9 ključnih marketinških izrazov

Poslovanje v letu 2022 in digitalni dobi, ki smo ji priča danes, od podjetnika dobesedno zahteva, da ima vgrajeno tudi digitalno platformo. Res pa je, da večina voditeljev podjetij še vedno ne razume dobro digitalnega kot izjemno pomembnega dejavnika in njegovega vpliva na poslovanje. 

Zato vam tokrat predstavljamo seznam marketinških in digitalnih terminov, pojasnil in njihove uporabe za vaše podjetje, ki pri učinkovitejšem planiranju in strategiji še kako pridejo prav.

9 ključnih marketinških izrazov

Marketinški lijak

Marketinški lijak je ena izmed marketinških strategij, ki občinstvo razdeli na manjše segmente glede na to, kje je v procesu nakupa naj bi ali se ti nahajajo.

Namen marketinškega lijaka je ljudi premakniti iz raziskovalne faze v fazo nakupa in jih nato spremeniti v zagovornika vaše blagovne znamke. Pomembno je, da je v teh lijakih zgrajenih več stopenj, saj tako zagotovite pozornost potencialne stranke in ji prinesete določeno vrednost. Dosleden prikaz vrednosti namreč gradi zaupanje v vaši stranki, to pa pogosto povzroči prodajo.

“Impressions” ali Vtisi

Vtisi so število ogledov in interakcij, ki jih je prejel katerikoli spletni medij, najpogosteje pa tukaj govorimo o digitalnih oglasih. Teoretično več vtisov pomeni večjo prepoznavnost blagovne znamke. Torej več ljudi kot vas vidi, bolj se vas zaveda.

CTR - razmerje med prikazi in kliki

CTR ali razmerje med prikazi in kliki pomeni, kako pogosto ljudje vidijo vaš oglas in nato kliknejo nanj, da si ogledajo ponudbo vašo ponudbo na drugi strani. Visoko/močno razmerje med prikazi in kliki je po navadi dober pokazatelj, da se ciljna publika odziva na oglas in sporočila, ki jih uporabljate. Običajno tudi pomeni, da v povprečju porabite manj na klik, s čimer znižate skupno porabo kampanje.

CPC - cena na klik

CPC je povprečje celotne oglaševalske porabe v primerjavi s številom klikov vašega oglasa.

CPC dejansko pomeni veliko stvari in pomembno je razumeti, kakšna so povprečja za vašo panogo. Višji stroški povprečnega CPC običajno pomenijo, da je ciljna skupina ali izraz bolj neposredno povezan s “kupcem” oz. nekom, čigar nakupni postopek je razmeroma kratek. Nižji povprečni CPC so običajno povezani s kupcem, ki je zgodnejši v procesu nakupa, posledično pa je prodajni cikel zato daljši. Vaš poslovni cilj je ujemanje ali premagovanje omenjenih povprečij. S tem boste zagotovili, da bo vaša marketinška poraba najbolje optimizirana.

CR - “conversion rate” ali stopnja pretvorbe

Stopnja konverzije je povprečje skupnih klikov v primerjavi z zneskom prodaje.

Stopnja konverzije je nekakšen “vrhunec” vaše ciljne skupine, oglasov, ciljne strani in ponudbe. Tudi, ko so vsi dejavniki v kampanji popolnoma usklajeni, bodo že zgolj osnovni dejavniki, kot je tržno povpraševanje odigrali ključno vlogo. Razumevanje povprečnih stopenj pretvorbe oz. “conversion rates” in njihovo premagovanje bo prineslo mnogo donosnejšo kampanjo.

CPS - “cost per sale” ali cena na prodajo

CPS je povprečje celotne oglaševalske porabe v primerjavi s količino, kolikokrat je nekdo kupil vaš izdelek/storitev.

CPS je ena najpomembnejših vrednot na tem seznamu. V povprečju vam sporoča, koliko stane pridobitev nove stranke. “Dober” CPS se bo razlikoval glede na vašo panogo in izdelek/storitev. Odvisno bo od vaše marže kot podjetja in kolikšni bodo vaši stroški prodanega blaga. Vedno se prepričajte, da s svojimi oglaševalskimi prizadevanji čim bolj zmanjšate vaš CPS.

AOV - “average order value” ali povprečna vrednost naročila

AOV je povprečje celotnega zaslužka v primerjavi z zneskom prodaje.

Razumevanje, koliko povprečno prodate na naročilo je pomembna meritev. Vaš najbolj priljubljen izdelek/storitev včasih morda ni tudi najbolj donosen, zato lahko iskanje učinkovitih načinov za izboljšanje povprečne vrednosti naročila pomaga izboljšati splošno donosnost blagovne znamke.

LTV - “life time value” ali življenjska vrednost

LTV je skupna vrednost, ki jo vašemu podjetju prinese nova stranka v povprečju. 

Mnogi marketinški strokovnjaki menijo, da je LTV najpomembnejša metrika izmed vseh izpostavljenih izrazov v tem članku. Pomaga vam razumeti, kako dragocene so vaše stranke in vam pomaga do boljših tržnih odločitev. Oglaševalci po navadi napačno sprejemajo veliko odločitev na podlagi CPS, v resnici pa je njihov LTV lahko več kot dovolj za pripravo zdrave in učinkovite kampanje.

ROI - “return on investment” ali donosnost naložbe

ROI je povprečje vašega čistega dobička v primerjavi z zneskom, ki ste ga porabili za oglaševanje. 

ROI je še en zelo pomemben izraz na našem seznamu. Omogoča predstavo o “zdravju” vaše kampanje. Tako kot CPS je tudi povprečna donosnost naložbe zelo variabilna in odvisna od izdelka ali storitve, ki jo ponujate. Višje postavke vstopnic po navadi prinašajo višjo donosnost naložbe. Vsaka donosnost naložbe nad 1 je uspešna (zaslužite namreč več kot porabite). ROI se pogosto pomotoma primerja neposredno s CPS, dejansko pa bi ga bilo treba primerjati neposredno z vašim LTV.

Kako preveriti kakovost izdelane spletne strani?

Kako preveriti kakovost izdelane spletne strani?

Pri nekem podjetju, ki se ukvarja z izdelavo spletnih strani, ste naročili novo stran. Izdelava je bila dokaj hitra, upoštevali so vse vaše želje, znesek na računu pa je bil tik pod mejo tistega, kar ste bili pripravljeni odšteti. Na prvi pogled stran izgleda dobro, in ker nimate dovolj tehničnega znanja za podrobni preizkus, se […]

Razbijamo mite: Facebook Attribution proti Google Analytics

Razbijamo mite: Facebook Attribution proti Google Analytics

Pogosto se zgodi, da se oglaševalci na Facebooku pritožujejo nad razliko med tistim kar vidijo v storitvi Google Analytics in pri upravitelju oglasov Facebook. Pripisovanje Facebooka (Facebook attribution) kaže v kampanjah veliko boljše rezultate kot GA, medtem ko Google Analytics poroča o manjšem številu transakcij in prihodkov od družabnih omrežij. Google Analytics in Facebook Pixel […]

Slovenski podjetniški sklad ponovno odpira VAVČERJE

Slovenski podjetniški sklad ponovno odpira VAVČERJE

Za vsa mikro, mala in srednja podjetja (organizirana kot d.o.o., s.p. ali zadruge) Slovenski podjetniški sklad ponovno ponuja različne vavčerje. Vavčerji so ponovno objavljeni na spletni strani SPSa: https://bit.ly/2Nu59CW Nepovratna sredstva so tokrat na voljo v višini od 300,00 EUR do 9.999,99 EUR. Koristijo pa se lahko na različnih projektih in poslovnih storitvah (vavčer za […]