Digitalni PR

Strategijo digitalnega PR uporabljamo, da bi s pomočjo spleta izboljšali ozaveščenost o vaši blagovni znamki. Splet nam ponuja široko paleto možnosti, kako doseči večje število posameznikov kot bi jih s tradicionalnimi PR metodami. Da bi internetni potencial izkoristili do potankosti, se poslužujemo metod SEO, vsebinskega marketinga, vplivnežev in družbenih medijev.

Digitalni PR je globoko zasidrana strategija, s katero si podjetja izboljšajo spletno prisotnost in prepoznavnost blagovne znamke. S pomočjo spleta lahko svojo ciljno publiko nagovarjajo ob želenem dnevu in uri, s pomočjo dialoga pa lahko hitreje širite dobro besedo o podjetju. A sodobni PR ne vključuje le spleta, postal je nekakšna mešanica tradicionalnih in spletnih kanalov.

PR in SEO

Eden boljših načinov za ohranjanje kondicije dobre (SEO) optimizacije vašega spletnega mesta je zagotavljanje visoko kakovostnih spletnih povezav, ki jih lahko pridobite s spletnim PR. Z osredotočanjem na spletne umestitve, lahko dober PR zagotovi povezave na kvalitetnih spletnih mestih, ki poskrbijo za višje pozicioniranje vaše spletne strani na internetnih brskalnikih. Poleg tega, da s povezavami na kvalitetnih spletnih mestih skrbite za SEO, vam prisotnost na zaupanja vrednih straneh zagotovi tudi dober PR in prepoznavnost.

Plačane PR objave (ang. Paid Social)

Zagotavljanje dobrega digitalnega PR se odraža v različnih oblikah. Kot “paid social” razumemo prikaz oglasov ne glede na obliko, besedilo, fotografije, spletno mesto … Na tem mestu se lahko poslužujete tudi plačanih člankov, ki jih nato delite preko svojih družbenih omrežij. Ljudje so naveličani običajnih oglasov, zato so plačani članki na kredibilnih spletnih mestih lahko odlična odskočna deska za ustvarjanje dobrega mnenja o podjetju.

Vplivneži in PR

Danes vse pogosteje uporabljena oblika PR aktivnosti podjetja je tudi sodelovanje z vplivneži na svojih področjih. Slednji imajo veliko bazo sledilcev, ki jim zaupajo, zato lahko s pomočjo objav vplivneža na družbenih omrežjih krepite ozaveščenost o svoji blagovni znamki. Vplivnež bo namreč ustvaril lastne vsebine, ki jih lahko nato uporabite tudi sami, da jih delite na svojih družbenih omrežjih. Kvalitetne lastne vsebine podjetja lahko služijo tudi kot dober PR.

Vsebinski marketing in PR

Vsebinski marketing in PR hodita z roko v roki in lahko skupaj dosežeta velik uspeh preko SEO povezav in širokega občinstva, ki si ogleda vaše vsebine. Poskrbeti morate za kvalitetne vsebine, ki jih lahko nato tudi oglašujete. S kvalitetnimi vsebinami, ki vaše občinstvo zabavajo, informirajo in poučujejo, lahko doseže visoko stopnjo vpletenosti posameznikov. Preko komunikacije s ciljno publiko lahko subtilno vplivate na mnenja posameznikov ter prisluhnete njihovim željam in potrebam, kar lahko obrnete v svoj prid.

Razlika med marketingom in PR

Težko govorimo o jasni ločnici med obema terminoma, generalno lahko sicer trdimo, da se marketing osredotoča na prodajo, medtem ko PR skrbi za gradnjo pozitivne slike podjetja. Digitalni PR želi širši publiki približati pozitivno mnenje o blagovni znamki in predstaviti, za kaj se kot podjetje zavzemate, kaj vas dela unikatne, posebne, vredne zaupanja. Cilj digitalnega PR je povečati promet, ozaveščenost o blagovni znamki, medtem ko se marketing osredotoča bolj na konverzije.

Ko govorimo o marketingu se nanašamo na neposredno trženje izdelka ali storitve, digitalni PR pa promovira celotno blagovno znamko ali podjetje. Osnovno načelo PR-a je torej višanje prepoznavnosti blagovne znamke, kar stori z gradnjo odnosov in ugleda, da začrta pot marketingu. V idealni situaciji bi morala digitalni PR in marketing sodelovati, da bi se med seboj dopolnjevala in obogatila.

Nasveti za boljšo PR strategijo

Poiščite nišo v kateri lahko dodelate svoj nastop

Tekmovanje za povezave na istih spletnih mestih, kjer se že nahaja vaša konkurenca, ni najbolj učinkovit pristop za uspeh digitalnega PR. Raje se osredotočite na gradnjo boljših povezav z dodano vrednostjo. Na katerih področjih lahko izboljšate svojo prisotnost, kje vaša konkurenca še ni izkoristila povezav oziroma ni imela zadostnega znanja, da bi jih? Začnete lahko tako, da v Google vpisujete ključne besede za vašo blagovno znamko in poiščite, kaj ljudi zanima na izbranem področju, kakšna vprašanja postavljajo? Če imate dovolj strokovnega znanja, da zapolnite vrzeli, le pogumno na delo!

Osredotočite se na zgodbo in ne format

Tako tradicionalni kot PR strokovnjaki so v prvi vrsti odlični pripovedovalci zgodb. Njihova naloga je v prvi vrsti na vznemirljiv, a hkrati ustrezen način pripovedovati zgodbe blagovnih znamk. Ljudje iščejo in hrepenijo po zgodbah, ne glede na to, v kak format zgodbo zapakirate.

Zapišite izvirno besedilo v “zadevo” e-mail sporočila

Novinarji in skrbniki spletnih strani se dnevno soočajo z neskončnim številom e-mailov, zato poskrbite, da boš vaš izstopal, sicer se lahko zgodi, da se izgubi v množici. Bodite kreativni, dodajte čustvenčke, personalizirajte besedilo, testirajte! Enako velja za vsebino sporočila, ki naj bo napisana jasno s privlačnim naslovom, zanimive podatke lahko podrčtate ali obarvate, dodajte kvalitete grafike ali fotografije … Za pokušino lahko sestavljeno sporočilo najprej pošljete sebi in preverite, kako izgleda na namizju ali telefonu. Je dovolj privlačno, da bi kliknili nanj?

Obrnite uporabniško ustvarjene vsebine v svoj prid

90% uporabnikov družbenih omrežij se strinja, da na njihovo nakupno vedenje vplivajo mnenja in vsebine, ki jih ustvarijo uporabniki, ki jim zaupajo, naj si gre za resnične prijatelje na Facebooku ali vplivneže na Instagramu, prav tako so pripravljeni plačati več, če vidijo oziroma preberejo mnenja zadovoljnih uporabnikov. Da bi kar najbolje izkoristili potencial, ki ga ponujajo uporabniško ustvarjene vsebine, morate v prvi vrsti poznati svojo publiko in si natančno začrtati kdo je vaša idealna stranka.

Uporabniško ustvarjeno vsebino opredeljujemo kot vsebino, ki jo ustvarijo posamezniki in se nanaša na blagovno znamko pri kateri niso zaposleni in z njo poslovno ne sodelujejo. Dober primer so na primer kratke recenzije restavracij ali fotografije. Če posameznik obišče restavracijo, fotografira izgled krožnika in fotografijo kasneje objavi na družbenih omrežjih, govorimo o uporabniško ustvarjeni vsebini. Kot podjetje lahko uporabniško vsebine delite na svojih družbenih omrežjih – uporaba slednjih je brezplačna in bolj verodostojna, ljudje namreč bolj kot plačanim objavam in oglasom, zaupajo mnenjem “navadnih” ljudi, ki izražajo svoja stališča brez, da bi podjetja nanj vplivala s plačilom.

Osredotočite se na družbena omrežja, kjer je doma vaša ciljna publika

Glede na industrijo v kateri se podjetje nahaja, lahko poiščete omrežje, ki vam bo najbolj ustrezalo. Če si lastite butično trgovino z oblačili in nakitom, boste veliko večino uporabniško ustvarjenih vsebin, ki se nanašajo na vaše podjetje našli na Instagramu ali Facebooku. Na slednjih lahko uporabniško ustvarjene vsebine tudi delite in pričakujete odzov. LinkedIn na primer v tem primeru ne pride v poštev. Če ste majhno podjetje potem se na družbenih omrežjih verjetno ne tre uporabniško ustvarjenih vsebin, ki bi se nanašale na vaše podjetje. Priporočamo, da preko svojih objav sledilce ali uporabnike spodbujate, da objavljajo vsebine, ki se nanašajo na vaše podjetje. Organizirate lahko nagradne igre, zbirate fotografije in najlepše objavite na svoji strani …

Zanimivo se je preizkusiti na različnih področjih, saj vsaka nova izkušnja širi obzorje. Če pa imate podjetje in vas mika uporaba digitalnega PR v marketinške namene, pa zaupajte to delo nekomu z znanjem in izkušnjami. Pokličite nas (070 773 850) ali pa nam pišite (info@ideaz.si) in se prepričajte, da smo pravi za vas.