Animacija

V poplavi vseh informacij, ki smo jim dandanes izpostavljeni, zelo hitro izgubimo pozornost. Da bi vaše bistveno sporočilo prišlo do strank, morate zato toliko bolj delati na tem, da dobite in tudi zadržite njihovo pozornost. Pri tem so vam lahko v veliko pomoč animirane vsebine.

Kako lahko animirane vsebine vključite v komunikacijo svojega podjetja?

Moč animacije je v tem, da vašo zgodbo pove na jasen in zanimiv način. Kompleksne informacije bodo tako predstavljene vizualno privlačno in razumljivo, ne da bi ciljno publiko pestili z obsežnimi grafikoni, statistiko ali dolgimi besedili, ki jih tako ali tako nihče ne prebere do konca.

Animacije niso le narisani liki, ki jih vsi poznamo iz otroštva. Gre za proces, v katerem statične slike postanejo gibljive. To gibanje gledalca usmerja in ga vodi skozi naše podatke, razlago ali zgodbo podjetja.

  • Animirani razlagalni filmi (ang. Video Explainer) Zagotovo ste že kdaj naleteli na kakšnega. V zadnjih letih namreč zaznavamo velik porast animiranih razlagalnih filmov v marketinške namene. Gre za kratke animirane filme, ki v minuti, največ dveh, razložijo bistvo vaše storitve, produkta ali predstavijo vašo znamko oziroma podjetje. So atraktivni, prijetni za gledanje, zabavni in kar je najpomembneje – povedo vašo zgodbo. Zato imate veliko več možnosti, da ga bodo tudi potencialni kupci, ki še ne poznajo vašega podjetja pogledali do konca.
  • Animirane infografike (ang. Motion graphics) Podobno kot razlagalni filmi tudi animirane infografike služijo predvsem temu, da gledalcu na prijeten način predstavijo vaša dejstva. V tem primeru gre večinoma za večje količine podatkov, grafikone, statistike in razne primerjave, ki jih s pomočjo animiranih ilustracij in grafik predstavimo razumljivo in vizualno bolj privlačno.
  • Animirane Pptx prezentacijeVsak podjetnik se je že kdaj srečal z oblikovanjem prezentacij. Pogosto ne vemo, kako bi se jih lotili, da bi izstopali in hkrat pokazali svojo profesionalnost. Prezentacija je tista, ki ustvari prvi vtis, zato se je smiselno nanjo ustrezno pripraviti. Seveda lahko na spletu dobite poceni ali celo brezplačno predlogo, ki je lahko čudovito oblikovana, vendar ne z namenom, da predstavi prav vaše podjetje. Tako boste dobili vizualno popoln izdelek, ki pa poslušalcem ali vam ne bo nujno v pomoč.
    Oblikovanje poslovnih prezentacij je majhna, a vse bolj cenjena niša znotraj grafičnega oblikovanja. Edini način, kako ­­priti do odličnih rezultatov je, da začnete pri vaši vsebini. Dober oblikovalec bo znal grafike in animacije pripraviti tako, da bodo sledile vaši viziji in podprle dejstva, ki jih želite izpostaviti. Z animacijami namreč določamo poudarke, zadržujemo pozornost gledalca in namesto golega naštevanja, ustvarimo naracijo.

Zakaj je smiselno uporabljati animirane vsebine?

Ljudje smo vizualna bitja, česar bi se morali zavedati tudi pri ustvarjanju vaših marketinških aktivnosti. Mnoge raziskave so že dokazale, da so slike veliko bolj učinkovite od besedila. Za video to velja še toliko bolj.

  • Hitreje pritegnejo in zadržijo pozornost vaših strank

V današnji poplavi informacij ljudje zelo redko beremo dolge članke ali pogledamo video do konca, animirane vsebine pa so tiste, ki zadržijo našo pozornost. Animirani filmi zabavajo, ob tem pa na enostaven način razložijo bistvo vaše blagovne znamke, podjetja oziroma produkta.

    • Jasno komunicirajo kompleksne informacije

Nihče ne mara suhoparnih podatkov, ki mu vzamejo ogromno časa, da bi jih sploh razumel. To lahko enostavno rešite tako, da svoje tabele in grafe pretvoritve v zanimive animirane infografike. Gledalcu tako prihranite čas, sebi pa zagotovite večjo možnost, da bo gledalec razumel vaše sporočilo.

    • Na unikaten način prikažejo vašo zgodbo

To je tisto, kar bi morali pri animaciji najbolj ceniti. Je najbolj primerna, če hočete pokazati svojo kreativnost in tako izstopati. Z animacijo je namreč veliko lažje doseči edinstven in prepoznaven stil, kot bi bilo to možno z navadnim snemanjem. Animacije namreč ni omejena z realnim svetom, zato se lahko zgodi karkoli.

    • Cenejša produkcija

Nenazadnje je tudi cena pomemben faktor. In, če se recimo odločate med snemanjem in animiranim oglasom, bo cenovno zagotovo ugodnejši animiran. Ne, ker bi bil manj učinkovit, temveč, ker zanj ne potrebujemo tako obsežne ekipe snemalcev, igralcev, scenaristov, montažerjev …

Da bi ustvarili kvalitetno animacijo, se moramo najprej zavedati, kakšen je naš cilj in glavno sporočilo.

Kako poteka proces ustvarjanja animiranega filma?

Da bi ustvarili kvalitetno animacijo, se moramo najprej zavedati kakšen je naš cilj in glavno sporočilo. Poleg tega je pomembno, da razmislite, kje se bo film predvajal. Od tega bo namreč odvisna dolžina filma, zgodba, stil in ne nazadnje tehnika animacije. Problema se lahko lotimo tradicionalno (ang. frame by frame) in tako dosežemo res unikaten izdelek, ki ima tudi umetniško vrednost. Ne gre nujno za to, da vse rišemo na papir, kot so to počeli včasih in nato risbe skeniramo ter zmontiramo. Bistvo je v tem, da rišemo sličico za sličico in tako dosežemo povsem drugačne občutke, kot pri drugih vrstah animacije. Zaradi napredka v tehnologiji, predvsem pa, ker je tradicionalen proces precej dolgotrajen, se danes v poslovne namene animatorji večinoma poslužujejo digitalne 2D ali 3D animacije. Ne glede na to, za katero tehniko se odločite, bo proces ustvarjanja vedno približno enak:

    • Ideja in scenarij

Vsak film se seveda začne z idejo in razmislekom o tem, kaj hočemo sploh sporočiti gledalcem. Na podlagi ideje scenarist sestavi scenarij, ki je nekakšen natančen načrt za film. Vanj zapiše vse dialoge ter opiše dogajanje v posameznih kadrih. Tudi, če slučajno ne delamo scenarija kot takšnega, pa je dobro da zgodbo vedno napišemo na papir. Šele, ko je napisana, namreč lahko presodimo ali zgodba teče ter opazimo morebitne nejasnosti ali pomanjkljivosti.

    • Snemalna knjiga oziroma zgodboris

Naslednji korak, ko je zgodba že definirana, je priprava snemalne knjige. Tekst, zapisan v scenariju, na tem mestu prvič spravimo v sliko. Določimo kadre in zraven zapišemo opis dogajanja, dialoge ter vse zvočne efekte, ki jih bomo potrebovali. Gre torej za zelo natančen načrt izdelave.

    • Animatik

Če želimo, oziroma nam čas dopušča, lahko pripravimo tudi animatik. Gre za razširjeno snemalno knjigo, ki ji dodamo prve, zelo enostavne animacije. Vključimo lahko tudi zvok, da dobimo približno sliko, kako dolg bo posamezen kader in kaj vse bomo potrebovali.

    • Konceptne skice

Priprava konceptnih skic je proces v katerem eksperimentiramo z različnimi idejami, barvnimi shemami, ozadji in liki. Gre za raziskovanje, skozi katerega ugotovimo, kakšna vizualna podoba bo najprimernejša za naš končni izdelek. V primeru, da bo naš film vseboval like, jih razvijemo v tej fazi. Pripravimo skice, ki karakterje prikažejo z vseh strani, lahko tudi v gibanju. Tako razvijemo njihovo podobo ter zagotovimo, da bodo skozi celoten film konsistentni. Da pa bi naši liki resnično oživeli, potrebujejo okolje, ki podpira zgodbo in podaja dodatne informacije. Na ta način vzpostavimo primerno atmosfero in emocije.

    • Grafična zasnova

Ko enkrat določimo stil animacije, nas čaka izvedba. V tem procesu pripravimo vse elemente, ki jih bomo kasneje animirali. Pomembno je, da se že v tej fazi zavedamo in načrtujemo kako bodo stvari animirane. Tako se izognemo kasnejšim popravkom.

    • Animacija

Ko so vsi elementi narisani in potrjeni s strani naročnika, se lahko lotimo animacije.

    • Snemanje in montaža zvoka

Zvok za potrebe animacije delimo na tri področja: zvočni učinki, glas pripovedovalca ter glasbena podlaga. Z zvočnimi učinki podpremo gibanje elementov in tako dodatno ponazorimo njihove lastnosti in način gibanja. Glas pripovedovalca ima lahko vlogo pripovedovalca, lahko pa gre tudi za dialog med liki, če je film tako zastavljen. Posebno pozornost je smiselno nameniti pisanju besedila, ki ga bo govorec posnel. V primeru, da se besedilo naknadno spreminja, bo namreč potrebno ponovno snemanje, lahko celo sprememba animacij. Poleg tega je ključna tudi glasbena podlaga, saj vzpostavi želeno vzdušje in vzbudi emocije pri gledalcu.

    • Izvoz filma v primeren format

Izberemo primerno kvaliteto glede na to, kje bo film objavljen.

Animirane vsebine kot del marketinške strategije

V zadnjih letih so animirani filmi postali zelo efektivno marketinško orodje.

  • Vaša spletna stran
    Z animacijo hitro pritegnete obiskovalce vaše spletne strani, saj si lahko gledalec v 1-2 minutah ustvari vtis o tem kakšna je vaša znamka ter pridobi ključne podatke o vašem produktu ali storitvi. Zelo pomembno pa je, da film izraža primerna čustva. Če v gledalcu v prvih nekaj sekundah ne vzbudimo pravih emocij, je zelo malo verjetnosti, da bo gledal naprej.
  • Pristajalna stran vašega produkta ali storitve
    Če je težko razložiti vašo storitev ali posneti vaš produkt, je animacija lahko odlična rešitev za predstavitev na vaši produktni strani.
  • Družbena omrežja
    Družbena omrežja so postala mesto, kjer lahko kot podjetje s svojimi potencialnimi in obstoječimi strankami delite vaše produkte, storitve, dejavnosti … Na družbenih omrežjih morate izstopati z vizualno privlačno vsebino. Fotografije so sicer prva in odlična izbira, a svojo predstavitev lahko nadgradite z izvirnimi animacijami, ki se bodo strankam vtisnile v spomin.
  • Blog
    Isto lahko rečemo, če je v igri blog. Ljudje namreč svoj čas, kar se da optimiziramo. Raje kot beremo dolge zapise, si spočijemo oko ob prijetnih in informativnih animacijah.
  • YouTube
    Animirane vsebine lahko delite tudi na drugem največjem spletnem iskalniku Youtube ter tako pritegnete nov krog potencialnih kupcev.
  • Dogodki in konference
    Če se kot podjetje udeležujete dogodkov ali konferec, veste, da morate potencialne stranke prepričati v trenutku. Njihovo pozornost bo animacija pritegnila in obdržala dlje časa kot navadna fotografija ali besedilo. Predvsem, če se ukvarjate z IT storitvami, lahko svoje storitve predstavite hitro, učinkovito in strankam prijazno ter razumljivo.
  • Prodajne predstavitve
    Isto bi lahko rekli za prodajne predstavitve, ko morate prepričati stranke, da v morju ponudnikov odločijo za vas. Prepričajte jih z dobro animacijo.

Zanimivo se je preizkusiti na različnih področjih, saj vsaka nova izkušnja širi obzorje. Če pa imate podjetje in vas mika uporaba animacij v marketinške namene, pa zaupajte to delo nekomu z znanjem in izkušnjami. Pokličite nas (070 773 850) ali pa nam pišite (info@ideaz.si) in se prepričajte, da smo pravi za vas.