Analitika oglaševalskih platform

Facebook, Instagram, Google, Youtube, LinkedIn … vse oglaševalske platforme postanejo zares mikavne, predvsem pa uporabne, ko v obzir vzamemo vse analitične podatke, ki jih lahko razberemo znotraj posamezne platforme ali z uporabo analitičnih orodij. Podatki, ki nam jih servirajo so kot češnja na vrhu torte, zato jih uporabite sebi v prid, da boste pravilno usmerili vaš trud in energijo.

Spletna analitika

Spletna analitika je proces merjenja, zbiranja, analiziranja in pripravljanja podatkov s spleta z namenom razumevanja obnašanja uporabnikov, optimizacije spletnih strani ter izkoriščanja spletnih oglaševalskih kampanj v največji možni meri.

Dva kategoriji spletne analitike

Z uporabo spletne analitike merimo obiske na določeni spletni strani in tako vidimo, kaj uporabnike zanima in kaj ne. S tako pridobljenimi znanji in vpogledi lahko določeno spletno stran izboljšamo in naredimo uporabnikom (in konverzijam) bolj prijazno.

1. Off-site spletna analitika se ukvarja predvsem z merjenjem obnašanja potencialnih kupcev, s prepoznavnostjo vašega podjetja na internetu ter povezavami do vaše spletne strani.

2. On-site spletna analitika meri obnašanje uporabnikov, ko so ti že na vaši spletni strani. Vidimo lahko, kaj so uporabniki delali na strani in koliko časa so se zadržali na njej. S temi podatki lahko izboljšamo spletno stran ali določeno kampanjo.

Zavedati se moramo, da nobena spletna stran ali oglaševalska kampanja ni tako dobra, da je ne bi mogli še izboljšati. In spletna analitika nudi osnovna orodja za analizo stanja in določitev smeri popravkov.

Osnovno analitično orodje, ki ga uporabljamo, je Google Analytics, uporabljamo pa tudi druga, na primer MOZ in Clicktale. S pomočjo teh orodij opravimo natančno analizo obiska na vaši spletni strani in postavimo nadaljnjo strategijo.

Pet temeljnih stebrov spletne analitike

1. Določitev ciljev
To je najbolj pomemben korak pri izvajanju analitike. Če ne vemo, kakšni so naši cilji, tudi ne bomo vedeli, ali smo jih dosegli.

2. Ključni dejavniki uspešnosti (KPI)

To so indikatorji, ki nam pomagajo meriti napredek na poti do našega cilja. Z merjenjem teh indikatorjev dobimo podrobnejši vpogled v delovanje določene kampanje ali spletne strani.

Poznamo več vrst KPI:

  • vračilo na investicijo (ROI),
  • dodatne prodaje,
  • družbene interakcije,
  • viri prometa,
  • cena oglaševanja na pridobljen kontakt/prodajo,
  • meritve konverzij,
  • vizualizacija nakupnega kanala,
  • položaj posameznih ključnih besed na iskalnikih.

V vsakem primeru ne uporabimo vseh indikatorjev hkrati, ampak določimo tiste, ki so za posamezno podjetje oziroma trženjsko akcijo najbolj bistvene.

3. Zbiranje podatkov
Pri zbiranju podatkov moramo paziti, da zbiramo prave in točne podatke, pa tudi, da zberemo vse, ki jih potrebujemo. Zbiranje napačnih podatkov in/ali izbor nezadostne količine lahko vodi do napačne razlage in posledično do napačne postavitve strategije.

4. Analiza podatkov

Ko imamo podatke zbrane in jih želimo analizirati, moramo paziti na več stvari:

nobena spletna stran se ne more primerjati z drugo spletno stranjo,
»bounce rate« (odbojna stopnja, ki predstavlja odstotek uporabnikov, ki stran obišče, a jo zapusti še preden si ogleda katero od podstrani) meri kakovost uporabnikov, ki prihajajo na spletno stran,
uporabljene ključne besede tistih uporabnikov, ki so na spletni strani, povedo veliko o tem, zakaj obiskujejo določeno stran,
iskalnik na določenem spletnem mestu nam pove, kaj točno uporabniki iščejo na tem spletnem mestu.

Analiziranje podatkov nam pomaga izboljšati določeno spletno stran, saj vemo, kaj uporabniki želijo in iščejo, pomaga nam odkriti napake in narediti stran uporabnikom bolj prijazno.

5. Testiranje in izvajanje alternativ

Po opravljeni analizi postavimo hipotezo o tem, kateri popravki bodo prinesli izboljšanje stanja. Pred samo izvedbo popravkov moramo hipotezo preizkusiti, saj se določena stvar nam zdi v redu, za uporabnika pa dejansko ni. Po stopnji preizkušanja oz. preverjanja hipoteze začnemo izvajanje.

Pri analitiki se moramo zavedati, da je to krožni proces, ki se pravzaprav nikoli ne konča. Ko popravimo in izboljšamo določeno spletno stran, moramo ponovno začeti analizo.

Google analitika ni zmaj! … čeprav bruha gore podatkov

Google analitika z nami deli zajetno število podatkov, za pregledovanje katerih najverjetneje nimate časa. Ko si uredite Google analitiko na svoji spletni strani, svetujemo, da se za začetek ozirate po in učite iz naslednjih metrik:

A) Vir prometa (ang. Traffic source)

Zagotovo vas zanima, kako vas posamezniki najdejo. Do vaše spletne strani lahko dostopajo z družbenih omrežij, Google iskanja, mogoče iz poslanega e-mailinga ali pa povezavo vaše spletne strani vpišejo kar direktno v brskalniku.

NASTAVI SI: Google Analytics – Acquisition – Overview

Na podlagi izrisanega grafa bo razvidno s kje in v kolikšnem obsegu (%) so posamezniki prispeli na vašo stran, koliko ljudi obišče spletno stran dnevno, kje ustvarite največ prometa … Podatki vam povedo, če vaša marketinška strategije deluje, saj si želite, da ljudje vašo spletno stran obiskujejo z različnih naslovov.

Organic Search – posameznik na spletno stran dostopa preko internetnega iskalnika (Google, Bing,…)

Paid Search – posameznik na spletno stran dostopa preko internetnega iskalnika s klikom na oglas

Display – posameznik na spletno stran dostopa preko banner oglasov

Direct – posameznik v svoj brskalnik vtipka vaš URL in direktno dostopa do vaše spletne strani

Social – posameznik do vaše spletne strani dostopa preko družbenih omrežij

Referral – posameznik do vaše spletne strani dostopa preko povezave na drugi spletni strani

Email – posameznik do vaše spletne strani dostopa preko povezave, zapisane v e-mailingu

B) Promet z družbenih omrežij (ang. Social media traffic)

S katerega družbenega omrežja pošljete največ uporabnikov na vašo spletno stran?

NASTAVI SI: Acquisition – Social – Overview

Zagotovo veliko časa in energije usmerite tudi v aktivnosti vaših družbenih omrežij. Smiselno je spremljati, katero je tisto, ki na vašo spletno stran pripelje največ uporabnikov, da boste lahko prilagodili način komuniciranja tako na tistem omrežju, ki pripelje najmanj uporabnikov, kot na tistem, ki najbolj deluje.

C) Čas preživet na strani (ang. Time on page)

Če posameznik takoj zapusti vašo spletno stran, to ni dober znak. Želite namreč, da prebere vsebine, ki jih objavljate, raziskuje po strani in srka informacije, ki bi ga prepričale v nakup oziroma sodelovanje z vami. Dlje časa kot preživi na vaši spletni strani, bolje!

NASTAVI SI: Behaviour – Site Content – Landing Pages

D) Odbojna stopnja (ang. Bounce rate)

Odbojna stopnja vam pove koliko ljudi, ki obiščejo vašo spletno stran, jo pri priči tudi zapusti oziroma kolikšen odstotek uporabnikov je obiskalo le eno podstran. Visoka stopnja odbojnosti torej ni dober znak. Želite stremeti k čim nižji številki. Če je vaša odbojna stopnja nad 70% začnite razmišljati o boljši zasnovi in vsebini spletne strani.

NASTAVI SI: Behaviour – Site Content – Landing Pages – Bounce rate


E) Novi in stalni obiskovalci (ang. New and returning visitors)

Na spletni strani želite imeti ravno pravšnjo stopnjo novih in stalnih obiskovalcev. Če stremite h gradnji aktivne skupnosti želite imeti veliko število stalnih obiskovalcev, če pa obenem tudi dobro izvajate svoje marketinške aktivnosti, boste na stran prejeli tudi veliko število novih obiskovalec, ki lahko postanejo stalni.

NASTAVI SI: Audience – Behaviour – New vs Returning

Facebook analitika

Lahko bi rekli, da danes podjetje ne obstaja, če nima ustvarjene svoje Facebook strani. Facebook analitika vam bo postregla s številnimi kvalitetnimi podatki, ki vam pomagajo slediti in meriti rezultate vaših Facebook aktivnosti. Facebook znotraj svoje analitike, ki vam je dostopna brezplačno, nudi veliko število informacij, seveda pa lahko uporabljate tudi katero izmed plačljivih orodij (Sprout Social, Social Bakers, Amplifr, Hootsuite Analytics …)

Direktno z vaše Facebook strani lahko dostopate do analitike strani in analitike občinstva.

Analitika Facebook strani (ang. Facebook Page Analytics) vam ponudi podroben vpogled v vašo Facebook stran, ugotovite lahko kaj dela in kaj ne, kakšna je interakcija vaših sledilcev s stranjo in kako izboljšati vaše rezultate.

Analitika občinstva
(ang. Facebook Audience Insights) vam pomaga razumeti vaše občinstvo, da lahko bolje oblikuje vsebine in targetirane oglase.

Analitika Facebook strani

Do analitike svoje Facebook strani dostopate preko svoje strani, kjer kliknete “vpogledi”.

Takoj se vam odpre naslednji pogled (Pregled oziroma ang. Overview):

Tu lahko hitro opazite osnove metrike, ki vam sporočajo, kaj se dogaja na vaši Facebook strani. Določite lahko tudi časovno okno, za katerega vas zanimajo podatki.

Aktivnost na strani (ang. Actions on page) – vam pove število klikov na vaše kontakne podatke in gumb za poziv k akciji.

Ogledi strani (ang. Page views) – vam pove število ogledov vaše Facebook strani v danem časovnem okvirju.

Predogledi strani (ang. Page Previews) – vam pove število posameznikov, ki so z miško preleteli informacije o vaši strani, da bi videli predogled strani.

Število všečkov strani (ang. Page likes) – Število novih všečkov na strani v danem časovnem okvirju.

Doseg objave (ang. Post reach) – Število oseb, ki so videle vašo objavo na svoji časovnici v danem časovnem okvirju.

Doseg zgodb (ang. Story reach) – Število oseb, ki so videle vaše zgodbe v danem časovnem okvirju.

Priporočila (ang. Recommendations) – Število oseb, ki je priporočilo vašo stran v danem časovnem okvirju.

Vključenost (ang. Post Engagement) – Skupno število prejetih všečkov, komentarjev, delitev …, ki jih prejmete na strani v danem časovnem okvirju.

Odzivnost (ang. Responsiveness) – Približna ocena kako pogosto in kako hitro se odzivate na prejeta sporočila.

Videi (ang. Videos) – Število 3- ali več sekundih ogledov video posnetkov v danem časovnem okvirju.

Sledilci strani (ang. Page Followers) – Število novih sledilcev strani v danem časovnem okvirju.

S klikom na posamezni okvirček se vam prikaže podrobnejša analiza izbrane metrike. Nižje od naštetih okvirčkov se vam nanizajo nedavne objave, kjer lahko na enem mestu primerjate doseg in odzivnost vaših sledilcev. Pod nedavnimi objavami pa vam Facebook ponudi možnost, da dodate strani, katerih dejavnost želite opazovati. Tu lahko nanizate strani, ki vam konkurirajo ali pa vas motivirajo k boljšemu delu.

Ko pregledate splošne analitične podatke, se lahko podrobneje lotite tudi podatkov kot so všečki, doseg, objave, ogledi strani … do slednjih dostopate v levem stolpcu znotraj vpogledov.

Priporočamo, da si ogledate podatke, ki jih najdete pod zavihkom “Objave”. Tu lahko ugotovite, kdaj so vaši oboževalci prisotni na Facebooku in ure izkoristite za objavljanje, katere vrste objav dosežejo največjo vključenost vaših oboževalcev in katere konkurenčne strani vam Facebook priporoča, da spremljate.

Analitika Instagrama

Instagram je zagotovo postal eden bolj popularnih družbenih omrežij, ki pridobiva na veljavi tudi pri starejši populaciji. Da bi se kar najbolje prilagodili vse bolj zahtevni publiki, je dobro redno pregledovati tudi analitiko. Mobilna aplikacija nam omogoča brezplačen vpogled.

Za začetek je potrebno, da profil preklopite na “business”. Do analitičnih podatkov nato dostopate pod vsako posamezno objavo in preko “burger” menija v desnem zgornjem kotu. Pri posamezni objavi na časovnici kliknite “view insights”. Preko “burger” menija pa v “Insights”. Spremljate lahko metrike vsebine, aktivnost, in obnašanje sledilcev.

Zanimivo je spremljati tudi metrike, ki jih najdete pod “burger” meni – Content – Posts – See All. Tu lahko prilagajate časovni okvir, vrsto objav in željene interakcije. Na podlagi slednjih lahko ugotovite, katere vrste objav so dosegle največ posameznikov, katera fotografija je prejela največ všečkov, delitev, komentarjev …

Analitična orodja, naj si bodo brezplačna ali plačljiva, vam omogočajo, da bolje razumete želje in potrebe vaših sledilce ter se jim tako bolje prilagodite. Več kot boste vedeli o svojih sledilcih, bolje uspešne bodo vaše marketinške kampanje.

Zanimivo se je preizkusiti na različnih področjih, saj vsaka nova izkušnja širi obzorje. Če pa imate podjetje in vas mika uporaba družbenih omrežij v marketinške namene, pa zaupajte to delo nekomu z znanjem in izkušnjami. Pokličite nas (070 773 850) ali pa nam pišite (info@ideaz.si) in se prepričajte, da smo pravi za vas.