Fotografija

Dobra fotografija ujame potrošnikovo oko. Ko pridemo do poslovnih stroškov, je profesionalna fotografija pogosta postavka na seznamu nepotrebnih stroškov. Ne glede na to ali ste novo podjetje, ki prvič izdeluje svojo spletno stran ali pa že uveljavljeno podjetje, ki ponovno odpira ali prenavlja svojo spletno prisotnost, vas bodo stroški profesionalne fotografije spodbudili, da se vprašate, če to pravzaprav zares potrebujete? Nenazadnje, kaj pa je tako težkega pri fotografiji? To zmorete sami, kajne? Lahko tudi uporabite fotografije, ki jih ponujajo knjižnice fotografij. Torej lahko sredstva, namenjena profesionalnim fotografijam raje preusmerite v oglaševanje?

Vsako podjetje bi, ne glede na panogo, moralo izkoristiti prednosti profesionalnih fotografij na svoji spletni strani. Ne glede na to, kdo so vaše stranke, kaj ali kako prodajate svoj produkt, je kakovostna fotografija pomembna prednost, ki bo pripomogla k splošni prepoznavnosti blagovne znamke in posledično uspehu pri prodaji. Ko pride do poslovnih stroškov, bi morala biti profesionalna fotografija zagotovo visoko na vašem seznamu.

Fotografija

Zakaj je profesionalna fotografija za vaše podjetje tako pomembna?

1.) Slika pove več kot tisoč besed

Verjetno ste že slišali ta pregovor. Dandanes so fotografije vredne še precej več kot tisoč besed. Omogočijo vam, da strankam in kupcem vašo ponudbo izdelkov ali storitev pokažete, ne le poveste, kaj vse imate na voljo. Potrošniki radi vidijo izdelek ali postopek storitve preden se odločijo za nakup. Dobra fotografija lahko torej potrošnika prepriča, da je nakup tega prava odločitev.

2.) Fotografije, ki jih delite z uporabniki predstavljajo vašo blagovno znamko

Stroški profesionalne fotografije pogosto premamijo podjetja, da fotografije naredijo zaposleni ali pa najdejo alternativo, ki je cenejša kot profesionalni fotograf. Če tudi vi razmišljate v tej smeri, ne pozabite: fotografije, ki jih objavite predstavljajo vašo blagovno znamko. Neprofesionalne fotografije nizke kakovosti na vašem spletnem mestu lahko v potrošnikovih očeh odražajo nizko kakovost vašega produkta.

3.) Stranke si vas želijo spoznati

Fotografije, ki jih ponujajo v knjižnicah fotografij kot so Shutterstock, Bigstockphoto, Pexels, Freepik … so definitivo cenejša alternativa profesionalnim fotografijam. Čeprav so takšne fotografije v nekaterih situacijah zelo na mestu, pa niso najboljša izbira, ko pride do predstavitve vašega podjetja, vaših storitev in izdelkov ter vaših zaposlenih. Zakaj? Ker ne gre za pristne fotografije VAŠIH izdelkov, storitev ali podjetja.

Ko stranke obiščejo vašo spletno stran, si želijo spoznati vas. Fotografije s knjižnic fotografij vam pri tem ne pomagajo oziroma vas lahko celo narobe predstavijo. Najboljši način, da vas potencialne stranke spoznajo, je pokazati fotografije vašega podjetja, člane osebja, izdelke in storitve, ki jih ponujate.

4.) Fotografije vam pomagajo biti najden na spletu

Če ima vaše podjetje spletno stran, ste morda že slišali za optimizacijo iskalnika ali SEO. SEO je postopek strateškega optimiziranja različnih elementov vašega spletnega mesta v prizadevanju za boljše delovanje pri rezultatih uvrstitve na spletnih iskalnikih. SEO zajema veliko parametrov, eden izmed njih pa so fotografije.
Optimizirane fotografije lahko pomagajo, da se vaše spletno mesto najde v rezultatih fotografij, kot je Google Images in je boljše uvrščena med rezultati iskanja na iskalniku Google. Prav tako pomagajo pri vključevanju vaših strank in jih posledično dlje zadržijo na spletnem mestu ter jih spodbujajo, da izberejo vas namesto konkurenta.

5.) Profesionalne fotografije so vsestranska sredstva

Ko gre za trženje vašega podjetja na spletu, velja načelo “vsebina je kralj.” Slednje velja že nekaj časa in vsekakor še vedno drži kot pribito. Vsaka fotografija sporoča zgodbo, torej je vsebinska in s tem močna ter vsestranska oblika vsebine. Na spletu je s pomočjo fotografij lahko narediti vaše spletno mesto mnogo bolj privlačno. Uporabljate jih lahko za gradnjo vaše blagovne znamke na družbenih omrežjih kot so Facebook, Instagram, Twitter, Pinterest, LinkedIn, Google My Business in ostale. S fotografijami lahko vaše podjetje predstavite tudi v blogih in člankih, možnosti je neskončno.

Fotografije lahko uporabite tudi v brošurah in ostalih promocijskih materialih. Z vlaganjem v profesionalno fotografijo si priskrbite novo, koristno vsebino, ki jo lahko uporabite v svojih marketinških pristopih še mnogo let.

Nasveti za boljšo fotografijo "DIY"

Sedaj, ko smo spoznali, zakaj so dobre in zgovorne fotografije pomembne, imamo za vse navdušence nad fotografijo, ki bi vseeno raje sami skrbeli za vizualne vsebine družbenih kanalov in spletne strani, nekaj nasvetov za doseganje boljših rezultatov pri fotografskih podvigih.

Pravilo zlatega reza

Pravilo zlatega reza je prvo in glavno pravilo kompozicije, ki bo pomagalo, da s svojimi fotografijami dosežete »waw« efekt. Ko gledate skozi fotoaparat, si v kadru zamislite 4 črte, 2 vodoravni in 2 navpični, ki kader razdelijo na 9 enakih delov. Nekatere slike bodo najbolje videti z žariščem na srednjem kvadratu, toda, če postavite objekt v središče enega od presečnih točk zamišljenih črt, pogosto ustvarite bolj estetsko sestavljeno fotografijo. Fotografija, katere glavni subjekt je postavljen po pravilu zlatega reza, je veliko bolj prijetna na oko.

Perspektiva

Poskusite subjekt ujeti s perspektive, ki je obenem prijetna in ne vsakodnevna. Videti cvetlico s perspektive človeka, ki stoji nad njo ni nič posebnega. Na tak način je videl cvetlico že domala vsak človek na svetu. Poskusite se skloniti in ujeti cvetlico v kader z njene višine. Malce se premikajte naokoli, dokler ne najdete perspektive, ki se vam zdi najboljša.

Izogibajte se tresenja fotoaparata

Tresenje fotoaparata oziroma zamegljenost je problem vsakega fotografa, možno pa se mu je izogniti. Najprej se morate naučiti pravilno držati fotoaparat; uporabite obe roki, eno na ohišju fotoaparata, drugo pa pod lečo za podporo. Fotoaparat raje držite blizu telesa.

V primerih, ko fotografirate iz roke pazite, da uporabite dovolj hiter čas zaklopa. Če je hitrost zaklopa prepočasna, bo vsako nenamerno premikanje ali tresenje fotoaparata povzročilo zameglitev celotne fotografije.
Po pravilu ne slikajte s hitrostjo zaklopa, ki je manjša od goriščne razdalje. Če uporabljate 100 mm objektiv, potem naj vaša hitrost zaklopa ne bo manjša od 1/100 sekunde. Če je le možno, uporabite stativ ali monopod.

Naučite se uporabljati trojico osvetlitve

Da bi vaše fotografije izgledale najbolje, morate obvladati tri osnove: zaslonko, hitrost zaklopa in ISO. Prav tako morate razumeti razmerja med temi tremi kontrolami. Ko prilagodite enega od njih, bi morali po navadi spremeniti vsaj enega od drugih dveh, da bi dosegli želene rezultate.
Samodejni način skrbi za te parametre, vendar ceno plačate s fotografijami, ki ne izgledajo tako kot ste želeli. Bolje je, da se naučite uporabljati programa prioriteta zaslonke in prioriteta zaklopa, ki vam pusti upravljati enega ali drugega, ostale parametre pa prireja sam ter tako počasi najdete popoln ročni način.

Uporabljajte polarizacijski filter

Če si lahko privoščite le en filter, uporabljajte polarizacijskega. Ta pomaga zmanjšati odboj svetlobe na vodi, kovinah in steklu ter izboljša barve neba in listja, s tem pa bo vašim fotografijam pomagal dati tisti »wow« efekt. Poleg tega tudi zaščiti lečo pred praskami. Ni razloga, da ga ne bi pustili ves čas pričvrščenega na vaš fotoaparat.

Ustvarite občutek globine

Pri fotografiranju pokrajin poskusite ustvariti občutek globine in s tem podati gledalcu občutek, da so tam. Za panoramsko fotografijo uporabite širokokotno lečo (manj kot 35 mm) in zaprite zaslonko (f/10 ali več), da ohranite ozadje ostro. Če postavite v ospredje osebo ali kakšen predmet, boste občutek globine še poudarili. Če je mogoče, uporabite stativ, saj majhna odprtina običajno zahteva počasnejšo hitrost zaklopa.

Uporabite enostavna ozadja

Pri digitalni fotografiji je enostaven pristop po navadi najboljši. Odločite se, kaj mora biti na fotografiji, pri tem pa ne vključite ničesar, kar bi lahko motilo. Če je možno, izberite navadno ozadje; nevtralne barve in preprosti vzorci.
Želite, da gledalcu oko takoj pritegne k glavnemu subjektu, ne pa na neko barvno točko ali nenavadno stavbo v ozadju. To je še posebej pomembno pri posnetku, kjer je model postavljen v sredino.

Ne uporabljajte bliskavice v notranjih prostorih

Svetloba bliskavice ustvari zelo usmerjeno in grobo svetlobo. Vaši subjekti bodo hitro izgledali zelo nenaravno, zato obstajajo različni načini fotografiranja v zaprtih prostorih, vsi brez uporabe bliskavice.
Najprej lahko povečate vrednost ISO. Običajno bodo vrednosti od 800 do 1600 kar nujne, saj ni veliko prostorov dovolj svetlih za fotografiranje z dosti več kot 1/100 hitrostjo zaklopa. Zaslonko povsem odprite (čim manjša vrednost F) – na ta način bo več svetlobe doseglo senzor in imeli boste lepo zamegljeno ozadje. Uporaba stativa ali I.S. (stabilizacija slike) je tudi odličen način, da se izognete zamegljenosti.
Če je uporaba bliskavice neizogibna, potem je nujno, da imate takšno, ki ima pregibno glavo, da jo lahko usmerite v strop nad subjektom. Strop bo odbil svetlobo veliko bolj razpršeno in fotografija bo izgledala dosti bolj »mehka«.

Izberite pravo vrednost ISO

ISO vrednost določa občutljivost senzorja v vašem fotoaparatu. Večja je vrednost ISO, bolj je senzor občutljiv na svetlobo in fotografija bo svetlejša. Slaba stran ISO je ta, da večja kot je vrednost, več bo zrnatosti na fotografiji. ISO, ki ga izberemo, je odvisen od situacije – ko je temno, moramo ISO potisniti na višjo številko. Z večjo občutljivostjo senzorja, boste lahko tudi v temni situaciji zaklop pospešili in se s tem izognili megleni fotografiji. V sončnih dneh lahko izberemo ISO 100 ali nastavitev “samodejno”, saj imamo več svetlobe za delo.

Panning (tehnika pomikanja)

Če hočete ujeti subjekt v gibanju, uporabite tehniko pomikanja s subjektom, imenovano panning. Hitrost zaklopa naj bo malce daljša kot je potrebno, da pa fotografija ne bo presvetla, rahlo zaprite zaslonko. Skozi kukalo poskusite natančno slediti vašemu subjektu in ga vmes fotografirajte. Rezultat je oster subjekt in zamegljeno ozadje.

Eksperimentirajte s hitrostjo zaklopa

Ne bojte se igrati s hitrostjo zaklopa, saj lahko ustvarite zanimive učinke.
Pri nočni fotografiji uporabite stativ in poskusite fotografirati z zelo dolgim zaklopom. Videli boste, da je gibanje predmeta zajeto skupaj z nekaj svetlobnimi sledmi. Če izberete večjo hitrost zaklopa, recimo 1/250 sekunde, sledi ne bodo tako dolge ali svetle; namesto tega boste dejanje zamrznili. V kolikor želite zajeti zamegljeno ali zmrznjeno gibanje, poskusite posneti druge kompozicije s premikajočimi se predmeti ali ozadji, kot so valovi na plaži, množico ljudi, mimo vozeče avtomobile z različnimi hitrostmi zaklopa. Kadarkoli uporabljate počasne hitrosti zaklopa za zameglitev gibanja, je ključno, da je kamera fiksna. Na tak način se prepreči nenamerno tresenje.

Več investirajte v učenje kot v opremo

Boljša oprema seveda pomeni boljše rezultate, vendar vam ta oprema ne pomaga prav dosti, če je ne znate uporabljati. Ljudje so pogosto razočarani, ker njihove svetleče nove igrače ne ustvarjajo fotografij, ki so jih pričakovali. S skromnim digitalnim fotoaparatom s fiksnim zoom objektivom se da posneti prav tako impresivne fotografije, na katere boste tako ponosni kot na tiste s fotoaparatom, ki stane tisoče in tisoče evrov. Zato je predvsem ključno, da se naučite obvladovanje kompozicije in svetlobe preden se podate v nakup nove opreme.

Zanimivo se je preizkusiti na različnih področjih, saj vsaka nova izkušnja širi obzorje. Če pa imate podjetje in vas mika uporaba profesionalnih fotografij v marketinške namene, pa zaupajte to delo nekomu z znanjem in izkušnjami. Pokličite nas (070 773 850) ali nam pišite (info@ideaz.si) in se prepričajte, da smo pravi za vas.