Prehod na GA4

Zagotovo ste že slišali, da s 1. julijem 2023 Google Analytics prehaja na novi GA4. Google bo takrat tudi uradno odklopil Universal Analytics, vseprisotno platformo za zbiranje podatkov, ki je dominirala na področju analitike spletnih strani vse od leta 2014.

Izdelava ali prenova spletne strani

Kaj pa to pomeni?

Pomeni, da ne boste mogli več videti svojih poročil v Analitiki, niti dostopati do svojih univerzalnih podatkov, dostopnih preko API itd., kar pa, če na to ne boste pripravljeni, lahko povzroči veliko zmešnjavo in zamudo pri pregledu statistik.

Njegova zamenjava? Google Analytics 4, ki predstavlja popolno preobrazbo z novim podatkovnim modelom, novim vmesnikom in kupom novih funkcij.

Zakaj sprememba na GA4?

Po podatkih W3 Techs Google Analytics uporablja 86 % vseh spletnih mest, katerih orodja za analizo prometa poznamo ali približno 55 % vseh spletnih mest. Številka je zelo visoka in postavlja v kontekst vpliv Googlove spremembe v načinu delovanja storitve Analytics.

Ne gre toliko za to, da je Universal Analytics (UA) slab, temveč je po 10 letih njegove življenjske dobe internetna tehnologija in način, kako jo uporabljamo že presegla zmogljivosti UA. 

Čeprav GA4 obstaja že nekaj let, je stopnja sprejemanja dokaj počasna, zato je se je Google odločil popolnoma ustaviti UA. To pa naj bi:

  • povečalo sprejetje GA4,
  • izboljšati zasebnost na spletu, kar je ključni vidik GA4,
  • povečalo Googlov prihodek od oglasov,
  • poenostavilo skladnost s Splošno uredbo o varstvu podatkov …

Ne glede na razloge za spremembo UA v GA4, se morajo vsi tržniki počasi pripraviti na to spremembo. Konec Google Universal Analytics je zelo pomemben mejnik zlasti za lastnike spletnih mest in spletne analitike. Način merjenja spletnega uspeha se bo namreč kmalu popolnoma spremenil in čas je, da se pripravimo na to spremembo in se naučimo uporabe GA4. 

Po mnenju Googla pa sicer, v kolikor je bila stran narejena po letu 2020, verjetno že uporablja GA4, zato ni potrebno storiti nič več. Če pa je bilo vaše spletno mesto ustvarjeno pred 14. oktobrom 2020, verjetno še vedno uporabljate Universal Analytics. To pomeni, da se bo način zbiranja in merjenja vseh podatkov za vaše spletno mesto popolnoma spremenil. Naj vas ne ujame nepripravljene. ;)

Kaj vse zmore Google Analytics 4?

Poleg bližajočega se kaosa pri zamenjavi, Google nakazuje, da je pri GA4, ki je osredotočen predvsem na “evente”, še marsikaj všečnega. To je na primer izboljšano merjenje, ki avtomatizira številna opravila, ki ste jih včasih morali opravljati ročno (merjenje odhodnih klikov na druga spletna mesta, videoposnetke, prenos datotek …). 

Novost je tudi sledenje med napravami, ki uporablja Google signale za razumevanje, kdaj uporabnik preklaplja med uporabo mobilnega telefona in prenosnika, a še vedno ve, da za uporabo v vsaki napravi stoji le ena oseba.

GA4 obljublja tudi:

  • merjenje z uporabo lastnih identifikatorjev za bolj stabilne podatke,
  • boljšo dostopnost podatkov, saj lahko vsi računi sedaj izvozijo neobdelane podatke v Big Query za bolj zapleteno analizo,
  • tesnejšo integracijo za Google Ads pri dodeljevanju in aktivaciji.

Še več o temu v seriji svojih twitov na Twitterju opisuje strokovnjak za analitiko Charles Farina: https://twitter.com/CharlesFarina/status/1506044840282271745.

Kako sedaj naprej?

Google je v svoji direktivi jasno povedal: “Močno vas spodbujamo, da čim prej preklopite na Google Analytics 4. S tem boste lahko zgradili potrebne podatke in uporabo v novi izkušnji in se tako pripravili na kontinuiteto, ko Universal Analyticsa ne bo več na voljo.”

Večina strokovnjakov vseeno meni, da je potrebno najprej oblikovali dobro strategijo za spremembo, kar lahko traja tudi več mesecev. V anketi, v kateri je sodelovalo 250 tržnikov, je Search Engine Land ugotovil, da je 70 % vprašanih izjavilo, da nameravajo preiti na GA4 interno v podjetju. Drugih 14 % vprašanih je povedalo, da nameravajo kmalu izvesti prehod na GA4, vendar bodo za to najeli zunanje svetovalce, ki jim bodo pomagali pri nastavitvi GA4 (tudi Ideaz lahko pomaga). Samo 12 % pa jih je odgovorilo, da nameravajo raziskati še druge analitične platforme, ki jih bodo uporabili namesto GA4. Preostali 4 % so navedli “druge” scenarije.

Nič ni narobe, če vaša ekipa še ni pripravljena na popoln prehod na Google Analytics 4, vendar pa morate čim prej nastaviti sledenje GA4, kar lahko storite s svojo razvojno ekipo ali z Google Tag Managerjem.

Toplo priporočamo inštalacijo Google Tag Managerja, saj omogoča nemoteno sledenje dogodkom v GA4. Z Google Analytics 4 pričakujemo nove ravni zbiranja podatkov, globlje prilagajanje in več zasebnosti.

Potrebujete pomoč pri prilagoditvi analitike na novi GA4? Tu smo za vas, zato nas le pokličite ali nam pišite. ;)

Kaj potrebujete za udarni "about you" podzavihek?

Kaj potrebujete za udarni “about you” podzavihek?

Imate podjetje, ste posameznik podjetnik? Imate svojo spletno stran? V kolikor ste dvakrat prikimali, potem vaša spletna stran potrebuje tudi ločen zavihek v katerem se predstavite – “about you page”. Le z dobro zgodbo boste bralcem pomagali razumeti, kaj počnete, kako jim lahko pomagate in kako se lahko bolje povežejo z vašo blagovno znamko. Z […]

Uporaba YouTube v namene oglaševanja

Uporaba YouTube v namene oglaševanja

YouTube poznamo vsi. Je spletni kanal kjer si popoldan ogledamo video kako si izdelati stol iz palet, za razvedrilo pa še smešen video z mačko. Zvečer se ob ogledu prepričamo, da se s pomočjo kolesa res lahko premikamo po vodi, preden pa gremo spat pa si ogledamo video svoje najljubše glasbene skupine.

Zaščitite vašo namestitev Wordpressa pred vdori

Zaščitite vašo namestitev WordPressa pred vdori

Statistični podatki za leto 2016 kažejo, da naj bi WordPress poganjal že več kot četrtino spletišč, med sistemi za upravljanje vsebin (CMS) pa prevladuje s skoraj dvotretjinskim deležem. Enostavna uporaba, odprtokodnost in več deset tisoč vstavkov poskrbita, da se tržni delež WordPressa vztrajno povečuje. Zaradi velike razširjenosti je WordPress pogosta tarča zlikovcev, ki izkoriščajo varnostne […]