9 ključnih marketinških izrazov

Poslovanje v letu 2022 in digitalni dobi, ki smo ji priča danes, od podjetnika dobesedno zahteva, da ima vgrajeno tudi digitalno platformo. Res pa je, da večina voditeljev podjetij še vedno ne razume dobro digitalnega kot izjemno pomembnega dejavnika in njegovega vpliva na poslovanje. 

Zato vam tokrat predstavljamo seznam marketinških in digitalnih terminov, pojasnil in njihove uporabe za vaše podjetje, ki pri učinkovitejšem planiranju in strategiji še kako pridejo prav.

9 ključnih marketinških izrazov

Marketinški lijak

Marketinški lijak je ena izmed marketinških strategij, ki občinstvo razdeli na manjše segmente glede na to, kje je v procesu nakupa naj bi ali se ti nahajajo.

Namen marketinškega lijaka je ljudi premakniti iz raziskovalne faze v fazo nakupa in jih nato spremeniti v zagovornika vaše blagovne znamke. Pomembno je, da je v teh lijakih zgrajenih več stopenj, saj tako zagotovite pozornost potencialne stranke in ji prinesete določeno vrednost. Dosleden prikaz vrednosti namreč gradi zaupanje v vaši stranki, to pa pogosto povzroči prodajo.

“Impressions” ali Vtisi

Vtisi so število ogledov in interakcij, ki jih je prejel katerikoli spletni medij, najpogosteje pa tukaj govorimo o digitalnih oglasih. Teoretično več vtisov pomeni večjo prepoznavnost blagovne znamke. Torej več ljudi kot vas vidi, bolj se vas zaveda.

CTR - razmerje med prikazi in kliki

CTR ali razmerje med prikazi in kliki pomeni, kako pogosto ljudje vidijo vaš oglas in nato kliknejo nanj, da si ogledajo ponudbo vašo ponudbo na drugi strani. Visoko/močno razmerje med prikazi in kliki je po navadi dober pokazatelj, da se ciljna publika odziva na oglas in sporočila, ki jih uporabljate. Običajno tudi pomeni, da v povprečju porabite manj na klik, s čimer znižate skupno porabo kampanje.

CPC - cena na klik

CPC je povprečje celotne oglaševalske porabe v primerjavi s številom klikov vašega oglasa.

CPC dejansko pomeni veliko stvari in pomembno je razumeti, kakšna so povprečja za vašo panogo. Višji stroški povprečnega CPC običajno pomenijo, da je ciljna skupina ali izraz bolj neposredno povezan s “kupcem” oz. nekom, čigar nakupni postopek je razmeroma kratek. Nižji povprečni CPC so običajno povezani s kupcem, ki je zgodnejši v procesu nakupa, posledično pa je prodajni cikel zato daljši. Vaš poslovni cilj je ujemanje ali premagovanje omenjenih povprečij. S tem boste zagotovili, da bo vaša marketinška poraba najbolje optimizirana.

CR - “conversion rate” ali stopnja pretvorbe

Stopnja konverzije je povprečje skupnih klikov v primerjavi z zneskom prodaje.

Stopnja konverzije je nekakšen “vrhunec” vaše ciljne skupine, oglasov, ciljne strani in ponudbe. Tudi, ko so vsi dejavniki v kampanji popolnoma usklajeni, bodo že zgolj osnovni dejavniki, kot je tržno povpraševanje odigrali ključno vlogo. Razumevanje povprečnih stopenj pretvorbe oz. “conversion rates” in njihovo premagovanje bo prineslo mnogo donosnejšo kampanjo.

CPS - “cost per sale” ali cena na prodajo

CPS je povprečje celotne oglaševalske porabe v primerjavi s količino, kolikokrat je nekdo kupil vaš izdelek/storitev.

CPS je ena najpomembnejših vrednot na tem seznamu. V povprečju vam sporoča, koliko stane pridobitev nove stranke. “Dober” CPS se bo razlikoval glede na vašo panogo in izdelek/storitev. Odvisno bo od vaše marže kot podjetja in kolikšni bodo vaši stroški prodanega blaga. Vedno se prepričajte, da s svojimi oglaševalskimi prizadevanji čim bolj zmanjšate vaš CPS.

AOV - “average order value” ali povprečna vrednost naročila

AOV je povprečje celotnega zaslužka v primerjavi z zneskom prodaje.

Razumevanje, koliko povprečno prodate na naročilo je pomembna meritev. Vaš najbolj priljubljen izdelek/storitev včasih morda ni tudi najbolj donosen, zato lahko iskanje učinkovitih načinov za izboljšanje povprečne vrednosti naročila pomaga izboljšati splošno donosnost blagovne znamke.

LTV - “life time value” ali življenjska vrednost

LTV je skupna vrednost, ki jo vašemu podjetju prinese nova stranka v povprečju. 

Mnogi marketinški strokovnjaki menijo, da je LTV najpomembnejša metrika izmed vseh izpostavljenih izrazov v tem članku. Pomaga vam razumeti, kako dragocene so vaše stranke in vam pomaga do boljših tržnih odločitev. Oglaševalci po navadi napačno sprejemajo veliko odločitev na podlagi CPS, v resnici pa je njihov LTV lahko več kot dovolj za pripravo zdrave in učinkovite kampanje.

ROI - “return on investment” ali donosnost naložbe

ROI je povprečje vašega čistega dobička v primerjavi z zneskom, ki ste ga porabili za oglaševanje. 

ROI je še en zelo pomemben izraz na našem seznamu. Omogoča predstavo o “zdravju” vaše kampanje. Tako kot CPS je tudi povprečna donosnost naložbe zelo variabilna in odvisna od izdelka ali storitve, ki jo ponujate. Višje postavke vstopnic po navadi prinašajo višjo donosnost naložbe. Vsaka donosnost naložbe nad 1 je uspešna (zaslužite namreč več kot porabite). ROI se pogosto pomotoma primerja neposredno s CPS, dejansko pa bi ga bilo treba primerjati neposredno z vašim LTV.

Slabosti plačljivih tem za WordPress

Slabosti plačljivih tem za WordPress

Predstavljajte si naslednjo situacijo. Imate temo, ki je bila ustvarjena še v času, ko je bilo imeti odzivno zasnovo strani bonus in ne nuja, hkrati pa je njen videz starinski in ne ustreza več modernim smernicam. Ali alternativno, nimate spletne strani ali trgovine in bi radi svoje podjetje predstavili na spletu oz. povečali prodajo s pomočjo spletne prodaje.

Kaj potrebujete za udarni "about you" podzavihek?

Kaj potrebujete za udarni “about you” podzavihek?

Imate podjetje, ste posameznik podjetnik? Imate svojo spletno stran? V kolikor ste dvakrat prikimali, potem vaša spletna stran potrebuje tudi ločen zavihek v katerem se predstavite – “about you page”. Le z dobro zgodbo boste bralcem pomagali razumeti, kaj počnete, kako jim lahko pomagate in kako se lahko bolje povežejo z vašo blagovno znamko. Z […]

Kontaktni obrazci za WordPress

Kontaktni obrazci za WordPress

Kontaktni obrazci na spletnem mestu niso zgolj način za nadomeščanje stika preko klasičnega e-poštnega odjemalca, ampak jih lahko uporabite tudi za zbiranje naročil na e-poštne sezname, oddajo povratnega odziva, ki se ga da masovno obdelati, razpošiljanje podatkov večim uporabnikom in še marsikaj. V tem prispevku si bomo ogledali nekaj priljubljenih vstavkov WordPress za kontaktne obrazce.