Ilustracija

Mogoče se tega niti ne zavedamo, pa vendar, ilustracija spreminja podobo sveta, v katerem živimo. Ima velik vpliv na našo vizualno kulturo, predstavlja način izražanja in postaja glas mnogih podjetij. Pod pojem ilustracija spadajo vse podobe, ki interpretirajo, razlagajo ali spremljajo besedilo ali pa samostojno komentirajo tematiko. Gre za risbe, ki vašo spletno stran naredijo prijaznejšo uporabniku, za tiste izmišljene like, ki krasijo najrazličnejše embalaže, za maskote, ki predstavljajo vaše podjetje ali pa nalepke, ki krasijo vašo steno v pisarni. Seveda je možnost za uporabo ilustracij še veliko več. Če jih boste znali zapakirati v zgodbo vašega podjetja, lahko postanejo glas, ki bo segel v deveto vas.

Ilustracija

Kje najdemo ilustracije?

Skozi zgodovino se je ilustracija razvijala vse od jamskega slikarstva do iznajdbe tiska v 15. stoletju, ko so ročno slikane okrase zamenjali lesorezi. A tisk je bil še vedno drag, prav tako papir. Do zlate dobe ilustracije je zato prišlo šele konec 19. stoletja, z razmahom knjig, revij in časopisov. Bili so časi, ko se je fotografija šele razvijala, zato so bili ilustratorji visoko cenjeni. Ob razvoju barvne fotografije pa se je stanje spremenilo. Ko je ta našla pot v revije in knjige, so bili ilustratorji nekoliko izrinjeni. Vendar nikoli povsem. Ilustracija kljub digitalizaciji ostaja med nami. Še toliko bolj jo potrebujemo, saj v naše digitalne svetove, prežete s fotografijami in videi, vnaša unikatne risane podobe.

  • Od knjig do revij in časopisov Najbolj tradicionalna, a še vedno aktualna vloga ilustracije je zagotovo v založništvu. Se sploh zavedamo, da so ilustratorji tisti, ki so nas že v našem otroštvu seznanili s podobami pravljičnih junakov? Ko omenimo Rdečo Kapico, ima zagotovo vsak v glavi neko podobo, ki je točno takšna, kot je bila v njegovi slikanici z otroštva. Ilustracije so del naše kulture in del vsakega posameznika ter njegovih predstav.
  • Potiski izdelkov Vzorček z rožami na majici, porisane šalice za čaj, risani junaki na otroški posteljnini, ženske torbe, tapete, zabavne nogavice … vse to so priložnosti za ilustratorja. Marsikdo se ne vpraša, kako so te stvari nastale. In ja, tudi ilustracijo lahko kupiš na spletu. Pa vendar jo je v neki točki nekdo moral ustvariti.
  • Embalaža Zavedno ali nezavedno, pogosto nas v nakup izdelka premami privlačna embalaža.
  • Spletne strani in družbena omrežja Kot smo že omenili, ilustracija lahko postane glas vaše znamke. Lahko je tisto, kar vas loči od ostalih, saj vzbuja emocije, s katerimi se povežejo vaše stranke. Vaša spletna stran bo z ilustracijami delovala veliko bolj prijetno in osebno. Če boste ilustracije uporabljali konsistentno tudi na vseh drugih kanalih, bodo pripovedovale zgodbo o vas in vaši znamki na vsakem koraku.
  • Oglaševanje Ko je ilustracija enkrat del vaše podobe, bo zagotovo našla svoje mesto tudi v oglaševanju. Najdemo jo tako v digitalnih kot tiskanih oglasih, lahko pa jo tudi z animacijo nadgradimo in tako suvereno konkuriramo video oglasom.
  • Konceptna umetnost In ko smo že pri gibanju … ste kdaj razmišljali kako nastanejo risani, animirani in fantazijski filmi ter računalniške igre, ki prikazujejo izmišljene like in svetove? Gre za svetove, ki še ne obstajajo. Nekdo jih mora oblikovati, razviti podobo sveta, ki bo podprla zgodbo in oblikovati podobo likov, ki bo ustrezala njihovi vlogi in karakterju. Tudi to je lahko delo ilustratorjev. Če je film uspešen, lahko takšne podobe za vedno ostanejo del popularne kulture.

Kako izbrati primeren stil ilustracije?

Razmislite o tem, kakšen je ali bo vaš ton komunikacije in kakšen stil ilustracij ga lahko najbolje podpre. Pomembno je tudi, da se zavedate, kje boste ilustracije uporabljali. Od tega je namreč odvisna tehnika ter njihov format.

Tradicionalna ilustracija

Gre za klasično risanje ali slikanje na papir. Naj bo to akril, akvarel, gvaš ali pastel, vsem je skupno, da gre za počasen proces, ilustracije pa je na koncu potrebno kvalitetno skenirati in prenesti na računalnik. Kasnejša obdelava in oblikovanje namreč potekata digitalno. Zavedati se moramo, da smo v tem primeru omejeni na kvaliteto in velikost skena. Format, ki ga dobimo je rasterska slika, ki nam ne omogoča povečevanja. Takšne ilustracije so torej lahko odlične za knjige, embalaže in druge manjše tiskovine. Lahko so izjemno kvalitetne, dodelane, z ogromno detajli in imajo visoko umetniško vrednost. Izogibajmo pa se jim za potrebe grafik večjih velikosti.

Digitalna rasterska ilustracija

Zelo podobno je tudi pri digitalni rasterski ilustraciji, le da se tukaj z velikostjo in kakovostjo sami omejimo na začetku, ko vse to nastavimo v programu. Veliko ilustratorjev danes, namesto na platno ali papir, ustvarja na grafične tablice in riše v različnih programih in aplikacijah (Photoshop, Procreate). Proces ustvarjanja je seveda veliko hitrejši kot pri klasični tehniki. Lažje eksperimentiramo, saj se kadarkoli v procesu lahko vrnemo nazaj ali le odstranimo plast (ang.layer), s katero nismo zadovoljni. Čopiče izbiramo v programu in tako dosežemo zelo podoben učinek kot pri ilustracijah, ki so naslikane na papir.

Digitalna vektorska ilustracija

Ena najbolj priljubljenih tehnik danes pa je zagotovo vektorska ilustracija. Prepoznate jo po enostavnejših, poenostavljenih oblikah. Imajo manj detajlov in tekstur. So bolj ploskovite, mogoče delujejo nekoliko bolj poslovno, a ravno zato tudi nekoliko manj osebno. To seveda ne velja za vse, obstajajo tudi odlične izjeme. Pa vendar že nekaj let opažamo trend ilustracij, ki so si med seboj zelo podobne. A obstaja pomemben razlog za priljubljenost te tehnike. Temelji namreč na vektorjih, kar pomeni, da lahko ilustracije povečujemo, ne da bi izgubili kakovost. Velik plus je tudi veliko hitrejša izdelava. Takšne ilustracije so najbolj primerne za uporabo na spletu, poleg tega pa jim tudi najlažje dodamo enostavne animacije.

Torej želite z ilustracijami zgraditi podobo svoje znamke?

Potem se najbrž že zavedate, da je ilustracija tista, s katero lahko dosežete bolj pristen in človeški odnos s strankami. Poglejmo, kako jo lahko uporabite v svojem podjetju:

  • Logotip in drugi elementi celostne podobe
    Če ste še v začetni fazi grajenja celostne podobe, lahko razmislite ali bi bilo smiselno v vaš logotip vkomponirati lik, ki bo predstavljal vaše podjetje. To je lahko nek izmišljen karakter ali pa mogoče samo nek ilustriran element ali vzorec, ki se bo kasneje pojavljal na vseh vaših tiskovinah.
  • Maskota, ki predstavlja vašo znamko
    V primeru, da imate že izbran logotip ali pa želite, da je le ta kar se da minimalističen, lahko nekoliko življenja in topline svoji znamki dodate z razvojem maskote. Lahko gre tudi za izdelavo več različnih karakterjev, ki se potem pojavljajo na vseh vaših grafikah in izdelkih. Skozi njih vas bodo vaše stranke spoznale in prepoznale vaše vrednote ter vrednost vaših produktov.
  • Spletna stran
    Ko obiskovalec vstopi na spletno stran, imamo samo nekaj sekund, da ga prepričamo in ga na strani zadržimo. Uporabite ilustracije in tako uporabnika vodite skozi vaše vsebine na prijeten in zanimiv način. Blog lahko podprete z risbami, ki bodo dodatno razložile vsebino. Vaše prepoznavne like, o katerih smo govorili že prej, vključite kot glavne motive ilustracij in tako razvijte zgodbo. Naj gledalca vodijo skozi stran, točno tako, kot ste si zamislili. Da pa stran resnično oživi, so pomembni tudi vsi tisti majhni detajli. Veliko podjetij se recimo odloča za nakup ikon na spletu, a nihče vam ne garantira, da ne bodo takšne ikone uporabljene tudi na kakšni drugi strani. Zato vložite nekaj več časa v izdelavo svojih ilustriranih ikon, ki bodo specifične za vašo znamko ter zato toliko bolj prepoznavne in zanimive. In ne pozabite, vsem tem ilustracijam in grafikam lahko vdahnete še več življenja, če jih nadgradite z animacijo.
  • Infografike
    Zakaj ne bi kompleksnih informacij predstavili na prijazen, vsem razumljiv način in hkrati gradili svojo podobo tudi, ko gre za zahtevnejšo vsebino? Ljudje ne beremo več dolgih tekstov. Naša nepotrpežljivost zahteva jasno in zanimivo prikazane podatke, ki jih lahko razberemo v najkrajšem možnem času. Tukaj vskočijo infografike. In če povsod komunicirate z ilustracijami, jih vpeljite tudi tukaj. Razložite tiste zapletene številke skozi risbo in dosegli boste veliko več potencialnih kupcev, kot bi vam to uspelo z golim tekstom.
  • Objave na družbenih omrežjih
    Ohranite ton komunikacije, ki ga boste vzpostavili tudi na družbenih omrežjih. Objave z vašimi unikatnimi ilustracijami, bodo veliko bolj prepoznavne od klasičnih objav s fotografijo in grafiko v skladu s celostno podobo podjetja. Pokažite nekaj več osebnosti, da vas bodo ljudje lažje začutili in se povezali z vami. Dodatna pozitivna lastnost ilustracij (predvsem tistih v stilu risank) je, da nas takoj asociirajo na otroštvo in tako v nas zbudijo prijetne emocije.
  • Tiskovine
    Začnimo z vizitko – osnovo, ki jo mora imeti vsak podjetnik. Včasih se zdi, da je popolnoma nepotrebno kompliciranje pri tako majhnem kosu papirja, kjer nas zanimajo le podatki. A tudi to je vaše ogledalo. Če se s človekom srečate prvič, je lahko kreativna ilustrirana vizitka tisti majhen detajl, ki ga bo spomnil na vas in še dodatno potrdil vašo profesionalnost. Še posebej, če tudi sami delujete na kakšnem izmed kreativnih področij. Ne pozabite tudi na razne zahvalne kartice, brošure, kataloge, mape in še marsikaj drugega. Vse to so priložnosti, kjer lahko gradite svojo prepoznavnost s svojimi lastnimi ilustracijami. Tudi najmanjši detajl, kot je ilustrirana zahvalna kartica ob naročilu izdelka, lahko nekomu močno polepša dan, vam pa zagotovi še eno zvesto stranko.
  • Embalaža, ki izstopa na prodajnih policah
    Skrbno dodelana embalaža z unikatnimi ilustracijami bo med vsemi ostalimi izdelki pritegnila poglede kupcev. Še posebej, če ste z njimi že zgradili kvalitetno podobo svoje znamke.
  • Promocijski material
    Sem štejemo letake, zvezke, obeske, vrečke …
  • Animirani film (ang. Video explainer)
    Kot je bilo že večkrat omenjeno, ilustracije lahko kasneje tudi animirate. Animirani filmi so odlično orodje za predstavitev produkta, naše storitve ali zgodbe podjetja. Lahko so predstavitveni, produktni, izobraževalni ali promocijski. Vsem pa je skupno, da pritegnejo gledalca ter mu podatke podajo kar se da jasno in zanimivo.

Zanimivo se je preizkusiti na različnih področjih, saj vsaka nova izkušnja širi obzorje. Če pa imate podjetje in vas mika uporaba ilustracij v marketinške namene, pa zaupajte to delo nekomu z znanjem in izkušnjami. Pokličite nas (070 773 850) ali nam pišite (info@ideaz.si) in se prepričajte, da smo pravi za vas.