Prehod na GA4

Zagotovo ste že slišali, da s 1. julijem 2023 Google Analytics prehaja na novi GA4. Google bo takrat tudi uradno odklopil Universal Analytics, vseprisotno platformo za zbiranje podatkov, ki je dominirala na področju analitike spletnih strani vse od leta 2014.

Izdelava ali prenova spletne strani

Kaj pa to pomeni?

Pomeni, da ne boste mogli več videti svojih poročil v Analitiki, niti dostopati do svojih univerzalnih podatkov, dostopnih preko API itd., kar pa, če na to ne boste pripravljeni, lahko povzroči veliko zmešnjavo in zamudo pri pregledu statistik.

Njegova zamenjava? Google Analytics 4, ki predstavlja popolno preobrazbo z novim podatkovnim modelom, novim vmesnikom in kupom novih funkcij.

Zakaj sprememba na GA4?

Po podatkih W3 Techs Google Analytics uporablja 86 % vseh spletnih mest, katerih orodja za analizo prometa poznamo ali približno 55 % vseh spletnih mest. Številka je zelo visoka in postavlja v kontekst vpliv Googlove spremembe v načinu delovanja storitve Analytics.

Ne gre toliko za to, da je Universal Analytics (UA) slab, temveč je po 10 letih njegove življenjske dobe internetna tehnologija in način, kako jo uporabljamo že presegla zmogljivosti UA. 

Čeprav GA4 obstaja že nekaj let, je stopnja sprejemanja dokaj počasna, zato je se je Google odločil popolnoma ustaviti UA. To pa naj bi:

  • povečalo sprejetje GA4,
  • izboljšati zasebnost na spletu, kar je ključni vidik GA4,
  • povečalo Googlov prihodek od oglasov,
  • poenostavilo skladnost s Splošno uredbo o varstvu podatkov …

Ne glede na razloge za spremembo UA v GA4, se morajo vsi tržniki počasi pripraviti na to spremembo. Konec Google Universal Analytics je zelo pomemben mejnik zlasti za lastnike spletnih mest in spletne analitike. Način merjenja spletnega uspeha se bo namreč kmalu popolnoma spremenil in čas je, da se pripravimo na to spremembo in se naučimo uporabe GA4. 

Po mnenju Googla pa sicer, v kolikor je bila stran narejena po letu 2020, verjetno že uporablja GA4, zato ni potrebno storiti nič več. Če pa je bilo vaše spletno mesto ustvarjeno pred 14. oktobrom 2020, verjetno še vedno uporabljate Universal Analytics. To pomeni, da se bo način zbiranja in merjenja vseh podatkov za vaše spletno mesto popolnoma spremenil. Naj vas ne ujame nepripravljene. ;)

Kaj vse zmore Google Analytics 4?

Poleg bližajočega se kaosa pri zamenjavi, Google nakazuje, da je pri GA4, ki je osredotočen predvsem na “evente”, še marsikaj všečnega. To je na primer izboljšano merjenje, ki avtomatizira številna opravila, ki ste jih včasih morali opravljati ročno (merjenje odhodnih klikov na druga spletna mesta, videoposnetke, prenos datotek …). 

Novost je tudi sledenje med napravami, ki uporablja Google signale za razumevanje, kdaj uporabnik preklaplja med uporabo mobilnega telefona in prenosnika, a še vedno ve, da za uporabo v vsaki napravi stoji le ena oseba.

GA4 obljublja tudi:

  • merjenje z uporabo lastnih identifikatorjev za bolj stabilne podatke,
  • boljšo dostopnost podatkov, saj lahko vsi računi sedaj izvozijo neobdelane podatke v Big Query za bolj zapleteno analizo,
  • tesnejšo integracijo za Google Ads pri dodeljevanju in aktivaciji.

Še več o temu v seriji svojih twitov na Twitterju opisuje strokovnjak za analitiko Charles Farina: https://twitter.com/CharlesFarina/status/1506044840282271745.

Kako sedaj naprej?

Google je v svoji direktivi jasno povedal: “Močno vas spodbujamo, da čim prej preklopite na Google Analytics 4. S tem boste lahko zgradili potrebne podatke in uporabo v novi izkušnji in se tako pripravili na kontinuiteto, ko Universal Analyticsa ne bo več na voljo.”

Večina strokovnjakov vseeno meni, da je potrebno najprej oblikovali dobro strategijo za spremembo, kar lahko traja tudi več mesecev. V anketi, v kateri je sodelovalo 250 tržnikov, je Search Engine Land ugotovil, da je 70 % vprašanih izjavilo, da nameravajo preiti na GA4 interno v podjetju. Drugih 14 % vprašanih je povedalo, da nameravajo kmalu izvesti prehod na GA4, vendar bodo za to najeli zunanje svetovalce, ki jim bodo pomagali pri nastavitvi GA4 (tudi Ideaz lahko pomaga). Samo 12 % pa jih je odgovorilo, da nameravajo raziskati še druge analitične platforme, ki jih bodo uporabili namesto GA4. Preostali 4 % so navedli “druge” scenarije.

Nič ni narobe, če vaša ekipa še ni pripravljena na popoln prehod na Google Analytics 4, vendar pa morate čim prej nastaviti sledenje GA4, kar lahko storite s svojo razvojno ekipo ali z Google Tag Managerjem.

Toplo priporočamo inštalacijo Google Tag Managerja, saj omogoča nemoteno sledenje dogodkom v GA4. Z Google Analytics 4 pričakujemo nove ravni zbiranja podatkov, globlje prilagajanje in več zasebnosti.

Potrebujete pomoč pri prilagoditvi analitike na novi GA4? Tu smo za vas, zato nas le pokličite ali nam pišite. ;)

Kako preveriti kakovost izdelane spletne strani?

Kako preveriti kakovost izdelane spletne strani?

Pri nekem podjetju, ki se ukvarja z izdelavo spletnih strani, ste naročili novo stran. Izdelava je bila dokaj hitra, upoštevali so vse vaše želje, znesek na računu pa je bil tik pod mejo tistega, kar ste bili pripravljeni odšteti. Na prvi pogled stran izgleda dobro, in ker nimate dovolj tehničnega znanja za podrobni preizkus, se […]

Izdelava ali prenova spletne strani

Kako napišemo pristajalno stran, ki deluje?

Pri digitalnem trženju pomembno vlogo igra dobro postavljena pristajalna stran, ki posameznike, ki kliknejo na vašo stran, zadrži na strani. Da posamezniki na pristajalni strani preživijo več časa, mora stran ponuditi vse potrebne informacije, ki jih potencialni kupci potrebujejo. Pristajalna stran mora biti enostavna, pregledna in vključevati mora vse specifikacije izdelka, priporočila, primere … vse […]

Zakaj so pagebuilderji slabi in zakaj jih ne priporočamo?

Zakaj so pagebuilderji slabi in zakaj jih ne priporočamo?

Ste resni glede tehničnega dela SEO vaše spletne strani? Potem se je dobro izogibati “pagebuilderjev” (graditeljev strani). Naj razložimo, zakaj. Na kratko rečeno pagebuilderji ne ponujajo prednosti pri SEO optimizaciji spletnih strani. Pagebuilderji, ki delujejo po principu “WYSIWYG” (kar vidite, to dobite), posledično omejujejo tudi poslovno rast. HTML oznake, ustvarjene s pagebuilderji so eksponentno vedno […]