8 faktorjev, ki vplivajo na vašo Google pozicijo
Je čas da osvežite svojo SEO strategijo? 😎 Google pravi, da so tole glavni odločevalci, ko algoritem rangira vašo spletno stran.
POVRATNE POVEZAVE
Povratne povezave (angl. backlinks) so zelo pomembne pri rangiranju spletnih strani na Googlu. Predstavljajo enega ključnih dejavnikov, ki vplivajo na uvrstitev določene spletne strani med zadetke iskanja.
Ko poljubna spletna stran objavi povezavo do vaše spletne strani, se ta povezava šteje kot dodaten glas za vašo stran. Google prepozna, da poljubna spletna stran zaupa vaši vsebini in jo priporoča svojim uporabnikom. Več kakovostnih in relevantnih povezav kot jih prejmete, večjo verjetnost imate za boljše uvrstitve na Googlu.
Pomembno je, da so povezave, ki jih prejmete, kakovostne in relevantne. Če so povezave slabše kakovosti ali ne izhajajo iz vašega področja delovanja, lahko to negativno vpliva na vašo uvrstitev na Googlu.
Takole izgleda kupljena povratna povezava na spletnem portalu MMC:
RELEVANTNOST INFORMACIJ
Relevantnost je zelo pomembna. Zakaj? Google želi svojim uporabnikom ponuditi čim boljšo uporabniško izkušnjo s prikazovanjem najbolj relevantnih zadetkov za njihovo iskanje.
Google uporablja različne algoritme, ki analizirajo vsebino spletnih strani, da bi ugotovili, kako relevantne so za določeno iskanje.
Poleg vsebine, pa Google pri določanju relevantnosti upošteva tudi druge dejavnike. Recimo kakovost in avtoriteto spletne strani, uporabniško izkušnjo, lokacijo, jezik in druge specifične lastnosti iskanja. Vse te dejavnike Google uporabo za določanje ustreznosti spletne strani za določeno iskalno poizvedbo.
Pomembno je torej, da na svoji spletni strani ponudite kakovostno in relevantno vsebino, ki je usmerjena na ciljno občinstvo.
HITROST STRANI
Hitrost strani je pomembna zaradi uporabniške izkušnje. Uporabniki pričakujejo, da se bodo spletne strani hitro naložile in odzivale na njihove zahteve. Če se spletna stran dolgo nalaga, lahko to povzroči slabo uporabniško izkušnjo, saj lahko uporabnik izgubi potrpljenje in zapusti spletno stran.
Poleg tega je hitrost strani pomembna tudi za Google, saj želi zagotoviti, da uporabnikom ponuja najboljše možne rezultate iskanja.
Hitrost strani lahko vpliva tudi na druge dejavnike, kot so stopnja obiskov, povprečni čas na strani in stopnja konverzije. Če se spletna stran počasi naloži, se uporabnikom lahko zdi manj privlačna, kar lahko vodi v zmanjšanje števila obiskov na spletni strani in krajši čas, ki ga uporabnik preživi na vaši strani. To lahko vpliva tudi na stopnjo konverzije, saj uporabniki, ki se soočajo s počasno spletno stranjo, morda ne bodo končali postopka nakupa ali izpolnili obrazca za stik z vami.
Da bi izboljšali hitrost strani, lahko uporabite različne tehnike, kot so optimizacija slik, stiskanje datotek in izboljšanje strežniške zmogljivosti. Google ponuja tudi orodja, kot je Google PageSpeed Insights, ki vam pomagajo oceniti hitrost vaše strani in ponujajo nasvete za izboljšanje hitrosti vaše strani.
SVEŽINA
Svežina vsebine je ena izmed pomembnih faktorjev, ki vplivajo na uvrstitev spletnih strani. Nanaša se na to, kako aktualna je vsebina vaše spletne strani.
Google želi svojim uporabnikom prikazati najbolj aktualne informacije, ki so relevantne za njihovo iskanje. Svežina lahko vpliva na uvrstitev vaše spletne strani, še posebej pri iskanjih, ki so povezana z aktualnimi dogodki, novicami ali trendi. Če se uporabnik odloči iskati najnovejše novice o neki temi, bo Google iskal rezultate, ki so objavljeni nedavno, in ne tistih, ki so že zastareli.
Vsebina naj bo torej sveža, aktualna in kakovostna, da boste lahko zgradili avtoriteto svoje spletne strani in se uvrstili med najboljše zadetke na Googlu.
HTTPS
Google daje velik poudarek na varnost uporabnikov in zaščito njihovih podatkov. HTTPS je protokol, ki zagotavlja šifriranje podatkov, ki se prenašajo med spletno stranjo in uporabnikovim brskalnikom, kar pomeni, da so ti podatki zaščiteni pred morebitnimi hekerskimi napadi ali vdori.
Spletne strani, ki uporabljajo HTTPS, so bolj zaščitene in varne za uporabnike, kar je za Google pomemben faktor pri izbiri katera spletna stran se bo uvrstila višje na seznamu rezultatov iskanja.
MOBILNIKOM PRIJAZNO
Pomembno je, da je spletna stran prijazna mobilnim telefonom, saj se vse več ljudi odloča za iskanje in brskanje po internetu prek mobilnih naprav, kot so pametni telefoni in tablice. Google je to opazil in zato zahteva, da so spletne strani, ki se želijo dobro uvrstiti na njegovem iskalniku, mobilnikom prijazne.
Spletna stran, ki je mobilnikom prijazna ima prilagojeno izkušnjo za uporabnike mobilnih naprav, kar lahko poveča število obiskovalcev in podaljša čas, ki ga uporabniki preživijo na spletni strani.
Vsa vsebina na vaši spletni strani bi se morala prilagoditi mobilnim napravam, vključno z besedilom, slikami in videoposnetki. Poleg tega bi morala biti vaša spletna stran enostavna za uporabo na mobilnih napravah in se hitro odzivati na dotik zaslona in druge geste, ki jih uporabljajo mobilni uporabniki.
CORE WEB VITALS
Core Web Vitals so merila za uporabniško izkušnjo spletnih strani. Gre za tri ključna merila: Largest Contentful Paint (LCP), First Input Delay (FID) in Cumulative Layout Shift (CLS).
Largest Contentful Paint (LCP) meri čas, ki je potreben za nalaganje največje vidne vsebine na spletni strani. Če je LCP čas krajši, je uporabniška izkušnja boljša, saj se bo spletna stran hitreje naložila. Prav tako bo to vplivalo na pozitivno oceno uporabnika.
First Input Delay (FID) meri čas, ki je potreben, da se uporabnik lahko interaktivno odzove na spletno stran, na primer klikne na gumb ali izpolni obrazec. Če je FID krajši, se bo spletna stran odzvala hitreje na uporabnikove zahteve in bo uporabniška izkušnja boljša.
Cumulative Layout Shift (CLS) meri stabilnost vsebine na spletni strani, na primer premikajoče se elemente ali oglase. Če je CLS nižji, bo uporabnikom prijaznejša izkušnja, saj se ne bodo srečevali s premikajočimi se elementi ali oglasi.
Vse tri meritve Core Web Vitals so pomembne za uporabniško izkušnjo, zato jih Google upošteva pri rangiranju spletnih strani. Boljše ocene Core Web Vitals lahko izboljšajo pozicije vaše spletne strani na Googlu in pomagajo pri izboljšanju uporabniške izkušnje. Preverite jih tu.
POP-UP OKNA
Pop-up okna so recimo oglasni elementi, ki se pojavljajo na spletni strani in prekrivajo vsebino, ki jo uporabnik želi videti. Google opozarja, da so takšna pop-up okna lahko moteča za uporabnike in lahko poslabšajo uporabniško izkušnjo. Poleg tega lahko uporabnikom onemogočijo dostop do iskane vsebine ali povzročijo daljši iskalni čas. To lahko negativno vpliva na rangiranje spletne strani.
Pri rangiranju spletne strani je pomembno, da so pop-up okna diskretna, jasno označena in da ne motijo uporabnika pri dostopanju do iskane vsebine.