Domov > Blog > WooCommerce ali Shopify: katero spletno trgovino izbrati?

WooCommerce ali Shopify: katero spletno trgovino izbrati?

Spletni trgovini WooCommerce in Shopify spadata med najbolj priljubljene svetovne platforme za spletno trgovino, a sta obe v Sloveniji relativno slabo zastopani. Pri prvi gre za odprtokoden vstavek za WordPress, ki so ga leta 2015 prenesli pod okrilje Automattica. Največja aduta WooCommerca sta prilagodljivost in enostavna integracija v obstoječe bloge temelječe na WordPressu. Pri drugi gre za zaprto platformo, ki jo upravlja istoimensko kanadsko podjetje. Glavni adut Shopifya je gotovo enostavnost namestitve in uporabe. Obe trgovini sta zelo dobra izbira za nekoga, ki želi začeti s prodajo preko spleta, namen tega prispevka pa je, da vam olajšamo odločitev, katero izbrati.

Namestitev in vzdrževanje

Vse trgovine Shopify gostujejo na podatkovnih centrih v ZDA, podatki (npr. slike) pa so porazdeljeni po strežnikih povezanih v omrežje CDN (Content Delivery Network). Ob ustvaritvi računa samodejno pridobite poddomeno na myshopify.com, kasneje pa lahko v trgovino dodate lastno domeno ali jo pa kupite kar znotraj nadzorne plošče. V roku dveh tednov po ustvaritvi brezplačnega poskusnega računa, se morate odločiti, kateri plačljivi paket želite imeti. Paketi se ne razlikujejo le v vključenih funkcionalnostih, ampak tudi v stroških za uporabo plačilnih sistemov. Za posodobitve in optimizacijo programske opreme skrbi Shopify.

Za uporabo WooCommerca, morate najprej kupiti domeno in gostovanje, na katerega boste namestili brezplačni CMS WordPress. Na vas je, da izberete primeren paket gostovanja, ki bo zadostoval vašim potrebam, poskrbeti pa morate tudi za namestitev programske opreme in digitalnih potrdil. Kar nekaj nadzornih plošč omogoča nameščanje WordPressa preko vgrajenih čarovnikov, ki poskrbijo pravilno nastavitev vseh potrebnih komponent (npr. podatkovnih zbirk), podobno poenostavljeno pa je tudi nameščanje digitalnih potrdil. Po prijavi v WordPressovo nadzorno ploščo lahko nato preko vgrajenega sistema vstavkov namestite WooCommerce in po aktivaciji sledite enostavnemu čarovniku za namestitev. Nameščeno programsko opremo morate vzdrževati in posodabljati sami.

Čarovnik za namestitev WooCommerca

Teme

Obe platformi imata vgrajen iskalnik po temah, ki podpira namestitev na klik. Izbira tem za WooCommerce znotraj privzetega WordPressovega namestilnika je precej večja kot za Shopify, a se vidi, da je bil sistem ustvarjen za bloge, saj predogled v živo ne kaže dejanske podobe trgovine. Shopifyev pregled tem je precej bolj uporaben in uporabniku prijazen, preberete pa si lahko tudi ocene. V obe trgovini lahko namestite tudi številne plačljive ali brezplačne teme po meri, ki pa jih morate ročno naložiti.

Sama prilagoditev videza že nameščenih tem se ne razlikuje dosti. Tako Shopify kot tudi WooCommerce podpirata urejanje videza v živo, ki se izvaja preko priročnih menijev v stranski vrstici. Spremembe so vam vidne takoj, obiskovalcem pa so na voljo šele, ko jih shranite. Bolj napredni uporabniki lahko s pomočjo vgrajenih naprednih kodnih urejevalnikov izvedejo tudi prilagoditve, ki niso na voljo kot nastavitev. Uporabljen skriptni jezik v WooCommerce je široko razširjen PHP, pri Shopifyu pa je uporabljen hišni jezik za predloge imenovan Liquid. Slednji pozna vnaprej določene spremenljivke, polja, pogojne stavke, zanke in filtre, tu pa se nabor zmožnosti konča.

Shopify: jezik za predloge liquid

Razširitev zmožnosti z vstavki oz. aplikacijami

Tako v Shopify kot tudi WooCommerce lahko dodate nove zmožnosti preko vgrajenega sistema aplikacij oz. vstavkov.

Shopify ponuja aplikacije le preko vgrajene trgovine, z registracijo kot razvijalec, pa lahko v vašo trgovino dodate tudi lastne programe. V trgovini boste našli tako brezplačne kot tudi plačljive programe, oboje pa lahko dodate na klik. Tako za vaše lastne kot tuje aplikacije velja, da gostujejo na zunanjih strežnikih, kar zna povečati odzivni čas trgovine, če z njimi pretiravate. Potreba po lastnem gostovanju je najbrž tudi vzrok za to, da morate za večino plačljivih aplikacij plačevati mesečno naročnino. Ker nimate dostopa do kode tujih ponudnikov, tudi ne morete poljubno prilagajati funkcionalnosti, ampak lahko izbirate zgolj med vnaprej določenimi zmožnostmi.

WooCommerce je, kar se tiče vstavkov, precej bolj fleksibilen. Ogromno jih je na voljo zastonj, namestite pa jih lahko preko enostavnega, v WordPress vgrajenega, sistema, pred namestitvijo pa si lahko ogledate tudi ocene. Edina zamera iskalnika vstavkov je, da mu manjkajo možnosti filtriranja, zato se boste morali kar potruditi, da boste našli pravi vstavek za vaše potrebe. Plačljive vstavke lahko kupite na zunanjih straneh in jih nato naložite na vašo stran. Razpon cen zanje je lahko precejšen, a ker nimajo ponudniki z zagotavljanjem storitev nobenih dodatnih stroškov (vstavki gostujejo pri vas), gre večinoma za enkratne zneske. Nad naloženo kodo imate popoln nadzor in jo lahko prilagajate preko sistema dejanj in filtrov vgrajenih v WordPress, nihče pa vam ne preprečuje, da vzdržujete lastno kopijo vstavka.

Obe možnosti imata dobro dokumentacijo, zato je izdelava lastnih vstavkov dokaj enostavna.

Trgovina za plačljive vstavke za WooCommerce

Plačilni sistemi

Obe spletni trgovini ponujata obširne možnosti za plačilo naročila. Poleg bančnega nakazila in plačila po povzetju, so podprti načini takojšnjega plačila preko kreditnih kartic (Stripe, Braintree, PayPal, itd.). Shopify se pri slednjem močno naslanja na svojo storitev imenovano Shopify Payments, ki poteka preko platforme Stripe. Stroški poslovanja s kreditnimi karticami so odvisni od zakupljenega paketa, transakcije pa niso zaračunane. Povsem druga zgodba pa je, če želite iz kateregakoli razloga uporabiti zunanjo plačilno storitev. V tem primeru vam Shopify zaračuna stroške transakcije, pa čeprav plačilo poteka preko zunanjega ponudnika.

Pri WooCommerce dodatnih transakcijskih stroškov ni, saj vse poteka preko neposredne povezave s ponudnikom. Za varnost podatkov morate z uporabo varnih povezav poskrbeti sami, prav tako pa morate poskrbeti za morebitne shranjene podatke bančnih kartic in osebne podatke uporabnikov. Podprti so tako veliki ponudniki plačil s karticami, kot tudi manjša podjetja.

Plačilni sistemi Shopify

Večjezična podpora

Administrativno zaledje spletne trgovine Shopify je na voljo zgolj v angleščini, podpore drugim jezikom ni, niti je ni mogoče dodati preko lastnih vstavkov. Povsem druga zgodba je del, ki je viden uporabnikom. Večina tem ima privzeto vgrajeno podporo za večjezičnost, številne pa vsebujejo že vnaprej pripravljene prevode za najbolj priljubljene jezike. Urejanje jezikov je enostavno in poteka preko vgrajenega urejevalnika prevodov, za sam prikaz nizov na trgovini pa boste potrebovali eno izmed večjezičnih aplikacij iz Shopifyeve trgovine, kar pa seveda predstavlja dodatni mesečni strošek. Druga možnost je seveda, da ustvarite ločeno trgovino, kar pa spet pomeni dodatne stroške.

WooCommerce ima podobno kot WordPress popolno podporo za prevajanje tako administrativnega dela kot tudi dela namenjenega uporabnikom. Prevode vzdržujejo prostovoljci preko spletnega sistema imenovanega GlotPress. Prevedenost WordPressa in WooCommerca je odlična za preko 40 svetovnih jezikov (80 za WP), med njimi pa je tudi slovenščina. Za vklop večjezične trgovine boste potrebovali enega izmed vstavkov za sinhronizacijo vsebin (npr. plačljiv WPML in spremljevalni WooCommerce Multilingual) ter seveda temo, ki podpira prevode.

Prevod s pomočjo WPML

Kaj izbrati: WooCommerce ali Shopify?

Odgovor na to vprašanje je odvisen od tega, kaj od vaše trgovine pričakujete.

Izberite Shopify, če:

  • želite trgovino postaviti sami
  • imate izdelke, ki ne potrebujejo večjih prilagoditev
  • ste pripravljeni plačevati mesečno naročnino za vstavke
  • nimate težav z angleškim administrativnim zaledjem

Izberite WooCommerce, če:

  • želite popolno prilagodljivost
  • imate izdelke, ki imajo zapletene kombinacije atributov, posebne načine dostave, itd.
  • želite več svobode in manj stroškov pri izbiri plačilnih sistemov
  • želite popolno podporo večjezičnosti