fbpx

Kaj Google kaznuje?

Po Googlovih podatkih je edina resnična kazen “ročni ukrep”. To pomeni, da je oseba, ki je zadolžena za to pogledala vaše spletno mesto oz. stran in izdala kazen za kršitve določenih smernic za spletno kakovost.

Googlove kazni se razlikujejo od spletnega mesta do spletnega mesta ter tudi od resnosti posamezne kršitve. Če kazen prejmete, boste zavoljo dobre umestitve na iskalniku morali ukrepati in oddati zahtevo za vnovično obravnavo.

Pri tem je treba vedeti, da zmanjšanje prometa, povzročeno zaradi posodobitve algoritma ni enako kazni. Ključna razlika med algoritemskim razvrednotenjem in kaznijo je, da kazen zahteva prošnjo za vnovično obravnavo, medtem ko vrnitev po algoritemskem razvrednotenju ne zahteva nobene komunikacije s spletnim skrbnikom.

Kako prepoznati "ročni ukrep"?

Na srečo je Google precej pregleden pri obveščanju, kdaj se je zoper vašega spletnega mesta zgodilo ročno ukrepanje. Če ste deležni kazni s strani Googla, boste prejeli e-poštno obvestilo o težavi in jo prav tako videli, ko se naslednjič prijavite v svoj Google Search Console račun.

Kako vedeti ali je Google kaznoval moje spletno mesto?

Če se sprašujete, kako vedeti ali je Google kaznoval moje spletno mesto, obstaja nekaj načinov, da to ugotovite. Najlažji način, da preverite ali so na vašem računu kakršnekoli kazni s strani iskalnika je, da pregledate poročilo o ročnih ukrepih. Če ste opazili upad prometa oz. obiska spletnega mesta, vendar pa niste prejeli nobenih obvestil o ročnih ukrepih, preverite organski promet v programu Google Analytics. Tako boste ugotovili, kdaj se je nenadno zmanjšanje prometa oz. iskanja pričelo.

Googlov vodnik po kaznih

Nenaravne povezave do vašega spletnega mesta

Ko Google zazna nenaravne povezave, ki kažejo na vašo spletno stran, ki ste jih ustvarili vi ali nekdo drug, bo te kaznoval tako, da jih razvrednoti. V tem primeru Google svetuje, da (če lahko) počistite povezave. Ampak načeloma, če Google domneva, da nad temi povezavami nimate kontrole, potem ne bi smeli biti kaznovani.

V primeru, da Google meni, da imate nadzor nad temi povezavami pa bo Google kaznoval vašo celotno spletno mesto in tudi te povezave. To so lahko kupljene povezave ali povezave, ki prihajajo iz nepomembnih vsebin z malo avtoritete.

Vdrto spletno mesto

Če Google meni, da so v vaše spletno mesto vdrli, vas bo kaznoval. Googlova kazen se namreč uporablja za spletna mesta, kjer so hekerji brez lastnikove odobritve dodali zlonamerno vsebino ali nezaželeno spletno pošto, saj ta ni zagotovil zadostne varnosti. S takšnimi dejanji pa je posledično ogrožen tudi obiskovalec spletnega mesta.
Rešitev za to je, da počistite nezaželeno vsebino in prepoznate ranljivost strani ter se prepričate, da je popravljena.

Tanka ali plitka vsebina

Kakovost je čedalje bolj pomembna. Plitka vsebina je definirana kot vsebina z malo ali celo brez dodane vrednosti. Prav tako je to vsebina, posrkana iz drugih spletnih mest, podvojena vsebina ali pa so to objave pridruženih podjetij, ki ponujajo le promocijske povezave. Utemeljitev je, da mora biti vsebina pomembna in dragocena za bralce.

Neželena vsebina

Glavna ideja Googla je, da je vse na vašem spletnem mestu namenjeno ustvarjanju boljše izkušnje uporabnikom. Tako bo dodajanje neželene vsebine ali e-pošte na druga spletna mesta v upanju, da boste napredovali delovalo proti vam.

Pretirana uporaba ključnih besed

Prekomerna uporaba ključnih besed vas lahko spravi v težave, zlasti sedaj, ko je glasovno iskanje, SEO področje naredilo bolj pogovorno. Če uporabite preveč ključnih besed, boste hitro označeni z “rumeno zastavico” ter kaznovani.
Kot rečeno, zgornja meja pravilne uporabe ključnih besed ne obstaja, ideja pa je, da članek zveni naravno. Če niste prepričani, napisano za seboj raje večkrat preberite na glas.

Skrito besedilo

Iskalniki želijo videti in imeti vso vsebino transparentno. To velja tudi za besedilo, ki ga vaši bralci morda ne potrebujejo ali ne želijo prebrati. Vsebino sicer lahko skrijete na veliko načinov, prav vse pa bo Google obravnaval kot nezaželeno vsebino in bo posledično ustrezno kaznoval vaše spletno mesto.

Prikrivanje

Prefinjena tehnika, ki poskuša iskalnikom prikazati drugačno različico spletnega mesta kot jo vidijo obiskovalci. Čeprav so manjši prekrški sicer pogosto naključni, bo Google vseeno predvideval, da je prikrivanje nameren poskus manipulacije rezultatov iskanja. Posledice so seveda Googlove kazni, vključno do popolne izključitve spletnega mesta iz rezultatov.
Če Google zazna spam vsebino na večih straneh istega gostitelja, ponavadi kaznuje vse strani.

Googlove kazni za postrgano vsebino

Postrgana vsebina vključuje kopiranje in ponovno objavljanje vsebine iz drugih spletnih mest, prevzem vsebine iz drugih virov z le nekaj zamenjanimi besedami in sinonimi. Prav tako sem sodi vdelava medijskih vsebin iz drugih spletnih mest brez dodane vrednosti za uporabnika. Zato poskrbite, da je vsebina na vašem spletnem mestu izvirna in se tako izognite Googlovem kaznovanju.

Nepravilna oznaka odsekov

Strukturirani podatki postajajo vse večji del SERP-ov, zato si nekateri lastniki spletnih mest prizadevajo zlorabljati strukturirane podatke z namenom doseganja ničelnega položaja.
Odseki so postali zelo konkurenčni, zato takšno zlorabo Google obravnava zelo resno. Če označite napačno strukturirane podatke, bodo vaši odseki avtomatsko odstranjeni iz rezultatov iskanja. Tudi če ukrepate in popravite svoje napake, je zelo malo verjetno, da boste dosegli ničelno pozicijo.

Neujemanje vsebin

Vsebina AMP ali odprtokodnega HTML okvirja se mora ujemati s kanonično različico iste strani. Medtem ko Google navaja, da besedilo ne rabi biti dobesedno identično, pa morata biti obe spletni mesti vseeno usklajeni proti istemu cilju.

Algoritemske kazni

Google uporablja vrsto glavnih algoritemskih kazni, ki lahko vplivajo na uvrstitev vašega spletnega mesta. Spodaj je naštetih nekaj primerov.

Penguin algoritem

Ta algoritem kaznuje pretirano agresivne sheme za ustvarjanje povezav, vključno s povezavami do in iz vašega spletnega mesta, ki so namenjene manipulaciji uvrstitve na Googlovih rezultatih iskanja vašega spletnega mesta. Pingvin močno prizadene spletna mesta, ki imajo preveč “anchor” besedila za določen izraz.

Pigeon

Pigeon je algoritem, ki je zasnovan za izboljšanje lokalnega iskanja in ne bo neposredno kaznoval vaše spletno mesto. V kolikor pa ciljani SERP-ji vsebujejo lokalno iskane ključne besede, ki niso v skladu s smernicami, lahko potencialno vseeno zniža vašo uvrstitev na iskalniku.

Hummingbird

Ta algoritem se osredotoča na pomen v ozadju besed v iskalnih poizvedbah. Če Google ugotovi, da se vaša vsebina ne ujema s pomenom besed v iskalnikih, lahko zmanjša vašo uvrstitev.

Vsebina nad prelomom strani

Google razume, da obiskovalci spletnega mesta ne želijo brskati po gori vsebine, da pridejo do želenih informacij. Če Googlov algoritem na podstrani ne prepozna dovolj uporabne vsebine na vrhu strani, bo to znižalo vašo uvrstitev. Če želite ohraniti visoko uvrstitev, poskrbite, da bodo vaši obiskovalci hitro našli vašo vsebino.

Kaj lahko storite, če prejmete Googlovo kazen?

Google se zaveda, da so zlasti manjše kršitve lahko nenamerne, zato je postal veliko bolj toleranten pri opozarjanju lastnikov spletnih mest, pri katerih je prišlo do ročnih ukrepov.
En nasvet je, da redno preverjate Google Search Console poročilo in ste posebej pozorni na morebitne kazni, ki ste jih morda prej spregledali.

Če želite popraviti ročne ukrepe in svoje spletno mesto zopet postaviti na višje mesto, Google priporoča, da sledite spodnjim korakom:

  • razširite panelno ploščo za podrobnosti. Tam boste namreč videli vrsto težave in katere strani so bile prizadete,
  • težave odpravite na vseh prizadetih straneh. Popravljanje zgolj nekaterih prizadetih strani ne bo rešilo oz. pomagalo pri vrnitvi v rezultate iskanja,
  • poskrbite, da bo Google dosegel vaše strani, kar pomeni, da te ne smejo biti blokirane z direktivo “noindex” ali robots.txt. Z orodjem za pregledovanje se prepričajte, da lahko pajki dosežejo vse relevantne strani.

Ko odpravite vse težave, morate oddati zahtevo za vnovično obravnavo. V zahtevi boste morali razložiti, zakaj ste prejeli ročni ukrep, korake za spremembo težave in dokaz, da ste težavo uspešno rešili. Pri tem upoštevajte tudi, da ponovna preučitev traja nekaj časa. Kot navaja Google lahko ta postopek traja več dni, včasih tudi teden. O končanem postopku pa ste takoj obveščeni preko e-pošte.

Pogosta vprašanja o Google kaznih

1. Kaj je Googlova kazen?

Googlova kazen ali ročni ukrep se pripeti, ko Google ugotovi, da nekaj na vašem spletnem mestu ne deluje zanesljivo ali ne ustreza trenutnim smernicam. Kazni so precej zapletene, saj jih pregledujejo dejanski Googlovi zaposleni in ne računalniški algoritem.

2. Kako vem, če je moje spletno mesto prejelo Googlovo kazen?

Google je zelo pregleden in transparenten, ko gre za obveščanje lastnikov kaznovanih spletnih mest. To boste prejeli preko e-sporočila, prav tako boste o kaznih obveščeni preko obvestila na vašem Google Search Console računu.

3. Kaj povzroča Googlove kazni ali ročne ukrepe?

Na vašem spletnem mestu se lahko pripeti veliko napak, zaradi katerih lahko prejmete Googlovo kazen ali ročno ukrepanje.

To je nekaj primerov:

  • nenaravne povezave do vašega spletnega mesta,
  • nenaravne izhodne povezave,
  • vdrto spletno mesto,
  • tanka ali plitka vsebina,
  • nezaželena vsebina,
  • vrivanje ključnih besed,
  • skrito besedilo,
  • plačane povezave,
  • samodejno ustvarjena vsebina,
  • zahrbtne preusmeritve,
  • ukradena ali postrgana vsebina

4. Kako si lahko spletno mesto opomore od Googlove kazni?

Prvi korak za pridobitev avtoritete in ugleda vašega spletnega mesta je pregled opisa ročnih ukrepov. Tam namreč jasno piše, zakaj je vaša stran prejela kazen in kako jo rešiti. Nato sledite Googlovim navodilom po korakih. Ko odpravite napake na vseh straneh, kjer so bile zaznane, lahko oddate zahtevo za ponovno obravnavo. Tu boste morali razložiti korake, ki ste jih naredili za rešitev težav in zagotoviti dokazilo o rešitvi težav.

Povečanje spletne prodaje in lojalnosti kupcev

Povečanje spletne prodaje in lojalnosti kupcev

Raziskave kažejo, da podjetja porabijo kar petkrat več sredstev za pridobivanje novih kupcev kot pa za ohranjanje že obstoječih.

Slovenski podjetniški sklad ponovno odpira VAVČERJE

Slovenski podjetniški sklad ponovno odpira VAVČERJE

Za vsa mikro, mala in srednja podjetja (organizirana kot d.o.o., s.p. ali zadruge) Slovenski podjetniški sklad ponovno ponuja različne vavčerje. Vavčerji so ponovno objavljeni na spletni strani SPSa: https://bit.ly/2Nu59CW Nepovratna sredstva so tokrat na voljo v višini od 300,00 EUR do 9.999,99 EUR. Koristijo pa se lahko na različnih projektih in poslovnih storitvah (vavčer za […]

Kaj so Core Web Vitals in zakaj so pomembni za lastnike strani ali spletnih trgovin?

Core Web Vitals oz. Osnovni podatki za splet je podnabor Web Vitals in se osredotoča na tri najbolj pomembne metrike za uporabniško izkušnjo.