SEO optimizacija spletnih strani

Optimizacija spletnih strani ali angleško Search Engine Optimization (SEO) je postopek, s katerim se lahko izboljša pozicija spletne strani na iskalnikih kot je Google, posledično pa se to odrazi v večji obiskanosti spletne strani.

Optimizacijo spletnih strani lahko v grobem delimo na dva dela, in sicer On-site optimizacijo in Off-site optimizacijo. Kot On-site optimizacijo razumemo vse popravke, ki jih naredimo na samih elementih spletne strani, vključno s tehničnimi popravki v ozadju spletne strani. Pri Off-site optimizaciji pa govorimo o aktivnostih izven spletne strani – recimo pridobivanje objav ter povezav iz kredibilnih spletnih mest.

SEO - Optimizacija spletnih strani

On-site SEO optimizacija

Optimizacija na spletni strani ali On-site optimizacija pomeni, da so vsebine in struktura spletne strani narejene skladno s smernicami spletnih iskalnikov.
Predno se lotimo optimizacije spletne strani, določimo ključne besede, preko katerih nas bodo uporabniki našli preko spletnega iskalnika Google. To storimo na podlagi podatkov o najbolj iskanih pojmih na spletnih iskalnikih ter stopnji konkurence na posamezno poizvedbo. Zatem se lahko lotimo On-site optimizacije.

Osnovni elementi On-site optimizacije, na katere moramo paziti, so:

  • dolžina in vsebina besedila
  • naslovi in hierarhija vsebin
  • meta oznake
  • fotografije in njihove oznake
  • zemljevidi spletnih strani (sitemaps)
  • URL naslov strani
  • struktura strani
  • interne povezave
  • datoteka robots.txt
  • preusmeritve

Osredotočimo se predvsem na organizacijo HTML elementov – vse od naziva strani, naslovov in podnaslovov, meta oznak, strukturiranja vseh označevalnih značk, do povezav znotraj spletnega mesta ter kako so napisane vsebine.

Tehnična optimizacija

Predpogoj, da zasedemo najvišje pozicije v zahtevnejših panogah, je zelo kvalitetno izdelana spletna stran, ki se bliskovito hitro nalaga. Nujno pa je tudi, da se spletna stran dobro prikazuje na različnih napravah, še posebej na mobilnih telefonih, saj ti trenutno predstavljajo večino prometa na spletnih straneh. Ker čedalje večji delež prometa na spletne strani prihaja iz mobilnih naprav, Google pri uvrščanju spletnih strani poda večjo vrednost spletnim stranem z dobro mobilno verzijo strani.

Pri izdelavi spletnih strani moramo tako paziti tudi na naslednje stvari:

  • strežniški zahtevki (DNS, SSL …)
  • CSS predloge in zmanjševanje kodnih datotek
  • zmanjševanje velikosti fotografij
  • stiskanje datotek
  • asinhrono nalaganje
  • uporaba data URI shem
  • če je smiselno, tudi uporaba CDN omrežij
  • predpomnjenje (caching)

V Spletni agenciji Ideaz za elemente tehnične optimizacije spletne strani skrbimo že ob izdelavi spletnih strani, ponujamo pa tudi skrbne preglede in popravljanje obstoječih spletnih strani. Še posebej smo veseli projektov, ki temeljijo na WordPressu ali WooCommercu (oglejte si naš delovni proces izdelave spletnih strani).

Off-site SEO optimizacija

Izraz Off-site optimizacija spletnih strani ali optimizacija izven spletne strani preprosto pomeni pridobivanje kakovostnih povratnih povezav iz drugih spletnih strani. Gre za povezavo iz spletne strani, ki je priljubljena vendar ni kontroverzna – kontroverzne spletne strani so tiste, ki uporabljajo katero od metod, ki jih Google kaznuje, spletne strani z velikim številom zunanjih povezav iz nekvalitetnih strani …

Pomembno je tudi, da je povratna povezava nastavljena na ključno besedo, za katero hočemo biti prikazani višje na Google iskalniku. Ključna beseda pa mora biti povezana z vsebino naše strani, da ne zavajamo uporabnikov. V primeru, da uporabnika na tak način zavedemo, da dobimo obisk na našo stran, bo najverjetneje stran zapustil v nekaj sekundah, kar pa je zelo slabo za optimizacijo.

Temelj Googlovega bliskovitega uspeha je bil njegov iskalni algoritem, ki je v prvi vrsti upošteval kriterij števila kvalitetnih povezav na spletno stran, saj je vsako tako povezavo razumel kot glas za spletno stran. Izvirni znanstveni članek z naslovom Anatomija spletnega iskalnika iz leta 1998 si lahko preberete na spletni strani Univerze Stanford. Priporočamo, gre za zanimivo branje za prave internetne geeke.

V Spletni agenciji Ideaz smo zagovorniki tako imenovanih “white hat” metod, torej poštenega načina izboljšanja pozicije na iskalnikih. Ne uporabljamo “black hat” metod kot so skriti teksti ter povezave, saj vas lahko Google kaznuje in vašo stran umakne iz najvišjih rezultatov.

Našim strankam pomagamo pripravljati kvalitetne vsebine, katere ugledni portali in mediji radi objavijo, s čimer skrbimo za organsko gradnjo pozicij in nenazadnje tudi gradnjo blagovnih znamk.

Naše storitve:

Pomoč pri vsebinah – članki, video posnetki, grafike
Digitalni PR – iskanje in navezovanje z mnenjskimi voditelji
Klasični PR – stiki z novinarji in medijskimi hišami ter pošiljanje na adreme
Upravljanje prisotnosti na družbenih omrežjih

Lokalna SEO optimizacija

Disciplina spletne optimizacije, ki postaja izjemno pomembna, še posebej za manjša podjetja in podjetja z veliko poslovalnicami, je tako imenovana lokalna SEO optimizacija.

V zadnjih letih se je močno spremenil način, kako uporabljamo internet. Iz računalnikov smo v večini primerov preklopili na pametne telefone. To še posebej velja, ko v zadnji minuti iščemo kak izdelek ali storitev – npr. restavracijo ali avtovleko.

Google se je temu trendu prilagodil tako, da vsakemu uporabniku poizkuša prikazati najbolj relevantne rezultate. V številnih primerih, recimo pri iskanju restavracij, Google med rezultati prikaže zmes organskih in lokalnih rezultatov (glede na lokacijo uporabnika). Lokalni rezultati so postali še posebej tekmovalni, saj Google prikaže le prve tri rezultate.

Kaj upošteva Google, ko določa vrstni red lokalnih rezultatov:

  • podatke iz Google My Business
  • navedbe v zunanjih virih
  • lokacijske signale
  • povezave iz kredibilnih virov glede na lokacijo
  • povezave iz kredibilnih virov iz panoge
  • fotografije poslovalnice oz. podjetja
  • mnenja in ocene uporabnikov
  • obnašanje uporabnikov (kliki, klici …)

Kar želi Google doseči, je to, da uporabnik najde storitev, ki jo v tistem trenutku potrebuje in to na pravi lokaciji ter od ponudnika, ki je kvaliteten in kredibilen. Mi lahko Googlu z orodji lokalne SEO optimizacije pomagamo pri določanju relevantnosti preko pravilnega in strukturiranega prikaza geografskih oz. lokacijskih podatkov, ponujenih storitev ter zagotovil njihove kvalitete.

Kako začeti?

Kot pri izdelavi spletnih strani se tudi pri optimizaciji držimo preizkušenega metodičnega procesa dela, s čimer skrbimo za visoko raven opravljenih storitev brez nihanj v rezultatih.

Okvirni proces dela:

1. ANALIZA STANJA
V prvem koraku naredimo temeljit pregled vaše spletne strani – od analize on-site elementov, tehnične analize do pregleda stanja povratnih povezav in na koncu priprave seznama ključnih besed.

2. PRIPRAVA STRATEGIJE
Po analizi spletne strani pripravimo načrt prioritetnih del glede na stanje elementov. Najprej je treba popraviti najbolj problematične elemente, potem pa se lahko lotimo še ostalih elementov.

3. SPREMEMBE
Optimizacija spletnih strani ni stvar, ki se lahko naredi samo z enkratnimi popravki na spletni strani, saj je to le začetna faza optimizacije. Narediti je treba popravke pri elementih na spletni strani ter tehnične popravke v ozadju spletne strani. Nato pa se začne stalna optimizacija …

4. STALNA OPTIMIZACIJA
Po prvih popravkih na spletni strani se lahko vidi očitna razlika na poziciji v iskalnikih, lahko pa se ne opazi velikega napredka – še posebej pri spletnih straneh, ki imajo že dokaj dobro on-site optimizacijo. Tukaj nastopi stalna optimizacija spletne strani s pisanjem zanimivih in relevantnih člankov ter vsebin glede na temo spletne strani. Pri stalni optimizaciji pa se tudi pridobiva objave ter povezave na našo spletno stran iz kredibilnih spletnih mest.

Za seboj imamo več let izkušenj in dobrih rezultatov s področja spletne optimizacije. Uporabljamo izključno “white hat” metode, torej legalne metode, ki edine na dolgi rok prinašajo rezultat brez tveganja velikih padcev. Zakupljena imamo popularna orodja za optimizacijo spletnih strani, ki nam dajejo informacije o povratnih povezavah ter ključnih besedah na spletnih straneh. Uporabljamo tudi več drugih orodij, s katerimi lahko hitro in učinkovito najdemo SEO napake na spletni strani.
Naša interna razvojna ekipa do obisti pozna delovanje WordPressa in Woocommercea, s čimer zagotavljamo tehnično brezhibno izvedbo.