Izkoristite prednosti zemljevida spletnega mesta

Objavili ste obsežen članek na aktualno dogajanje po svetu, a obiskovalcev (in komentarjev) kar ni od nikoder. V iskanju vzroka čez nekaj dni odkrijete, da vaše novoobjavljene mojstrovine sploh še ni v indeksu iskalnika, zato hitite z ročnim dodajanjem naslova URL. Ko se algoritem končno odloči, da bo v iskanju upošteval tudi vaš prispevek, ugotovite, da je zanimanje strmo padlo in vaš trud je bil zaman. Predstavljamo vam enostaven način, kako iskalnikom samodejno sporočite, da je bila na vašem spletišču WordPress objavljena nova vsebina.

Izkoristite prednosti zemljevida spletnega mesta

Zemljevidi spletnega mesta ali po angleško sitemaps so relativno svež dodatek k svetovnemu spletu. Protokol je bil leta 2005 predstavljen kot Googlov eksperiment, zaradi odprte licence (Creative Commons Attribution-ShareAlike 2.0) pa so ga kasneje začeli uporabljati tudi drugi priljubljeni iskalniki (Yahoo, Bing, Ask, itd.). Zemljevidi služijo kot enostavno orodje za obveščanje iskalnikov o strukturi spletišča in spremembah na njem.

Oblika zemljevida spletišča je določena kot enostaven strukturiran XML, ki bodisi kaže na druge datoteke z zemljevidi ali pa neposredno na naslove URL (oglejte si primer kode).

Običajno je vsebina shranjena v korenu spletišča kot datoteka sitemap.xml (na ta način jo iskalniki samodejno zaznajo), lahko pa lokacijo nakažete z uporabo datoteke robots.txt (primer: Sitemap: https://www.ideaz.si/sitemap.xml).

En zemljevid lahko vsebuje do petdeset tisoč naslovov URL, s pomočjo slogovnih predlog XSLT pa ga lahko preoblikujete tudi v očesu bolj prijazno obliko.

<?xml version=”1.0″ encoding=”utf-8″?>
<urlset xmlns=”http://www.sitemaps.org/schemas/sitemap/0.9″ xsi:schemaLocation=”http://www.sitemaps.org/schemas/sitemap/0.9 http://www.sitemaps.org/schemas/sitemap/0.9/sitemap.xsd”>
<url>
<loc>https://www.ideaz.si/</loc>
<lastmod>2017-01-01</lastmod>
<changefreq>daily</changefreq>
<priority>0.8</priority>
</url>
</urlset>

Datoteko zemljevida lahko ustvarite ročno, a je lahko njeno vzdrževanje precej duhamorno. V primeru, da spremenite vsebino, je namreč priporočljivo posodobiti tudi datume v zemljevidu. Ob dodajanju novih vsebin morate biti zaradi striktne strukture XML pozorni na kodno pravilnost vstavljene kode. Če uporabljate WordPress lahko uporabite SEO vstavke (All in one Seo Pack, Yoast), ki omogočajo samodejno ustvarjanje zemljevidov XML, ali pa uporabite vstavke specializirane za ustvarjanje zemljevidov spletnih mest. Predstavljamo vam dva izmed najbolj priljubljenih.

Google XML Sitemaps

Google XML Sitemaps je eden izmed najbolj priljubljenih in ocenjenih vstavkov v skladišču WordPress. Na enostaven način omogoča vklop zemljevida spletišča, brez da bi se morali poglabljati v nastavitve. Ob objavi novih prispevkov samodejno doda vsebino v zemljevid ter obvesti iskalnike o spremembah. Vstavek samodejno izračuna prednost vsebin glede na število komentarjev. Poleg privzetih vrst prispevkov in taksonomij v WordPressu ima podporo tudi za prilagojeno vsebino. Po želji lahko v nastavitvah tudi izločite posamezni prispevek, tako da vnesete njegov ID na črni seznam.

Nastavitve Google XML Sitemaps

Nastavitve Google XML Sitemaps

XML Sitemap & Google News feeds

XML Sitemap & Google News feeds je naprednejši vstavek za zemljevide XML. V kazalo lahko vključite poljubne vrste prispevkov, kategorij in oznak, po želji pa lahko dodate tudi naslove URL po meri. Izberete lahko tudi, če želite v zemljevid vključiti pripete oz. izpostavljene slike (vsi iskalniki ne podpirajo te zmožnosti). Vsak nov prispevek se samodejno doda v zemljevid, s spremembo pa so seznanjeni tudi iskalniki. Prednost za vnos se samodejno izračuna glede na starost in število komentarjev, lahko pa jo določite tudi ročno. Vgrajeno je tudi izločanje prispevkov ali strani.

Kako preveriti kakovost izdelane spletne strani?

Kako preveriti kakovost izdelane spletne strani?

Pri nekem podjetju, ki se ukvarja z izdelavo spletnih strani, ste naročili novo stran. Izdelava je bila dokaj hitra, upoštevali so vse vaše želje, znesek na računu pa je bil tik pod mejo tistega, kar ste bili pripravljeni odšteti. Na prvi pogled stran izgleda dobro, in ker nimate dovolj tehničnega znanja za podrobni preizkus, se […]

Zakaj so pagebuilderji slabi in zakaj jih ne priporočamo?

Zakaj so pagebuilderji slabi in zakaj jih ne priporočamo?

Ste resni glede tehničnega dela SEO vaše spletne strani? Potem se je dobro izogibati “pagebuilderjev” (graditeljev strani). Naj razložimo, zakaj. Na kratko rečeno pagebuilderji ne ponujajo prednosti pri SEO optimizaciji spletnih strani. Pagebuilderji, ki delujejo po principu “WYSIWYG” (kar vidite, to dobite), posledično omejujejo tudi poslovno rast. HTML oznake, ustvarjene s pagebuilderji so eksponentno vedno […]

Izdelava ali prenova spletne strani

Kako napišemo pristajalno stran, ki deluje?

Pri digitalnem trženju pomembno vlogo igra dobro postavljena pristajalna stran, ki posameznike, ki kliknejo na vašo stran, zadrži na strani. Da posamezniki na pristajalni strani preživijo več časa, mora stran ponuditi vse potrebne informacije, ki jih potencialni kupci potrebujejo. Pristajalna stran mora biti enostavna, pregledna in vključevati mora vse specifikacije izdelka, priporočila, primere … vse […]