimizacija preprosto pomeni organsko pridobivanje kvalitetnih povratnih povezav iz drugih spletnih strani. Ključnega pomena sta kvaliteta povezav in časovni razmik pridobivanja povezav. Zakaj?

Temelj Googlovega bliskovitega uspeha je bil njegov iskalni algoritem, ki je v prvi vrsti upošteval kriterij števila kvalitetnih povezav na spletno mesto, saj je vsako tako povezavo razumel kot glas za spletno mesto. Originalni znanstveni članek z naslovom Anatomija spletnega iskalnika iz leta 1998 si lahko preberete na spletni strani Univerze Stanford. Priporočamo, gre za zanimivo branje za prave internetne geeke.

Povratne povezave so v tem času izgubile del moči, a še zdaj predstavljajo zelo pomemben element dobrih pozicij na iskalnikih. V Spletni agenciji Ideaz smo zagovorniki t.i. white hat metod, torej poštenega nabiranja povezav in smo strogo proti kupovanju povezav. Kupovanje povezav s sumljivih portalov lahko kratkoročno prinese dvig pozicij, a je na dolgi rok zgodba verjetno povsem drugačna.

Našim strankam pomagamo pripravljati kvalitetne vsebine, katere ugledni portali in mediji radi objavijo, s čimer skrbimo za organsko gradnjo pozicij in nenazadnje tudi gradnjo blagovnih znamk.

Naše storitve:

  • pomoč pri vsebinah – članki, video posnetki, grafike
  • digitalni PR – iskanje in navezovanje z mnenjskimi voditelji
  • klasični PR – stiki z novinarji in medijskimi hišami ter pošiljanje na adreme
  • upravljanje prisotnosti na družbenih omrežjih

Lokalna SEO optimizacija

Disciplina spletne optimizacije, ki postaja izjemno pomembna, še posebej za manjša podjetja in podjetja z veliko poslovalnicami, je t.i. lokalna SEO optimizacija.

V zadnjih letih se je močno spremenil način, kako uporabljamo internet. Iz računalnikov smo v večini primerov preklopili na pametne telefone. To še posebej velja, ko v zadnji minuti iščemo kak izdelek ali storitev – npr. restavracijo ali avtovleko.

Google se je temu trendu prilagodil tako, da vsakemu uporabniku poizkuša prikazati najbolj relevantne rezultate. V številnih primerih, recimo pri iskanju restavracij, Google med rezultati prikaže zmes organskih in lokalnih rezultatov (glede na lokacijo uporabnika). Lokalni rezultati so postali še posebej tekmovalni, saj Google po novem prikaže le prve tri rezultate.

Kaj upošteva Google, ko določa vrstni red lokalnih rezultatov:

  • podatke iz Google My Business
  • navedbe v zunanjih virih
  • lokacijske signale
  • povezave iz kredibilnih virov glede na lokacijo
  • povezave iz kredibilnih virov iz panoge
  • fotografije poslovalnice oz. podjetja
  • mnenja in ocene uporabnikov
  • obnašanje uporabnikov (kliki, klici,…)

Kar želi Google doseči, je to, da uporabnik najde storitev, ki jo v tistem trenutku potrebuje in to na pravi lokaciji ter od ponudnika, ki je kvaliteten in kredibilen. Mi lahko Googlu z orodji lokalne SEO optimizacije pomagamo pri določanju relevantnosti preko pravilnega in strukturiranega prikaza geografskih oz. lokacijskih podatkov, ponujenih storitev ter zagotovil njihove kvalitete.

Kako začeti?

Oglasite se, če potrebujete pomoč pri višjemu rangiranju na spletnih iskalnikih.

Okvirni proces dela:

  • pripravili bomo seznam ključnih besed
  • naredili bomo temeljit pregled vašega spletnega mesta – on-site elementi in tehnična analiza
  • analizirali obstoječe povratne povezave
  • pripravili načrt prioritetnih del
  • nadaljevali s pisanjem člankov in kreiranjem vsebin
  • pomagali pri nabiranju objav in povezav s kredibilnih spletnih mest

V Spletni agenciji imamo več let izkušenj in dobrih rezultatov s področja spletne optimizacije. Naše stranke zasdajo prve pozicije tudi v najbolj zahtevnih panogah, kot je turizem.

Uporabljamo izključno white hat metode, torej legalne metode, ki edine na dolgi rok prinašajo rezultat brez tveganje velikih padcev. Zakupljena imamo najboljša orodja, kot so Semrush, ahrefs, Majestic in MOZ, ki nam dajejo informacije in usmeritve pri popravkih spletnih mest.

Naša interna razvojna ekipa do obisti pozna delovanje WordPressa in Woocommercea, s čimer zagotavljamo tehnično brezhibno izvedbo.

Kot pri izdelavi spletnih strani se tudi pri optimizaciji držimo preizkušenega metodičnega procesa dela, s čimer skrbimo za visoko raven opravljenih storitev brez nihanj v rezultatih.

SEO optimizacija se včasih zdi kot črna magija, zavita v tančico skrivnosti. Da ne bi bilo tako, skrbimo z rednim poročanjem o pozicijah ter z v naprej načrtovanim in skomunicarnim potekom del.