Družbeni mediji in oglaševanje

Če se sprašujete ali so družbena omrežja primeren oglaševalski kanal za vaše podjetje, je odgovor DA. Če še vedno premišljujete, ali se vam splača čas, voljo, energijo in denar vlagati v vodenje profilov na družbenih omrežjih, se zavedajte, da vaša konkurenca to že počne. Sicer pa, kje boste oglaševali, če ne tam, kjer je vaše ciljno občinstvo?

Marketing družbenih omrežij

Pri marketingu na družbenih omrežjih govorimo o uporabi družbenih platform kot so Facebook, Instagram Twitter, LinkedIn, Youtube … da bi se povezali s svojim občinstvom, kar se na dolgi rok odrazi v večji obiskanosti vaše spletne strani in večji prodaji. Seveda dobra in koristna prisotnost podjetja na družbenem omrežju ne pomeni samo vzpostavljen, ampak strateško voden in aktiven profil. To pomeni, da neprestano objavljate dobre vsebine, se povezujete s svojimi sledilci, analizirate rezultate in seveda tudi oglašujete.

7 stebrov marketinga družbenih medijev

1.) STRATEGIJA
2.) PREGLED TARGETIRANEGA OBČINSTVA
3.) PREGLED KONKURENCE
4.) PLANIRANJE IN OBJAVLJANJE VSEBIN
5.) POVEZOVANJE S SLEDILCI
6.) ANALIZA
7.) OGLAŠEVANJE

1. STRATEGIJA

Če ne veste, kje bi začeli, brez skrbi. Najlažje bo, če si za začetek zadate dosegljive in razumne cilje v povezavi z družbenimi mediji. Želite s svojo prisotnostjo na platformi dodatno zaslužiti? Odlično. Želite doseči določeno število sledilcev? Razumljivo. Ne glede na izbran cilj, važno je le, da je realističen. Lahko se odločite, da želite s svojo prisotnostjo povečati prepoznavnost blagovne znamke ali podjetja med ljudmi, mogoče si zadate, da povečate svoje občinstvo, ali pa dosežete več klikov na vašo spletno stran. Ko imate cilj zadan, je pot do njega lažja, saj veste, zakaj se trudite.

2. PREGLED TARGETIRANEGA OBČINSTVA

Toplo vam svetujemo, da nikoli ne sklepate prehitro, kdo je vaša potencialna stranka in kje se nahaja. Danes so vam na voljo številna analitična orodja, s katerimi lahko natančno ugotovite, koga morate s svojimi objavami nagovarjati na katerem družbenem omrežju. Instagram tako na primer večinoma uporabljajo milenijci, LinkedIn pa bolj izobraženi posamezniki. Številna orodja vam omogočajo tudi, da natančno preučite sestavo vaših sledilcev in ugotovite, kako pravilno nagovoriti svojo publiko in na kateri platformi se vam splača porabiti največ energije in denarja.

3. PREGLED KONKURENCE

Predno se lotite ustvarjanja vsebin, dobro preglejte in analizirajte, kaj na družbenih omrežjih počne vaša konkurenca. Ugotovili boste, kaj se je pri konkurenci izkazalo kot dobra taktika in kaj ne, prav tako lahko iz videnega izluščite svoj nastop. Nikoli ne kopirajte idej svoje konkurence. Dobro premislite, kaj je bistvo vaše blagovne znamke, kaj hočete, da odraža, kako se razlikujete od konkurence. Bodite drugačni, izvirni in pogumni!

4. PLANIRANJE IN OBJAVLJANJE VSEBIN

Na tej točki imate verjetno že razčiščeno, na katerih platformah se boste pojavljali, kakšno strategijo boste izbrali in kakšne bodo vaše vsebine.

Po hitrem pregledu družbenih omrežij ste najbrž že sami ugotovili, kako pomembna je dobra vsebina, da posameznike prepričate, da kliknejo tisti “follow” gumb. A ustvarjanje kvalitetne vsebine je lahko večji zalogaj kot se vam sprva zdi, prav tako vam lahko hitro zmanjka zanimivih idej, inspiracije, lahko tudi volje do aktivne prisotnosti na omrežju. Da bi lažje ohranjali visok nivo kvalitetnih vsebin, predlagamo, da si vnaprej določite okvirne dni in vsebine, ki bi jih delili na tisti dan. Ob ponedeljkih lahko na primer objavljate inspiracijske misli, ob torkih nasvete ali navodila, ob sredah lahko delite vsebine, ki jih naredijo vaši sledilci, četrtki so namenjeni “behind the scenes” vsebinam, petki pa vprašanjem in odgovorom vaših strank. Seveda ne pozabite na aktivno povezovanje z vašimi sledilci. Odgovarjajte na komentarje, všečkajte njihove objave, povabite jih, naj sodelujejo v vaši nagradi igri …

FACEBOOK ima daleč največ uporabnikov, torej nudi daleč največ priložnosti, da se povežete s svojimi idealnimi kupci. Kar 900 tisoč Slovencev Facebook uporablja redno (Statista, 2020), če upoštevamo, da povprečni uporabnik dnevno na platformi porabi okoli 40 minut imate s svojo prisotnostjo na omrežju precej možnosti, da se posameznik slej kot prej sreča tudi z vašo Facebook stranjo. Tu ste lahko zelo izvirni s svojimi objavami, delite bloge, fotografije, video vsebine … In kar je najboljše, svojo bazo zvestih sledilcev lahko gradite povsem brezplačno. Facebook omogoča tudi zelo detajlno targetirano oglaševanje, zaradi česar je zelo priljubljeno marketinško oglaševalsko orodje.

INSTAGRAM znova in znova dokazuje, da je prisotnost podjetja na platformi odlična odskočna deska za tkanje vezi s potencialnimi kupci in povečanje prodaje. Decembra 2019 je imel Instagram v Sloveniji že več kot pol milijona uporabnikov, torej ste lahko prepričani, da vas potencialni kupci iščejo na platformi, ter da se vaša konkurenca orodja že poslužuje. Prek Facebookove oglaševalske platforme lahko dostopamo tudi do uporabnikov Instagrama, kar pomeni, da lahko s svojimi oglasi natančno targetirate ciljno publiko.

Seveda Facebook in Instagram nista edina družbena omrežja vredna vašega časa. Ne glede na to, kateremu boste posvetili svojo energijo, poskrbite, da se pri objavah držite izbranega načina vizualnega komuniciranja. Predvsem pri Instagramu je pomembno, da se držite določene teme, ohranjate visok nivo kakovosti fotografij in redno objavljate.

Pri planiranju objavljanja vsebin, je dobro, da predhodno preverite, kdaj so optimalni časi za objavo na vaših družbenih omrežjih. Na voljo imate številne aplikacije, ki spremljajo vaše sledilce in vam tako zagotavljajo točne informacije, za začetek bo dovolj, če preverite statistiko, ki vam je na voljo znotraj izbranega družbenega omrežja.

5.) POVEZOVANJE S SLEDILCI

Vaši sledilci pričakujejo, da ste jim na voljo, želijo si biti del vaše zgodbe, zato je pomembno, da z njimi tkete pristne odnose. Kot blagovna znamka lahko preko družbenih medijev pridobite na spoštovanju že s svojo prisotnostjo in voljo do pogovora z občinstvom, zato je skrb za odnose na družbenih omrežjih pomembna za vse blagovne znamke, ki želijo povečati ozaveščenost in prepoznavnost med občinstvom. Stranke pričakujejo, da jim boste na vprašanja odgovorili v največ 4 urah, zato je pomembno, da družbena omrežja uporabljate aktivno.

6.) ANALIZA

Da bi našli najboljši pristop na družbenih omrežjih za vašo blagovno znamko, boste morali večkrat brcniti v temo. S spremljanjem metrik kampanj in objav v aktualnem času lahko hitro ugotovite, kaj deluje in kaj ne, prav tako boste vedeli, ali vaš pristop sploh deluje, dosežete več posameznikov kot prejšnji mesec, ali ljudje uporabljajo vaš #, vas označujejo v objavah? Vsako družbeno omrežje vam omogoča enostavno analizo vaših objav, sledilcev … Seveda so vam vedno na voljo tudi plačljiva orodja, ki vam bodo omogočila natančnejši vpogled v analitiko izbranega profila.

7.) OGLAŠEVANJE

Ko se boste odločili, da svojim profilom na družbenih omrežjih omogočite dodatni pogon, je dobro razmisliti o oglaševanju. Poleg sodelovanj z vplivneži in nagradnih iger je to edini pravi način, da dosežete široko občinstvo. Družbena omrežja, na katerih želite oglaševati vam omogočajo, da natančno določite, kdo je vaša ciljna publika in posameznike ciljate glede na demografske značilnosti, interese, prebivališče … Svetujemo, da se oglaševanja lotite sistematično in dosledno.

Facebook in Instagram vam omogočata, da svoje oglaševalske kampanje zasnujete glede na tržne cilje, ki jih želite izpolniti. Primarno lahko izbirate med tremi cilji; prepoznavnost med uporabniki, premislek o vaši blagovni znamki med uporabniki ter večje število konverzij, sekundarno pa vam Facebook omogoča, da tržni cilj izberete še bolj specifično (večji doseg, ogledi video posnetka, več klikov na vašo spletno stran …) Toplo vam priporočamo, da v želji po večji prepoznavnosti in višjemu dobičku ne uporabite bližnjice, ki ji Facebook pravi “PROMOTE” gumb. S slednjim objavo le promovirate. Prav tako vam ne omogoča optimizacije, natančnega targetiranja potencialnih strank, strateških A/B testov, poljubne izbire umestitve oglasov, napredno načrtovanje prikazovanja oglasov, izdelavo različnih vrst oglasov, prav tako ne nudi možnosti natančnega pregleda nad kampanjami in vsemi metrikami znotraj kampanj. Ker ste verjetno omejeni tudi z zneskom, ki ste ga pripravljeni odšteti za oglaševanje, smo prepričani, da želite vsak € porabiti pametno in kar se da učinkovito, zato predlagamo, da si ustvarite oglaševalski račun in vse svoje oglaševalske dejavnosti opravljate znotraj oglaševalskega računa.

Zanimivo se je preizkusiti na različnih področjih, saj vsaka nova izkušnja širi obzorje. Če pa imate podjetje in vas mika uporaba družbenih omrežij v marketinške namene, pa zaupajte to delo nekomu z znanjem in izkušnjami. Pokličite nas (070 773 850) ali pa nam pišite (info@ideaz.si) in se prepričajte, da smo pravi za vas.