Izkoristite prednosti zemljevida spletnega mesta

Objavili ste obsežen članek na aktualno dogajanje po svetu, a obiskovalcev (in komentarjev) kar ni od nikoder. V iskanju vzroka čez nekaj dni odkrijete, da vaše novoobjavljene mojstrovine sploh še ni v indeksu iskalnika, zato hitite z ročnim dodajanjem naslova URL. Ko se algoritem končno odloči, da bo v iskanju upošteval tudi vaš prispevek, ugotovite, da je zanimanje strmo padlo in vaš trud je bil zaman. Predstavljamo vam enostaven način, kako iskalnikom samodejno sporočite, da je bila na vašem spletišču WordPress objavljena nova vsebina.

Izkoristite prednosti zemljevida spletnega mesta

Zemljevidi spletnega mesta ali po angleško sitemaps so relativno svež dodatek k svetovnemu spletu. Protokol je bil leta 2005 predstavljen kot Googlov eksperiment, zaradi odprte licence (Creative Commons Attribution-ShareAlike 2.0) pa so ga kasneje začeli uporabljati tudi drugi priljubljeni iskalniki (Yahoo, Bing, Ask, itd.). Zemljevidi služijo kot enostavno orodje za obveščanje iskalnikov o strukturi spletišča in spremembah na njem.

Oblika zemljevida spletišča je določena kot enostaven strukturiran XML, ki bodisi kaže na druge datoteke z zemljevidi ali pa neposredno na naslove URL (oglejte si primer kode).

Običajno je vsebina shranjena v korenu spletišča kot datoteka sitemap.xml (na ta način jo iskalniki samodejno zaznajo), lahko pa lokacijo nakažete z uporabo datoteke robots.txt (primer: Sitemap: https://www.ideaz.si/sitemap.xml).

En zemljevid lahko vsebuje do petdeset tisoč naslovov URL, s pomočjo slogovnih predlog XSLT pa ga lahko preoblikujete tudi v očesu bolj prijazno obliko.

<?xml version=”1.0″ encoding=”utf-8″?>
<urlset xmlns=”http://www.sitemaps.org/schemas/sitemap/0.9″ xsi:schemaLocation=”http://www.sitemaps.org/schemas/sitemap/0.9 http://www.sitemaps.org/schemas/sitemap/0.9/sitemap.xsd”>
<url>
<loc>https://www.ideaz.si/</loc>
<lastmod>2017-01-01</lastmod>
<changefreq>daily</changefreq>
<priority>0.8</priority>
</url>
</urlset>

Datoteko zemljevida lahko ustvarite ročno, a je lahko njeno vzdrževanje precej duhamorno. V primeru, da spremenite vsebino, je namreč priporočljivo posodobiti tudi datume v zemljevidu. Ob dodajanju novih vsebin morate biti zaradi striktne strukture XML pozorni na kodno pravilnost vstavljene kode. Če uporabljate WordPress lahko uporabite SEO vstavke (All in one Seo Pack, Yoast), ki omogočajo samodejno ustvarjanje zemljevidov XML, ali pa uporabite vstavke specializirane za ustvarjanje zemljevidov spletnih mest. Predstavljamo vam dva izmed najbolj priljubljenih.

Google XML Sitemaps

Google XML Sitemaps je eden izmed najbolj priljubljenih in ocenjenih vstavkov v skladišču WordPress. Na enostaven način omogoča vklop zemljevida spletišča, brez da bi se morali poglabljati v nastavitve. Ob objavi novih prispevkov samodejno doda vsebino v zemljevid ter obvesti iskalnike o spremembah. Vstavek samodejno izračuna prednost vsebin glede na število komentarjev. Poleg privzetih vrst prispevkov in taksonomij v WordPressu ima podporo tudi za prilagojeno vsebino. Po želji lahko v nastavitvah tudi izločite posamezni prispevek, tako da vnesete njegov ID na črni seznam.

Nastavitve Google XML Sitemaps

Nastavitve Google XML Sitemaps

XML Sitemap & Google News feeds

XML Sitemap & Google News feeds je naprednejši vstavek za zemljevide XML. V kazalo lahko vključite poljubne vrste prispevkov, kategorij in oznak, po želji pa lahko dodate tudi naslove URL po meri. Izberete lahko tudi, če želite v zemljevid vključiti pripete oz. izpostavljene slike (vsi iskalniki ne podpirajo te zmožnosti). Vsak nov prispevek se samodejno doda v zemljevid, s spremembo pa so seznanjeni tudi iskalniki. Prednost za vnos se samodejno izračuna glede na starost in število komentarjev, lahko pa jo določite tudi ročno. Vgrajeno je tudi izločanje prispevkov ali strani.

Kontaktni obrazci za WordPress

Kako narediti in objaviti spletno stran?

Izdelava in objava nove spletne strani je lahko za začetnike zelo izčrpavajoča. Poskrbeti morate za vsebino, dizajn in funkcionalnost v enem. Poleg tega pa se morate tudi prepričati, da je spletna stran optimizirana za iskalnike, da jo bodo vaše stranke lahko našle. Tudi najbolj izkušeni posamezniki se včasih težko odločijo kje začeti.

Zakaj so pagebuilderji slabi in zakaj jih ne priporočamo?

Zakaj so pagebuilderji slabi in zakaj jih ne priporočamo?

Ste resni glede tehničnega dela SEO vaše spletne strani? Potem se je dobro izogibati “pagebuilderjev” (graditeljev strani). Naj razložimo, zakaj. Na kratko rečeno pagebuilderji ne ponujajo prednosti pri SEO optimizaciji spletnih strani. Pagebuilderji, ki delujejo po principu “WYSIWYG” (kar vidite, to dobite), posledično omejujejo tudi poslovno rast. HTML oznake, ustvarjene s pagebuilderji so eksponentno vedno […]

Izdelava ali prenova spletne strani

Prehod na GA4

Zagotovo ste že slišali, da s 1. julijem 2023 Google Analytics prehaja na novi GA4. Google bo takrat tudi uradno odklopil Universal Analytics, vseprisotno platformo za zbiranje podatkov, ki je dominirala na področju analitike spletnih strani vse od leta 2014.