Kako narediti in objaviti spletno stran?

Izdelava in objava nove spletne strani je lahko za začetnike zelo izčrpavajoča. Poskrbeti morate za vsebino, dizajn in funkcionalnost v enem. Poleg tega pa se morate še prepričati, da je spletna stran optimizirana za iskalnike, da jo bodo vaše stranke lahko našle. Tudi najbolj izkušeni posamezniki se včasih težko odločijo kje začeti.

V ta namen smo sestavili vodnik, ki vam bo pomagal pri izdelavi in objavi vašega spletnega mesta.
V prispevku boste odkrili ključna področja, o katerih morate razmišljati, ko sestavljate svojo spletno stran.

Kontaktni obrazci za WordPress

1. Izberite način objave

Za objavo lastnega spletnega mesta ni potrebno biti tehnološki strokovnjak, na voljo so namreč orodja, ki ustrezajo vsaki ravni izkušenj in vsakemu proračunu.

Prvi korak je, da izberete med štirimi glavnimi možnostmi.

Kodiranje (HTML, CSS, JavaScript)

Če imate v svoji ekipi profesionalnega spletnega razvijalca ali se odločite, da ga najamete, lahko vaše spletno mesto kodirate od začetka z uporabo jezikov kot so HTML, CSS in JavaScript.

To je sicer najtežja in časovno potratna možnost. Če želite posodobiti svoje spletno mesto, boste morali znova vključiti razvijalca.

Pozitivna stran je, da imate popolno prilagodljivost, da ustvarite vse, kar želite. Posodabljanje in upravljanje osnovne programske opreme ali vtičnikov ni potrebno.

Graditelj spletnih strani (Page Builder)

Graditelji spletnih strani so enostavni in poceni.

Omogočajo vam, da ustvarite spletno mesto s preprostim vmesnikom povleci in spusti. Včasih vam omogočajo brezplačno izdelavo in gostovanje spletnega mesta, vendar boste običajno imeli z brezplačnim računom določene omejitve. Na primer: navadno ne morete izbrati lastnega imena domene.

Priljubljena graditelja sta na primer Wix in Squarespace.

Če želite spletno stran postaviti hitro in poceni, je lahko graditelj spletnih strani dobra izbira. Vendar pa tu nimate veliko možnosti prilagajanja, težko pa boste tudi preselili vsebino na drugega ponudnika.

Sistem za upravljanje vsebine (CMS)

CMS je programska oprema, ki uporabnikom pomaga ustvarjati, upravljati in urejati vsebino spletnega mesta.

Lahko ga uporablja vsakdo, vendar je lahko težavnejši za uporabo kot graditelj spletnih strani. Preden lahko učinkovito ustvarite in vzdržujete spletno mesto, se morate naučiti tudi osnov kodiranja. Čeprav lahko zgradite celotno spletno mesto, ki ga poganja CMS, brez poznavanja HTML, PHP ali JavaScripta, vam bo poznavanje omenjenih jezikov močno koristilo.

To je izjemno priljubljena možnost – na svetu je preko 73 milijonov spletnih mest, ki uporabljajo CMS. Nekateri najpogostejši so:

  • WordPress
  • Drupal
  • Joomla

Sistem za upravljanje vsebine omogoča fleksibilnost, da ustvarite spletno mesto po meri in ga še naprej osvežujete z novo vsebino. Funkcionalnost lahko dodajate s široko paleto vtičnikov, ki jih je enostavno namestiti.

Za razliko od graditelja spletnih mest, CMS zahteva, da izberete ločenega gostitelja spletnega mesta.

Kombinacija

Za objavo svojega spletnega mesta ni potrebno izbrati le eno od teh možnosti.

WordPress ima na primer na voljo več graditeljev spletnih strani, kar omogoča izdelavo spletnega mesta CMS s preprostostjo graditelja spletnih mest. WordPress že privzeto ponuja Page Builder Gutenberg, ampak ima na voljo še veliko več graditeljev, ki jih lahko v WordPress dodate kot vtičnike.

Veliko spletnih mest je zgrajenih s kombinacijo kode in CMS. Na ta način lahko profesionalni spletni razvijalec ustvari spletno mesto po meri, stranka pa potem na enostaven način dodaja nove prispevke ali strani ter zamenja vsebino ali slike.

2. Pripravite vsebino svoje spletne strani

Ne glede na to, katero rešitev uporabljate za izgradnjo svojega spletnega mesta, je njen uspeh ali neuspeh odvisen od vsebine, ki jo nanjo postavite.

Najbolje je, da imate vnaprej pripravljen načrt za svojo vsebino, pred oblikovanjem spletnega mesta. Ni treba načrtovati vsake objave, ki jo bo vseboval vaš blog, vendar morate imeti vsaj predstavo o tem, kakšna bo vaša vsebina na osrednjih straneh.

Tekstopisje

Razmislite o smiselnih temah vsebine

Kaj je fokus vaše spletne strani? Kaj menite, kaj želi vaše idealno občinstvo brati?
Razmislite o seznamu zanimivih in relevantnih tem.

Če ste izgubljeni, si oglejte spletna mesta svojih konkurentov in preverite njihovo vsebino.

Če imate teme za vsebino, pa vam tekstopisje ne gre od rok, lahko najamete tekstopisce, ki vam bodo napisali vsebino po vaših navodilih.

Izvedite raziskavo ključnih besed

Dober način, da ugotovite, o kakšnih temah pisati, je raziskovanje ključnih besed. Cilj je ugotoviti, katere izraze išče vaša idealna publika in te besede uporabiti v svoji vsebini, da vas bodo ljudje lahko našli.

Dobro je pripraviti seznam ključnih besed s kratkim in dolgim ​​repom.

Ključne besede s kratkim repom so široki izrazi, ki jih išče veliko ljudi. Na primer “izdelava spletnih strani”. Verjetno nikoli ne boste najbolj priljubljeno spletno mesto za ključno besedo “izdelava spletnih strani” v Googlu.

Morda pa bi se lahko uvrstili na visoko mesto Google rezultatov za ključno besedo “izdelava spletnih strani novo mesto”. To je ključna beseda z dolgim ​​repom. Konkurenca je manjša, a tudi obseg iskanja.

Trik je, da se uvrstite visoko na Google rezultatih za veliko ključnih besed z dolgim ​​repom, da pritegnete veliko prometa na vaše spletno mesto.

Izberite ime domene

V nekaterih primerih bo ime vašega spletnega mesta očitno. Na primer, če ste uveljavljeno podjetje, boste želeli svoje spletno mesto postaviti na ime-blagovne-znamke.si ali na podobni domeni.

Če je ime vašega spletnega mesta še v izdelavi, ga lahko zožite tako, da vidite, katera imena domen so na voljo. Iščite pri glavnih registratorjih domen, kot so Neoserv.si ali Domenca.com.

Stroški imena domene se lahko med registratorji razlikujejo. Ime domene pa mora biti privlačno in obiskovalcem povedati, kaj vsebuje vaše spletno mesto.

Uporabite slike in video vsebine

Vsebina vašega spletnega mesta ne sme biti izključno besedilna. Ljudje imajo na spletnih mestih radi fotografije, video vsebine, animacije in ilustracije.

Pravzaprav večina potrošnikov pravi, da bi si raje ogledali videoposnetek, ki pojasnjuje izdelek ali storitev kot pa, da bi brali besedilni članek o tem.

Fotografija

Načrtujte svojo vsebinsko strategijo

Občinstvo vašega spletnega mesta ni sestavljeno iz ene vrste uporabnikov.

Na primer, verjetno imate obiskovalce spletnega mesta na različnih stopnjah nakupa. Nekateri so v fazi ozaveščanja in se le učijo o tem, kaj počnete in o težavah, ki jih rešujete. Drugi so blizu oziroma v fazi nakupa, tretji pa so zveste stranke.

Verjetno imate tudi nekaj različnih tipov kupcev, ki obiščejo vaše spletno mesto. Vsaka skupina zahteva drugačno ciljno vsebino.

Razmislite o vsebinskih idejah za vsak profil kupca na vsaki stopnji nakupa.

Naredite nadzor kakovosti vsebine

Preglejte svoje delo in izvedite krog popravkov. Redko se namreč zgodi, da članek že v prvem poskusu napišemo brez napak, zato je dobro, da vaše vsebine preveri še dodatna oseba.

Za preverjanje slovničnih napak v vsebini lahko uporabite tudi razna orodja na spletu.

3. Oblikujte in zgradite svoje spletno mesto

Najboljše spletne strani so hkrati funkcionalne in lepe. V tem koraku se odločite, kako bo izgledalo vaše spletno mesto in kakšne funkcije bo imelo.

UI in UX dizajn

Žična postavitev

Oblikovanje spletnih strani se začne z žičnatim okvirjem – risbo vašega spletnega mesta v najpreprostejši obliki. Pomislite na to kot na okostje vašega spletnega mesta.

Žični okvir spletnega mesta se ne ukvarja z barvami ali pisavami, temveč služi kot načrt za postavitev elementov, kot so gumbi, meniji in slike.

Žični okvir lahko narišete ročno ali uporabite orodje, denimo Adobe XD, Sketch ali Figma.

Če uporabljate graditelja spletnih mest ali WordPress temo, morda ne potrebujete natančnega žičnega okvirja, vendar si še vedno skicirajte svoj dizajn, preden začnete ustvarjati, saj je lažje in hitreje narediti večje spremembe na žičnatemu modelu kot na sami spletni strani.

Oblikujte videz in občutek svoje blagovne znamke

Videz in občutek vašega spletnega mesta se morata ujemati z vašo blagovno znamko. Vključite svoj logotip in barve blagovne znamke v dizajn ter napišite vsebino z glasom vaše blagovne znamke.

Če je vaša blagovna znamka nova, razmislite o tem, kako želite, da se vaši bralci ali stranke počutijo, ko obiščejo vaše spletno mesto. Priporočljivo je, da imate najprej narejeno celostno grafično podobo podjetja.

Celostna grafična podoba podjetja ali CGP pomeni udejanjanje identitete podjetja z vizualno enotnim videzom ter enotno zasnovo vseh izdelkov podjetja.

Celostna grafična podoba

Izvedite UX, ki je enostaven za brskanje

Vsa odlična vsebina na svetu ne more rešiti vašega spletnega mesta, če je bralec ob branju vsebine zmeden ali zamorjen.

UX ali uporabniška izkušnja je zato eden od primarnih premislekov pri oblikovanju spletnega mesta. Zasnova UX pomeni zagotavljanje brezhibne in prijetne uporabniške izkušnje za obiskovalce vašega spletnega mesta.

Na primer, strukturirajte svoje spletno mesto na logičen način. Obstajati mora organizirana hierarhija spletnih strani, navigacija po tej hierarhiji pa mora biti očitna in preprosta.

Bodite skladni z elementi oblikovanja. Gumbi in meniji bi se morali obnašati na enak način na celotnem spletnem mestu.

Ne zanemarite oblikovanja spletnega mesta za mobilne naprave. Pomembno je, da je vaše spletno mesto enostavno za uporabo večine uporabnikov interneta, ki brskajo na mobilnih napravah. Mobilno odzivna spletna stran ni več izbira, ampak obveza.

A/B testiranje odstrani ugibanje pri oblikovanju spletnega mesta. A/B testiranje ali split-testing primerja dva elementa spletne strani drug proti drugemu, da se vidi, kateri je boljši. Lahko bi na primer preizkusili, če rdeči ali modri gumbi prejmejo več klikov.
Uporabite rezultate svojih testov, da redno optimizirate svoj UX.

4. Gostite svoje spletno mesto

Spletno gostovanje je spletna storitev, ki vam omogoča objavo vaše spletne strani. Spletni gostitelj zagotavlja strežniški prostor za datoteke spletnega mesta.

Če boste uporabljali graditelja spletnih mest, kot sta Wix ali Weebly, vam verjetno ni treba najti ločenega gostitelja, toda večina spletnih mest potrebuje rešitev za gostovanje.

Poiščite spletnega gostitelja

Prva stvar, ki jo morate storiti je, da se odločite, katero vrsto spletnega gostitelja boste uporabili. Za majhno do srednje veliko spletno mesto imate na voljo več možnosti.

Deljeno gostovanje

Vaša prva možnost je, da uporabite eno od priljubljenih platform za gostovanje. Dejanski strežnik, kjer je shranjeno vaše spletno mesto bo v lasti storitve gostovanja in pogosto v skupni rabi z drugimi spletnimi mesti.

Skupno gostovanje je cenovno ugodna možnost, vendar ima slabosti. Preobremenitve zaradi preveč spletnih mest lahko povzročajo, da se vaše spletno mesto nalaga počasi ali pa celo ni dostopno.

To je precej pomembno, saj ima prvih pet sekund časa nalaganja strani največji vpliv na stopnje konverzije.

Nekatere platforme omejujejo tudi vaš RAM in CPE, kar lahko povzroči težave z zmogljivostjo vašega spletnega mesta.

Upravljano gostovanje

Na kratko upravljano gostovanje pomeni, da podjetje za gostovanje skrbi za nastavitev, administracijo in vzdrževanje strežnikov.

Upravljano gostovanje stane nekoliko več kot deljeno gostovanje, vendar se naložba izplača v smislu boljše zmogljivosti, varnosti, podpore in izboljšane delovne obremenitve.

Gostovanje in vzdrževanje spletnih strani

Lastni strežnik

Zadnja možnost je, da prevzamete vso odgovornost za konfiguriranje, posodabljanje in vzdrževanje delovanja strežnikov vašega spletnega mesta.

Morda se sliši kot dobra ponudba, saj vam ni treba plačati upravljanega ponudnika gostovanja, toda biti lasten sistemski administrator je veliko dela in zahteva veliko tehničnega znanja.

Če nimate sredstev za upravljanje rednih varnostnih kopij, varnostnih pregledov in drugega vzdrževanja, gostovanje na lastnem strežniku ni za vas.

Prenesite datoteke

Naložite svoje slike, videoposnetke in ostale datoteke, da začnete vaše spletno mesto polniti s privlačno vsebino.

Optimizirajte datoteke in predstavnost za učinkovitost

Prevelike datoteke bodo vaše spletno mesto upočasnile. Preden naložite datoteke na strežnik poskrbite, da boste zmanjšali velike slike, da zagotovite hitro nalaganje vašega spletnega mesta.

Predstavnosti dodajte tudi metapodatke, da bo po njej lažje iskati. Svojim slikam dajte naslove in nadomestno besedilo, svoji video vsebini pa dodajte naslove, opise, ključne besede in prepise.

Preizkus delovanja

Predno objavite spletno mesto preverite za morebitnimi napakami. Preden je na voljo javnosti je vaše spletno mesto je potrebno preizkusiti v majhni skupini ali v načinu predogleda.

5. Objavite svoje spletno mesto

To je to! Trenutek, ko svoje spletno stran delite s svetom.

Če ste zasnovali in zgradili svoje spletno mesto, kupili ime svoje domene, nastavili spletno gostovanje in preizkusili delovanje svojega spletnega mesta, potem je spletno mesto pripravljeno za objavo.

Predložite spletno mesto iskalnikom

Google in drugi večji iskalniki so precej dobri pri indeksiranju novih spletnih mest sčasoma samodejno, a da zagotovite, da se to zgodi hitro, ga morate oddati sami.

Google

Če želite svoje spletno mesto poslati Googlu, si za spletno mesto nastavite storitev Google Search Console in dokažite lastništvo vašega spletnega mesta.

Ko ste preverili lastništvo in ste prijavljeni v Search Console, pojdite na “Zemljevidi spletnih mest” v stranski vrstici, prilepite URL svojega zemljevida spletnega mesta in kliknite “Pošlji”.

Drugi iskalniki

Svojo novo spletno stran lahko oddate tudi na Bing, Yahoo! in DuckDuckGo.

6. Načrtujte za prihodnost

Spletno mesto ni projekt, ki se ga se enkrat naredi in se nanj nato lahko pozabi.
Od dneva, ko zaženete spletno mesto, morate imeti načrt za vzdrževanje in konstantno izboljšavo spletnega mesta.

Razširite spletno stran z novo vsebino in funkcijami

Za svoje spletno mesto bi morali nenehno pisati novo vsebino. To ohranja vašo publiko zavzeto in zainteresirano, kar je dobro za SEO.

Ideje za novo vsebino lahko, kot že omenjeno, ohranjate skozi raziskave ključnih besed in konkurentov.

Prav tako morate nenehno dodajati nove funkcije in posodabljati svoj uporabniški vmesnik. Razdeljeno testiranje in analitika spletnega mesta vam bosta povedala, kaj je vašemu občinstvu všeč in kaj ne.

Uporabite strategijo SEO

Ko ste ustvarili spletno mesto, ste že opravili nekaj raziskav ključnih besed in sledili najboljšim praksam SEO, vendar vaše delo še ni opravljeno.

Kot pomemben del vsebinskega trženja je SEO optimizacija spletnih strani ključnega pomena za nadaljnji uspeh vašega spletnega mesta.

Del te strategije je ustvarjanje novih vsebin, o katerih smo že razpravljali.
Pogosto spregledano področje je tehnični SEO. Redno preverjajte tehnične težave, kot so prekinjene povezave ali pomanjkanje varnosti HTTPS.

Prav tako morate delati na grajenju povratnih povezav vašega spletnega mesta. Povratne povezave so zbirka povezav iz drugih spletnih mest, ki pošiljajo obiskovalce na vaše spletno mesto. Pomembno je, da so te povezave iz visokokakovostnih spletnih mest.

Uporabite strategijo družbenih medijev

S privlačno strategijo družbenih medijev lahko povečate prepoznavnost blagovne znamke in privabite nekatere od teh uporabnikov na svoje spletno mesto.

Ustvarite profile za svoje podjetje na družbenih omrežjih in jih redno posodabljajte z novo zanimivo vsebino, izogibajte pa se objavljanju zgolj promocijske vsebine. Občinstvo družbenih omrežij vas šele spoznava, zato objavljajte objave, ki krepijo ozaveščenost ali predstavljajo vrednote vaše blagovne znamke.

Družbena omrežja naj bi bila družabna, zato spodbujajte svoje sledilce, da sodelujejo z vami in drug z drugim.
Večina platform družbenih omrežij vam omogoča tudi ustvarjanje oglasov na družbenih omrežjih za privabljanje več uporabnikov.

Najboljši čas za objave na družbenih omrežjih

Povzetek

Objava vašega prvega spletnega mesta je lahko zamudna, a nagrajujoča naloga. Ko imate zastavljene korake za izdelavo spletnega mesta, je proces veliko lažji.

S pravimi navodili lahko ustvarite učinkovito spletno mesto, ki prikazuje vaš blog ali podjetje v najboljši možni luči.

Če za katerikoli korak izdelave spletne strani potrebujete pomoč, nas lahko kontaktirate z uporabo kontaktnega obrazca ali pa nas pokličete na telefonsko številko 070 773 850.

9 ključnih marketinških izrazov

9 ključnih marketinških izrazov

Poslovanje v letu 2022 in digitalni dobi, ki smo ji priča danes, od podjetnika dobesedno zahteva, da ima vgrajeno tudi digitalno platformo. Res pa je, da večina voditeljev podjetij še vedno ne razume dobro digitalnega kot izjemno pomembnega dejavnika in njegovega vpliva na poslovanje.  Zato vam tokrat predstavljamo seznam marketinških in digitalnih terminov, pojasnil in […]

Kako pohitriti spletišče Wordpress?

Kako pohitriti spletišče WordPress?

Predstavljajte si supermarket, v katerem so izdelki na policah pokriti z neprosojnim pokrovom, na katerem sta slika in ime izdelka ter gumb za odprtje pokrova. Slednji preko neoptimiziranega vezja sproži zastarel in počasen mehanizem, ki potrebuje par sekund, da dvigne pokrov. Bi v taki trgovini kupili več kot en izdelek (če sploh) in ali bi […]

WooCommerce ali Shopify: katero spletno trgovino izbrati?

WooCommerce ali Shopify: katero spletno trgovino izbrati?

Spletni trgovini WooCommerce in Shopify spadata med najbolj priljubljene svetovne platforme za spletno trgovino, a sta obe v Sloveniji relativno slabo zastopani. Pri prvi gre za odprtokoden vstavek za WordPress, ki so ga leta 2015 prenesli pod okrilje Automattica. Največja aduta WooCommerca sta prilagodljivost in enostavna integracija v obstoječe bloge temelječe na WordPressu. Pri drugi […]