Zakaj so pagebuilderji slabi in zakaj jih ne priporočamo?

Ste resni glede tehničnega dela SEO vaše spletne strani? Potem se je dobro izogibati “pagebuilderjev” (graditeljev strani). Naj razložimo, zakaj.

Na kratko rečeno pagebuilderji ne ponujajo prednosti pri SEO optimizaciji spletnih strani. Pagebuilderji, ki delujejo po principu “WYSIWYG” (kar vidite, to dobite), posledično omejujejo tudi poslovno rast. HTML oznake, ustvarjene s pagebuilderji so eksponentno vedno bolj napihnjene kot HTML, ki jih ročno izdela spletni razvijalec. Pa še vedno se nas veliko vpraša, kaj je važno, kako sploh izgleda koda, če imamo v brskalniku lep dizajn? 

Zakaj so pagebuilderji slabi in zakaj jih ne priporočamo?

WYSIWYG?

Je programska aplikacija za oblikovanje vašega spletnega mesta, kjer svoje besedilne in grafične elemente preprosto postavite na želeno mesto, programska oprema pa sama napiše HTML, PHP, CSS in JavaScript kode, ki so potrebne za delovanje. 

Povprečnemu človeku oz. laiku je to povsem zadovoljujoče. Prav tako je ta način veliko hitrejši in lažji, kot se naučiti vsega, kar bi morali vedeti za oblikovanje spletnega mesta. Pa tudi ceneje je kot najem agencije.

Da bi razumeli, zakaj so pagebuilderji ne glede na vse še vedno slabi, si najprej poglejmo zgodovino urejevalnikov WYSIWYG, kako se je splet spreminjal skozi leta in kaj to pomeni za današnja podjetja in njihove lastnike. 

Pot do WYSIWYG

Ko smo šele začeli uporabljati brskalnike za brskanje po spletu, je bilo treba spletne strani skrbno kodirati ročno, ponavadi v osnovnem urejevalniku besedil kot je npr. beležnica. Brez vmesnikov, brez označevanja sintakse, le belo ozadje, kamor se je ročno vnašala koda. Ustvarjanje spletne strani je bil zato počasen in naporen proces, vendar pa je bila koda na splošno čista in učinkovita. 

Da bi bil ta proces lažji in hitrejši, so postopku dodali funkcije kot sta označevanje sintakse in samodokončanje kode. Pojavila sta se Microsoft FrontPage in Macromedia Dreamweaver, kamor je zaradi preproste uporabe začelo prehajati vse več ljudi. Medtem, ko so spletne strani izgledale dobro, pa so se nalagale bistveno počasneje ali so celo delovale nepravilno v enem ali več brskalnikov. 

Tudi brskalniki in tehnologija, ki se uporablja na spletnih mestih je sčasoma napredovala tako hitro, da uredniki WYSIWYG niso več mogli slediti, zato se je veliko spletnih oblikovalcev začelo vračati k ročnemu kodiranju spletnih mest. Njihove spletne strani so se posledično zaradi čistejše in hitre kode ter dobrega delovanja na vseh brskalnikih tudi prikazovale višje v spletnih iskalnikih.

V zadnjih letih je večina brskalnikov začela upodabljati spletne strani bolj dosledno, kar je spodbudilo ponovno priljubljenost urejevalnikov WYSIWYG. Razumljivo, saj so potem lahko na splošno izdelovali kodo, ki je bila v večini sodobnih brskalnikov relativno dobra. 

Ob tem pa se je hkrati pojavilo še nešteto novih možnosti. Veliko podjetij je lansiralo samostojne namizne ali SAAS različice graditeljev strani, pojavilo pa se je tudi veliko pagebuilder vtičnikov za WordPress, Drupal in ostale CMS-je. 

Kaj je narobe z WYSIWYG?

Hitrost strani

Spletno mesto, ki se naloži hitro je ključnega pomena za ustvarjanje pozitivne uporabniške izkušnje in pomembno vpliva na:

  • kako dolgo obiskovalci ostanejo na spletnem mestu,
  • koliko obiskovalcev se pretvori v kupce,
  • koliko plačate na klik pri plačanem iskanju,
  • kam se uvrščate v organskem iskanju.

Pri optimiziranju hitrosti spletne strani se ponavadi osredotočamo na velikosti slik, število skript in idealne medijske formate, pogosto pa prezremo vpliv HTML kode na hitrost strani. Čisto preprosto povedano, vsak posamezen bajt poveča čas, ki je potreben za nalaganje spletne strani. Ta posamezen element se obravnava kot posamezno vozlišče in več kot je vozlišč, dlje potrebuje brskalnik, da obdela in upodablja stran, ko je bila prenesena.

Pri ugnezdenih elementih se lahko težave še poslabšajo, zaradi dodatne procesorske moči, ki je potrebna za pravilno upodabljanje strani. In ravno pagebuilderji dosegajo določeno postavitev z zelo neučinkovitim gnezdenjem večih elementov. 

Če je določen dizajn zasnovan preko pagebuilderja, lahko rezultira v tisoče elementih, medtem ko bo izkušeni programer lahko dosegel enak videz z le nekaj sto elementi.

Oznaka HTML 

W3C veljavna HTML koda je pomembna, saj je verjetnost, da bo spletna stran z veljavnim HTML-jem pravilno delovala in se prikazovala, večja. Pomembna pa je tudi, saj vaša HTML koda pošilja določene signale iskalnikom (jim pomaga bolje razumeti vašo vsebino, posledično pa so strani uvrščene višje in pridobivajo več organskega prometa).

Nimate dostopa do svoje kode

Za pravilno obravnavanje in popravilo tehničnih težav SEO na spletnem mestu morate imeti popoln dostop do HTML-ja za vašim spletnim mestom, ki ga s pagebuilderji nimate. Imate namreč zgolj njihov front-end urejevalnik WYSIWYG. 

Če uporabljate WordPress, Drupal, Magento ali katerokoli drugo odprtokodno platformo, lahko s svojim spletnim mestom počnete dobesedno vse kar želite. Obstaja ogromno nalog, ki jih boste s časom morali narediti, da izboljšate SEO na spletnem mestu. Ta opravila presegajo le osnovne podrobnosti kot so oznake naslovov, sestava URL-jev, strukturirani podatki, kanonični URL-ji ali meta opisi. 

V primeru, da odstranite velik delež stare vsebine, boste z uporabo pagebuilderjev obtičali pri ročnem konfiguriranju vsake posamezne preusmeritve. Nasprotno pa je pri uporabi tradicionalne platforme, kjer imate dostop do svoje datoteke .htaccess ali web.config in lahko običajno ustvarite ustrezne preusmeritve za izbrisano vsebino z le nekaj vrsticami kode. 

Na večjih spletnih mestih možnost neposrednega spreminjanja HTML-ja in baze podatkov pogosto omogoča hitro odpravljanje težav za veliko število (pod)strani hkrati. To lahko vključuje:

  • spremembo, kako je določen del vaše teme označen,
  • dodajanje ali odstranjevanje kritičnega elementa na celotnem spletnem mestu naenkrat,
  • posodabljanje določene povezave znotraj vsebine več strani vašega spletnega mesta.

Ker pri pagebuliderjih nimate dostopa do kode v ozadju, ne morete natančno nastaviti delovanja svojega spletnega mesta. To je bistvenega pomena, ker je optimizacija hitrosti spletne strani tako znanost kot umetnost in kar deluje na enem mestu, lahko upočasni ali celo pokvari drugo spletno mesto. Število možnih SEO težav, ki jih s pagebuilderji preprosto ne morete rešiti, je zelo veliko. Prav tako pagebulderji omejujejo tudi poslovne možnosti, saj lahko nezmožnost neposrednega urejanja HTML-ja vašega spletnega mesta povzroča težave, ki presegajo SEO.

Mnenja smo, da se je pagebuilderjev dobro izogibati, saj imajo ti trenutno preveč pomanjkljivosti. Veliko pametneje je, da izberete odprtokodno platformo kot je denimo WordPress, ki jo lahko namestite sami in poiščete brezplačne ali cenejše teme. Lahko pa tudi najamete agencijo, ki se profesionalno ukvarja s postavljanjem spletnih strani in bo poskrbela za vse. 

Kako lahko v WordPress vstavite interaktivno vsebino?

Kako lahko v WordPress vstavite interaktivno vsebino?

Napisali ste obširen prispevek, dodali nekaj slik, sedaj pa bi mu radi dodali še nekaj interaktivnosti. Med vsebino bi radi postavili še Youtube video, ali pa nekaj, kaj je nekdo čivknil na Twitterju. Morda želite promovirati Kickstarterjev projekt ali pa vašo objavo na Facebooku. Dodate lahko glasbo iz Spotify-a, slike iz Instagrama in še kaj […]

Rušimo nekaj največjih mitov o WordPressu

Rušimo nekaj največjih mitov o WordPressu

Čeprav je WordPress v zadnjih letih postal izmed najbolj priljubljenih orodij za upravljanje s spletnimi vsebinami, o njem še vedno kroži malo morje dezinformacij. Nekaj izmed njih je posledica slabo nastavljenih oz. izdelanih strani, spet druge širijo razvijalci, ki želijo naročnike z lažmi prepričati, da je njihova zaprta in plačljiva rešitev boljša. Namen tega prispevka […]

Izdelava ali prenova spletne strani

Prehod na GA4

Zagotovo ste že slišali, da s 1. julijem 2023 Google Analytics prehaja na novi GA4. Google bo takrat tudi uradno odklopil Universal Analytics, vseprisotno platformo za zbiranje podatkov, ki je dominirala na področju analitike spletnih strani vse od leta 2014.