Domov > Izdelava spletnih strani

Izdelava spletnih strani

Preberite, kaj sestavlja dobre spletne strani, katere so najpogostejše ter kako se njihove izdelave lotevamo v Spletni agenciji Ideaz.

Izdelava spletnih strani je obsežen projekt, ki zahteva veliko angažmaja tudi s strani naročnika. V Spletni agenciji Ideaz smo razvili 12 stopenjski proces, s pomočjo katerega prevzamemo čim večji del bremena na svojo stran in tako svojim strankam omogočimo gladko, kvalitetno in hitro izvedbo.

Spletne strani in spletne trgovine so osrednji del spletne prisotnosti vsakega podjetja ali organizacije in si zaslužijo veliko pozornosti tako v fazi izdelave kot kasneje v fazi uporabe, saj je od njihove prepričljivosti in kakovosti odvisen dobršen del prodajne uspešnosti njihovih lastnikov.

Kaj morajo vsebovati sodobne spletne strani

Izpostavljamo nekaj najpomembnejših lastnosti profesionalno narejenih spletnih mest, ki dobro opravljajo svoje delo tako na področju pridobivanja željenih obiskovalcev, kot tudi dobre uporabniške izkušnje in večanja konverzij oz. prodaje.

Odličen prikaz na mobilnih napravah

Mobilni uporabniki v povprečju predstavljajo preko 50% obiskovalcev spletnih strani. Zato se morajo spletne strani enako dobro prikazovati na pametnih telefonih, tablicah, prenosnikih in velikih zaslonih. Dobre strani mobilnih naprav ne preusmerjajo na posebne portale, ampak glede na ločljivost zaslona preuredijo elemente ter prilagodijo velikosti slik in pisav.

Hitro nalaganje

Z optimizacijo nalaganja virov in upoštevanjem dobrih praks pri pisanju kode zaledja zagotovimo, da se večina vidne vsebine naloži v času pod dvema sekundama, hkrati pa s primernim stiskanjem vsebine poskrbimo za dobro uporabniško izkušnjo uporabnikov počasnejših mobilnih povezav. S tem zagotovimo dobro izkušnjo za uporabnike in boljše pozicije na iskalnikih.

Brezhibna kodna izvedba

Brezhibna kodna izvedba mora biti pri poslovnih web straneh samoumevna, saj skrbi tako za hitro nalaganje, prijaznost uporabnikom in spletnim iskalnikom, kot tudi za pravilno prikazovanje na različnih napravah in brskalnikih. Kakovostno napisano kodo je lažje razhroščevati v primeru morebitnih težav, enostavnejše (in ceneje) pa je tudi dodajanje novih zmožnosti ali popravljanje obstoječih.

Uporabniška izkušnja

Potrpežljivost ni vrlina sodobnih spletnih uporabnikov, zato morajo imeti možnost, da v največ treh klikih pridejo do želenih informacij oz. akcij. To je seveda še toliko bolj pomembno pri mobilnih obiskovalcih. Pri snovanju elementov, ki omogočajo uporabniško interakcijo s stranjo, se držimo sodobnih smernic, tako da je obiskovalcu že na prvi pogled jasno, kaj bo sledilo kliku na določen element.

Konverzijam prijazne

Namen poslovnih spletnih strani je sprožiti želeno akcijo obiskovalcev – na primer nakup, oddajo povpraševanja, telefonski klic ali ogled ključnih vsebin. Zato morajo biti spletne strani narejene tako, da ne otežujejo, kar je na žalost sicer pogost pojav, ampak spodbujajo akcije uporabnikov.

Profesionalne vsebine

V povprečju imamo manj kot tri sekunde časa, da obiskovalce z vsebino toliko očaramo, da ostanejo na spletni strani. Vsi elementi, torej besedila, fotografije, ilustracije, prikazi podatkov, video posnetki in animacije, morajo biti brezhibni in postavljeni na mesto, kjer pritegnejo pogled.

Najpogostejše vrste spletnih strani

Naštevamo štiri najpogostejše tipe strani, ki se razlikujejo po namenu, ciljih ter tudi zahtevnosti izvedbe.

Predstavitvene strani

Predstavitvene strani

So osnova celotnega interneta, ki skrbi za povezovanje podjetij z zainteresiranimi javnostmi. Osnovna izvedba ponavadi vsebuje od štiri do šest podstrani, zahtevnejša od 10 do 20 ali več. Njihov cilj je v največ primerih zbiranje povpraševanj, predstavitev ponudbe in osnovnih podatkov podjetja.

Največkrat uporabljeni moduli: kontaktni obrazec, vtičniki za družbena omrežja, galerije in vdelani video posnetki.

Ogled primera

Informativni portali

Informativni portali

Bolj kot prodajati je njihov namen podajati informacije ključnim skupinam uporabnikov. Ponavadi so sestavljeni iz nekaj osnovnih strani (od pet do osem), velikega števila novic ter v čedalje večji meri večpredstavnostnih vsebin.

Največkrat uporabljeni moduli: prikaz novic, oglasne pasice, najbolj priljubljene vsebine, vstavki za družbena omrežja, zaklenjene vsebine (na primer plačljiv dostop).

Ogled primera

Spletne trgovine

Spletne trgovine

Spletne trgovine so namenjene prodaji fizičnih izdelkov ali storitev. Prodajajo lahko vse od enega pa do več tisoč izdelkov. Z večanjem števila izdelkov se pojavljajo izzivi glede hitrosti nalaganja strani, preglednosti ponudbe in obvladovanja vsebin. Največja spletna trgovina, ki smo jo naredili v Spletni agenciji Ideaz, vsebuje več kot 8.000 izdelkov, a ohranja hitrost in agilnost mnogo manjše trgovine.

Največkrat uporabljeni moduli pri spletnih trgovinah: moduli za plačila (kreditne kartice, Paypal), v naprednejših primerih tudi moduli za dvig prodaje (na primer modul za reševanje opuščenih košaric).

Ogled primera

Pristajalna stran - Landing page

Pristajalne strani

To so v osnovi zelo enostavne web strani, namenjene promociji novih izdelkov ali preizkušanju novega (tujega) trga za obstoječ izdelek ali storitev. Glavni prednosti sta hitra izdelava in nižja cena, s čimer lahko s spremljajočimi oglaševalskimi akcijami hitro preverimo odziv trga.

Če se izdelek ali ideja, ki jo preverjamo s pristajalno stranjo, izkaže za zanimivega na trgu, lahko pristajalna stran preraste tudi v obsežnejše spletno mesto.

 

V Spletni agenciji Ideaz se dnevno ukvarjamo z oblikovanjem, izdelavo, dodelavo in urejanjem spletnih strani. Skozi leta izkušenj in številne projekte smo razvili proces, s pomočjo katerega projekte zaključujemo pravočasno in kakovostno.

Naš proces izdelave spletnih strani

Izdelava spletne strani je večplasten projekt, v katerega so vpleteni deležniki iz različnih oddelkov naročnika in izvajalca.

Ker so prisotni tudi različni interesi – naročnik želi najboljše spletno mesto s čim manj dela za njegove zaposlene, izvajalec pa čim bolj tekočo in hitro izvedbo, je nujno, da so pred začetkom dela jasno zastavljeni cilji in koraki izvedbe. Nujno je tudi, da komunikacija med izvedbo ne obstane, saj le tako obe strani v vsakem trenutku poznata aktualno stanje in zadolžitve.

V Spletni agenciji Ideaz smo uspešno zaključili že več kot 100 projektov različnih velikosti. V sodelovanju z našimi naročniki smo se naučili veliko, najboljše prakse smo zapakirali v naš 12-stopenjski proces vodenja projektov izdelave spletnih strani.

Proces izdelave spletišča

Projektni sestanek Žičnati model Predlog designa Programiranje Vnos vsebin Zagotavljanje kakovosti – Quality assurance Objava spletne strani Podpora Dodatne vsebine Povezljivost Izobraževanje Gostovanje spletnih strani

Načrtovanje spletne strani

Projektni sestanek

Na uvodnem projektnem sestanku obdelamo vprašalnik, ki zajema cilje, oblikovalska izhodišča in naročnikove zahteve. Pregledamo analizo trga in konkurence. Postavimo ciljno občinstvo. Pregledamo naročnikove strateške smernice in vrednote. Določimo približen obseg vsebin na spletni strani. Določimo okvirne prelomne datume (milestones).

Žičnati model spletnega mesta

Žičnati model

Po zaključku sestanka se naši strokovnjaki za uporabniško izkušnjo lotijo izdelave žičnatega modela spletnega mesta.

Na tem koraku nas zanima predvsem jasna predstavitev ključne vsebine in postavitev jasne arhitekture spletnega mesta, ki služi tudi za osnovo strategije spletne optimizacije (SEO).

Za večja spletna mesta izdelamo tudi interaktiven žičnati model, ki omogoča »klikabilen« pogled na ključne podstrani.

Ob zaključku z naročnikom pregledamo žičnati model spletnega mesta in ga v primeru naročnikovih želja ustrezno dopolnimo.

Oblikovanje spletišča

Oblikovanje

Po potrditvi žičnatega modela sledi faza oblikovanja spletnega mesta, v kateri v življenje in barve spravimo do tedaj zbrane ideje in informacije. Običajno za začetek pripravimo dve ali tri različice dizajna. Držimo se oblikovalskih izhodišč in CGP-ja naših strank, obenem pa se ne bojimo eksperimentirati in tako klasičnim podobam vdihniti pridih sodobnosti.

Del naše oblikovalske ekipe se ukvarja izključno s spletnim oblikovanjem (web design), kar nam omogoča venomer ostati v koraku s svetovnimi smernicami, obenem pa lahko zaradi specializacije ponudimo hiter obrat in visoko kakovost.

V prvih letih obstoja našega podjetja smo uporabljali oblikovalske predloge (t.i. templates), a smo jih zaradi slabih izkušenj s kodno izvedbo opustili. Od leta 2014 dizajn spletnih strani delamo sami, saj nam to omogoča veliko boljšo prilagoditev zahtevam naših strank ter veliko bolj čisto kodo, saj naše spletne strani vsebujejo samo tiste elemente in module, ki so nujno potrebni (več o tem, zakaj je to pomembno, bomo razložili malo kasneje).

Spletno programiranje

Programiranje

Glede na vrsto projekta izberemo tehnologijo, s katero bomo najbolje izvedli določen projekt.

Za osnovo zaledja spletne strani uporabljamo PHP v kombinaciji z MySQL, kot ogrodje pa večinoma WordPress, ki omogoča tako postavitev predstavitvenih strani in portalov kot tudi spletnih trgovin s pomočjo Woocommerca.

Začelje zgradimo s pomočjo ogrodja HTML5, oblikujemo ga s CSS, za večjo interaktivnost pa poskrbita tako JavaScript kot JQuery. Za prilagodljivost različnim ločljivostim uporabljamo ogrodje Bootstrap, ki omogoča, da je stran videti dobro tako na mobilnih napravah in tablicah kot tudi na namiznih računalnikih. Za zahtevnejše projekte uporabljamo še predobdelovalnik kode CSS, ki se imenuje SASS, ter programske skripte Python, Bash in Node.js, ki omogočajo avtomatizacijo določenih opravil.

Pri pisanju kode se strogo držimo spletnih standardov, kar omogoča združljivost z večino brskalnikov, sproti pa tudi skrbimo za hitrostno in spletno optimizacijo. Precejšen poudarek dajemo sami preglednosti izvorne kode, kar nam omogoča izvedbo hitrih popravkov, hkrati pa strankam, ki bi same želele izvajati spremembe zaledja, prihranimo glavobole.

Vnos vsebin v CMS

Vnos vsebin

V večini primerov poskrbimo za vnos vseh vsebin na spletno stran. Če je vsebin res veliko, ko imajo stranke na primer spletno trgovino ali spletne kataloge z več sto izdelki, jih stranke rade vnašajo tudi same. Za enostavno vnašanje in oblikovanje besedil imajo na voljo vizualni urejevalnik izvorne kode WYSIWYG TinyMCE, ki ga na njihovo željo tudi razširimo z dodatnimi zmožnostmi in gumbi po meri. Tudi za vnos večpredstavnostnih vsebin (slike, video, galerije, itd.) pripravimo posebna polja, saj želimo, da bi imela stranka popoln nadzor nad vidno vsebino na strani.

Nadzor kakovosti pred objavo spletišča

Zagotavljanje kakovosti – Quality assurance

Preden zaženemo dokončano spletno stran, jo podvržemo notranjemu nadzoru kakovosti, s katerim pregledamo vse potencialne ranljivosti in napake v prikazu. Preglede prikaza izvajamo v najbolj priljubljenih izrisovalnih pogonih (Blink – Google Chrome, Webkit – Safari, Gecko – Mozilla Firefox, Trident – Internet Explorer) na različnih operacijskih sistemih (Windows, Mac OS X, GNU/Linux, Android, iOS). Pri razhroščevanju zaledja veliko pozornosti posvečamo nekritičnim napakam, saj se zavedamo, da lahko te kadarkoli v prihodnosti prerastejo v kritične in tako onemogočijo (pravilen) prikaz spletnega mesta.

V Spletni agenciji Ideaz imamo postavljen proces nadzora kakovosti z več kot 50 točkami, ki zagotavlja veliko stopnjo varnosti za naše stranke. Pregled opravljajo tudi preizkuševalci, ki niso bili vpleteni v razvoj, kar nam omogoča odkrivanje in odpravljanje manjših hroščev.

Objava spletne strani

Objava spletne strani

Ko spletno mesto prestane preizkus nadzora kakovosti, je zrelo za prenos s preizkusnega na produkcijski strežnik in predajo stranki. Ob objavi so razvojna ogrodja in vstavki vedno posodobljeni na najnovejšo različico programske opreme, saj le s tem dosežemo maksimalno varnost objavljenega spletnega mesta.

Podpora uporabnikom

Podpora

Naše stranke imajo vedno na voljo skrbnika, ki skrbi za hitro odzivnost in odpravo morebitnih kritičnih napak. Vedno smo na voljo tudi za morebitne popravke in dopolnitve spletnega mesta. Trudimo se, da večino nenujnih stvari rešimo v istem dnevu, nujne pa takoj, ko nastanejo. Manjše popravke opravljamo neposredno na strani, a na način, ki ne moti obiskovalcev, večje popravke pa izvajamo na zrcalni kopiji spletnega mesta in jih nato vpeljemo po temeljitem pregledu.

Dodatne vsebine spletnega mesta

Dodatne vsebine

Brez dobrih vsebin ni dobrih spletnih strani in oglaševalskih kampanj, zato smo se na področju vsebin v zadnjem letu močno okrepili. Ekipa kreativnih ustvarjalcev našim strankam dnevno pomaga pri urejanju ali pisanju besedil, prevodih, izdelavi ali zakupu fotografij, izdelavi grafik ter produkciji video posnetkov in animacij.

Povezljivost z ERP

Povezljivost

V primeru, da stranke potrebujejo tudi integracijo z ostalimi informacijskimi sistemi, kot so kartični plačilni sistemi, ERP sistemi, CRM sistemi, konfiguratorji izdelkov, prenos podatkov iz drugih spletnih strani ali iz podatkovnih baz, poskrbimo tudi za to. Naši programerji imajo izkušnje tako z analizo kot tudi z obdelavo zelo velikih količin podatkov.

Izobraževanje uporabnikov

Izobraževanje

Po želji izvajamo tudi izobraževanje za delo z uporabniškim vmesnikom, saj je zelo priročno, da zna vsaj nekaj uporabnikov z naročnikove strani urejati in dodajati vsebine na spletno stran.

Na praktičnem izobraževanju obdelamo vnos in urejanje novic, urejanje besedila na podstraneh, dodajanje multimedijskega gradiva, poleg tega pa razblinimo strahove uporabnikov o težavnosti urejanja strani.

Gostovanje spletnih strani

Gostovanje spletnih strani

Večina naših strank gostuje na naših zelo hitrih strežnikih, kjer dnevno skrbimo za zanesljivo delovanje in izdelavo varnostnih kopij, strežniki pa so priključeni neposredno na hrbtenično omrežje. Seveda nimamo nič proti, če si katera stranka želi gostovati na svojih strežnikih, saj so nekatera podjetja vezana na zahteve svojih IT oddelkov ali matičnih podjetij.

Osnova za vse spletne strani, ki gostujejo pri nas, je pravilno nastavljen in dobro optimiziran strežnik. Uporabljamo stabilen in zanesljiv operacijski sistem GNU/Linux, na katerem teče spletni strežnik nginx.

Reference

Spodaj naštevamo nekaj spletnih strani, na katere smo še posebej ponosni.

Spletna stran

Spletna stran steviesalas.com

Za uspešnega podjetnika, televizijsko osebnost in enega najboljših kitaristov na svetu smo v sodelovanju z agencijo Ovum naredili spletno stran, ki predstavlja njegovo delo, hkrati pa služi kot njegov prodajni kanal.

Preberite več

Spletna trgovina

Spletna trgovina opremisidom.com

Z naročnikom smo po nekaj letnem sodelovanju na področju spletnega oglaševanja prišli do zaključka, da je čas za popolno posodobitev spletne trgovine.

Preberite več

Zakaj izdelavo spletnih strani zaupati agenciji Ideaz?

V Spletni agenciji Ideaz se izdelave spletnih strani lotevamo metodično in sistematično, saj lahko le tako zagotovimo tekoč potek izdelave, visoko stopnjo kakovosti in držanje dogovorjenih rokov izvedbe.

Vabimo vas, da se nam oglasite z željami za vaše novo spletno mesto. Skupaj se bomo pogovorili o vaših izhodiščih in zahtevah. Predstavili vam bomo naše relevantne izkušnje, predebatirali ideje za izboljšanje vaše spletne prisotnosti ter podali cenovni in časovni okvir izvedbe.